تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کوالکام برای سیستم‌عامل اینترنت اشیاء مایکروسافت Azure Sphere، تراشه می‌سازد

کوالکام همکاری جدیدی با مایکروسافت شروع کرد تا اتصال به شبکه‌ی سلولی را به راهکارهای اینترنت اشیاء این شرکت اضافه کند.

کوالکام در رویداد 5G Summit که در بارسلونای اسپانیا برگزار شد، خبر از همکاری جدید با مایکروسافت داد که با هدف توسعه‌ی سخت‌افزار موبایلی انجام می‌شود. سخت‌افزارهای جدید، هماهنگ با سیستم‌عامل Microsoft Azure Sphere Internet of Things خواهند بود. روآن سونز، معاون ارشد سازمانی مایکروسافت در رویداد مذکور حضور داشت. او در سخنرانی خود اعلام کرد که تراشه‌ی جدید کوالکام به‌صورت نقطه‌ به نقطه با آژور هماهنگ خواهد بود و اتصال دائمی و امنیت مداوم را برای دستگاه‌های IoT به ارمغان می‌آورد.

مقاله‌های مرتبط:

Azure Sphere شامل سیستم‌عامل، سخت‌افزار و سرویس‌های ابری برای حفاظت از دستگاه‌های اینترنت اشیاء است. ترکیبی که طبق ادعای سونز، امنیت ذاتی را برای پلتفرم‌های اینترنت اشیاء به‌همراه خواهد داشت. مشتریان سرویس مایکروسافت، تقاضای اتصال دستگاه‌ها به شبکه‌ی اینترنت سلولی داشته‌اند، به‌همین دلیل ردموندی‌‌ها تصمیم گرفتند تا با کوالکام برای توسعه‌ی تراشه همکاری کنند.

تراشه‌ی جدید Azure Sphere امنیت را در سطح سخت‌افزاری برای کاربر فراهم می‌کند و به‌صورت خودکار از همان زمان تولید با سیستم‌عامل Azure Sphere هماهنگ خواهد بود. به‌علاوه این تراشه قابلیت اتصال به سرویس‌های امنیتی ابری Azure Sphere را هم دارد. مایکروسافت در بیانیه‌ی خبری همکاری با کوالکام گفت:

راهکار جدید به زیرساخت امنیتی گسترده‌ و مبتنی بر سخت‌افزار شرکت کوالکام اضافه می‌شود تا تولیدکننده‌ها بتوانند راهکارهای امنیتی توسعه دهند. به‌علاوه آن‌ها خواهند توانست دستگاه‌های خود را در دوره‌های زمانی منظم به‌روزرسانی کنند؛ به‌روزرسانی که مبتنی بر دهه‌ها به‌روزرسانی امنیتی و سیستم‌عاملی توسعه‌داده و توزیع‌شده برای دستگاه‌های گوناگون از سوی مایکروسافت است.

امنیت IoT

گلن هانت، مدیر اجرایی پروژه‌ی Azure Sphere، اعتقاد دارد تراشه‌ی اینترنت اشیاء جدید، راهکارهای گسترده‌ای را برای دستگاه‌های حاضر در لبه‌ی اتصال شبکه ایجاد می‌کند. از نظر او، حتی دستگاه‌هایی با منابع محدود هم بهره‌مندی مناسبی از تراشه‌ی جدید خواهند برد.

تراشه‌ی جدید، امنیت را در سطح سخت‌افزاری برای دستگاه‌های IoT فراهم می‌کند

کوالکام همراه‌با Azure IoT SDK، مودم LTE 9205 را ارائه می‌کند. سونز اعتقاد دارد، شرکت‌ها باید بهترین امکانات را در اختیار توسعه‌دهنده‌ها قرار دهند تا کارایی آن‌ها هرچه بیشتر افزایش یابد. از نظر او توسعه‌دهنده‌ها دارایی محدود یک اکوسیستم هستند و باید برای حفظ و پرورش آن‌ها، بهترین استراتژی را به‌کار گرفت. او سابقه‌ی همکاری شرکتش با توسعه‌دهنده‌ها را طولانی عنوان می‌کند و از برنامه‌های همیشگی ردموندی‌ها برای افزایش کارایی جامعه‌ی مذکور می‌گوید.

مایکروسافت و کوالکام قبلا هم در حوزه‌ی اینترنت اشیاء همکاری‌هایی را با هم انجام داده‌اند. ردموندی‌‌ها از پلتفرم Qualcomm Vision Intelligence 300 در راهکارهای Vision AI Developer Kit for Azure IoT استفاده کردند.

کوالکان در هفته‌‌ای که گذشت، علاوه بر خبر همکاری با مایکروسافت، از راهکار دیگری در حوزه‌ی 5G رونمایی کرد. آن‌ها طراحی جدیدی را معرفی کردند که برای ترکیب شبکه‌ی 5G با Wi-Fi 6 در گیت‌وی‌های خانگی وایرلس ثابت کاربردی خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کوالکام برای سیستم‌عامل اینترنت اشیاء مایکروسافت Azure Sphere، تراشه می‌سازد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..