تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فروتن: این باخت تقصیر کی‌روش است!

ایران ورزشی: باخت به بحرین زمانی اتفاق افتاد که از یک نظر برای بیدار کردن تیم ملی از خواب زودهنگام زمستانی خوب بود و از یک طرف باید این واهمه را داشته باشیم که شاید با همین باخت، فرصت حضور در جام جهانی را از دست بدهیم. با این همه نتیجه‌ای که مقابل بحرین کسب کردیم، نتیجه‌ای نبود که انتظارش را داشتیم مخصوصاً اینکه در بازی قبلی، ملی‌پوشان مقابل کامبوج چهارده گل به ثمر رسانده و نشان داده بودند از آمادگی خوبی برخوردار هستند. بهمن فروتن پیشکسوت فوتبال کشورمان حرف‌های زیادی درباره این بازی و البته شرایط تیم ملی فوتبال در دوره پساکی‌روش دارد.

باخت به بحرین شوک بزرگی به فوتبال بود، شما انتظار این باخت را داشتید؟

قبل از هر چیزی من باید مطلبی را بگویم؛ متأسفانه در هیاهوی برد پر گل مقابل کامبوج، همگان یادشان رفت که به سرمربی تیم ملی بگویند بحرین گربه سیاه فوتبال کشورمان است و نباید مقابل این تیم غفلت کنیم. باید افراد مسئول این آگاهی را به سرمربی تیم ملی و حتی بازیکنان می‌دادند که بازی سختی پیش رو داریم. باید گفته می‌شد که بحرین متفاوت از کامبوج است و باید با آمادگی کامل به مصاف این تیم می‌رفتیم.

یعنی معتقد هستید که تیم ملی آماده این بازی نبود؟

کاملاً. همان نیمه اول، تیم ملی با بازی خودش نشان داد که از نظر روانی و فنی اصلاً آمادگی بازی با بحرین را ندارد و اتفاقاً بحرینی‌ها هم خیلی زود این را درک کردند و به همین خاطر به پیروزی رسیدند. در نیمه اول کاملاً مشخص بود که تیم ملی نمی‌تواند خودش را جمع و جور کند و حتی نیمه دوم را هم از دست خواهد داد. وقتی تیم نیمه اول را به راحتی از دست داده و نشان می‌دهد که آمادگی این بازی را ندارد، تیم مقابل هم خیلی زود این را فهمیده و تیمی که کامبوج را با یک گل شکست داده بود، آمد و تیم ایران را که 14 گل به کامبوج زده بود، شکست داد.

می‌خواهیم با 3 پاس به گل برسیم

انگار خیلی به تیم ملی امیدوار نیستید؟

بحث امیدواری نیست، من نمی‌دانم چه آمپولی به تیم ملی و حتی فوتبال کشورمان تزریق شده که همه فوتبالیست‌ها می‌خواهند با سه تا پاس به محوطه جریمه حریف برسند. با این شکل بازی هیچ حریفی خسته نمی‌شود و عملاً تعداد زیادی از بازیکنان خودی در میانه میدان از بازی خارج می‌شوند که این خودزنی است و نتیجه‌اش هم باخت‌های اینچنینی می‌شود. این فوتبال، فوتبال چندین سال پیش است که متأسفانه در طول سال‌های گذشته به فوتبال ما تزریق شد و فکر می‌کنم حالا حالاها باید تاوان عقب‌ماندگی سال‌های گذشته را بدهیم.

می‌توانید بیشتر توضیح بدهید؟

ببینید فیفا امسال یکی از قوانین فوتبال را که چندین سال رعایت می‌شد، تغییر داد. فیفا به دروازه‌بان‌ها اجازه داد که در محوطه جریمه هم بتوانند به بازیکنان خودی پاس بدهند و در حقیقت بازی از محوطه جریمه تیم‌ها شروع شود. این قانون به این جهت تغییر پیدا کرد که در فوتبال بیشتر شاهد بازیسازی باشیم و بازیسازی از همان محوطه جریمه تیم‌ها آغاز شود.

با این اوصاف ما چطور به کامبوج 14 گل زدیم؟

درست است 14 گل زدیم اما اولاً کامبوج قابل مقایسه با تیم‌هایی مثل بحرین و عراق نیست و دوم اینکه متأسفانه نوع بازی تیم ملی در پسا کی‌روش بدتر هم شده است. ما در بازی با کامبوج، چون این تیم مدافعان و مهاجمان خوبی نداشت با سه تا پاس به محوطه جریمه می‌رسیدیم و دو سه مهاجم آماده هم آنجا داشتیم و به گل می‌رسیدیم اما در بازی با بحرین به جهت حرفه‌ای بودن این تیم، حتی نتوانستیم یک بار از این نوع بازی استفاده کنیم تا حداقل با شکست از زمین خارج نشویم.

8 سال با کی‌روش یعنی 8 سال عقب‌افتادگی

فکر می‌کنید راه بردن بحرین در این بازی چه چیزی بود؟

بازی ژاپن مقابل تاجیکستان بزرگترین درس برای فوتبال ما بود. ژاپنی‌ها با وجود اینکه در نیمه اول نتوانستند گلی به ثمر برسانند اما با بازی خوب در نیمه اول توانستند حریف را خسته کنند، آنها آنقدر پاسکاری کردند و حریف را دواندند که نیمه دوم توانستند با زدن سه گل از زمین خارج شوند. ما در رویارویی با بحرین باید این کار را می‌کردیم اما متأسفانه فوتبال ما 8 سال عقب نگه داشته شد و با بردن تیم‌های درجه چندم دنیا، فقط توانستیم خود را بالا بکشیم و از در عوض از فوتبال دنیا چندین سال عقب افتادیم.

در بازی با بحرین فقط یک بار چند پاس پشت سر هم دادیم و به محوطه جریمه رسیدیم که از آن استفاده نکردیم اما کاملاً مشخص بود که حریف به هم ریخته بود. تیم ما به هیچ وجه نتوانست مدافعان و مهاجمان حریف را خسته کند به همین خاطر شاهد بودیم بازیکنانی مثل طارمی، آزمون، انصاری‌فرد و ... که در بازی قبلی چند گل زده بودند در این بازی کاملاً بیکار شده و کاری از دستشان برنمی‌آمد.

با این وضعیت باید نگران بازی با عراق هم باشیم.

کاملاً درست است، با این نوع بازی به عراق هم خواهیم باخت. ویلموتس سرمربی خوبی است و می‌تواند تیم ملی را به جایی برساند که یک فوتبال خوب را ارائه دهد. باید حواس‌اش باشد و از مشاوران خوبی استفاده کند، شرایط بازی‌ها را تک به تک آنالیز کند تا با بازی حساب شده، دیگر امتیاز از دست ندهیم. با این شرایط با فوتبال مدرن دنیا خیلی فاصله داریم و ویلموتس می‌تواند این فاصله را کم کند. 8 سال با کی‌روش یعنی 8 سال عقب‌افتادگی فوتبال کشورمان که باید جبران شود.

سال‌ها فقط به رنکینگ دل خوش کردیم

البته از بازی خوب بحرین هم نباید غافل شویم.

سرمربی بحرین، سال‌ها شاگرد کی‌روش بوده است. اطلاعات بسیار خوبی از تیم ملی کشورمان داشت و این اتفاقی نبود. شاگرد کی‌روش با اطلاعات دقیق آمده بود و می‌دانست جلوی ایران باید چه جوری بازی کند. دفاع بسیار خوبی چیده بود. یک سیستم دفاعی‌ جلوی تیم ملی که 14 گل زده بود، گذاشت که هیچ کاری نتوانست بکند. به همین خاطر مهاجمانی مثل انصاری‌فرد، آزمون، طارمی و ... در حد صفر ظاهر شدند و این دلیل‌اش هم در عقبه تیم ملی بود. باز هم می‌گویم فوتبال ما 8 سال عقب نگه داشته شد و به رنکینگ دل خوش کردیم.

یک موضوع دیگر، ویلموتس ترکیب تیم برنده را هم تغییر داد، در این باره صحبت می‌کنید؟

به نظرم اشتباه بزرگی بود، تیمی که بازی کرده و توانسته با زدن 14 گل برنده شود، نباید تغییر کند. بازیکنی مثل نوراللهی هم گل زد و هم بارها و بارها دفاع کامبوج را به هم ریخت و آنها را خسته کرد اما در این بازی حذف شد. تغییرات خوب است اما در شرایطی که شما بازی سختی پیش رو دارید، نباید خطرپذیری زیادی داشته باشید.

برای به روز شدن باید تاوان بدهیم

فکر می‌کنید با چه راهکاری می‌توانیم از این وضعیت خارج شویم؟

ما نیاز مبرم به هافبک طراح داریم، باید مالکیت توپ را از آن خود کنیم. تیمی که اول آسیا است، نباید در مقابل بحرین این بازی سراسر اشتباه را ارائه دهد. متأسفانه همانطور که گفتم فوتبال ما فوتبال روز نیست و برای رسیدن به فوتبال روز دنیا، باید تاوان بدهیم که شاید یکی از تاوان‌ها، باخت به بحرین بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فروتن: این باخت تقصیر کی‌روش است!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..