تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبعیض در جا به جایی کارخانه های شن وماسه رودخانه بشار یاسوج پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از یاسوج  ، نگین تاجی  در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: برخی از کارخانه های شن و ماسه از بستر و حریم رودخانه بشار منتقل شدند و تعدادی هنوز مانده اند، که بدون شک این دوگانگی رفتار و تبعیض باعث از بین رفتن اعتماد مردم نسبت به متولیان امر، نظام و سیستم اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی استان در نخستین اقدام و در کمترین فرصت با تصرف کنندگان حاشیه رودخانه بشار برخورد قاطع خواهد کرد.

نگین تاجی با رد ادعای مجوزهای قانونی از سوی کارخانه های شن و ماسه حاشیه رودخانه بشار نیز گفت: در آن برهه زمانی هنوز شهر یاسوج به این وسعت توسعه پیدا نکرده بود ولی اکنون وجود این کارخانه ها تاثیر مستقیم در آلایندگی هوای شهر دارند.

وی در عین حال برداشت شن و ماسه از بستر رود را تهدید علیه بهداشت عمومی انسان، آبزیان و سایر موجودات زنده و محیط زیست و مصداق بارز جرم دانست.

نگین تاجی همچنین یکی از چالش های جدی و زمینه ساز افزایش پدیده زمین خواری در سطح استان را مشخص نشدن حریم رودخانه ها و محدوده شهرها و سطح اراضی ملی و کشاورزی دانست و گفت: دستگاه های متولی باید در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این حریم ها اقدام کنند.

به گفته مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه وبویراحمد ۳۵ واحد شن و ماسه در سطح استان بویژه شهر یاسوج استان پروانه فعالیت دارند و۱۷ مورد نیز فاقد پروانه و با دستور قضایی نیز پلپ شده اند.

تیغ های مخوف و بی رحم زیاده خواهان و دودهای آتشین کارخانه های غیرمجاز شن و ماسه سالهای متمادی است بی رحمانه بر جان طبیعت بی دفاع رودخانه بشار افتاده و جان بی رمق این رودخانه اکنون به شماره افتاده است.

البته اگرچه طی این سالها کسی را یارای مقابله با تجاوزگران به حریم رودخانه بشار نبود اما دست طبیعت و سیل خروشان فروردین امسال در چشم به هم زدنی بیش از ۱۱۵ هکتار از حریم تصرف شده توسط سودجویان و زمین خوران را آزاد کرد.

وی تصریح کرد: در این استان بویژه شهرستان های بویراحمد و دنا به راحتی و جلوی چشمان مسئولان ومتولیان امر تصرف اراضی ملی در اطراف و حاشیه شهر اتفاق می افتد ولی کمترین احساس مسئولیتی در قبال این تصرف های اشکار صورت نمی گیرد.

رئس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: مجوزهای غیرقانونی از سوی برخی نهادها زمینه ساز کوه خواری ،زمین خواری وتصرف بستر رودخانه ها در این استان شده است.

نگین تاجی با بیان اینکه هیچ کسی حق ندارد به بهانه ادعای مالکیت، حریم و بستر رودخانه ها را تصرف کند و این مهم به صراحت در قانون در راستای حفظ حقوق بیت المال آمده است، گفت: قانون و دستگاه قضایی در این زمینه به دستگاه های متولی و نظارتی اجازه رفع تصرف و قلع قمع آنها را صادر کرده است.

وی یادآور شد: قوه قضائیه با دستور صریح  رئیس قوه و در مباحث مربوط به پیشگیری از وقوع جرم بر اساس بند ۲ اصل ۱۵۶ قانون اساسی هر جایی که تضییع حقوق مردم صورت گیرد منظور از حقوق عامه ، حقوق اقتصادی است که تضییع حقوق عمومی مردم است، دستگاه قضایی نیز با قدرت و جدیت ورود پیدا می کند.

نگین تاجی تصریح کرد: دادستان نیز به عنوان مدعی العموم موظف است که در اسرع وقت وارد عمل شود و با خاطیان برخورد کند.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبعیض در جا به جایی کارخانه های شن وماسه رودخانه بشار یاسوج پذیرفتنی نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..