تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین کودک فضایی تا ۱۲ سال آینده خارج از زمین به دنیا می‌آید

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت استارتاپی اعلام کرده است در نظر دارد ماموریتی برای ارسال بانوان به فضا در سفر‌های ۲۴ تا ۳۶ ساعته ایجاد کند تا آن‌ها بتوانند درمدار کره زمین زایمان انجام دهند و فرزندان خود را به دنیا آورند.

هدف از این ماموریت گذراندن دوران بارداری درفضا نیست، بلکه تنها در آخرین ساعت‌های بارداری و در آستانه وضع حمل بانوان به فضا ارسال می‌شوند تا بتوانند فرزندان خود را خارج از زمین به دنیا آورند.

این استارتاپ به نام SpaceBorn Utd همچنین درنظر دارند به بررسی چگونگی تولید مثل و بارداری درفضا بپردازد.


محققان این استارتاپ اعلام کرده اند تولد نوزاد فضایی درصورت فراهم شدن امکانات و پیشرفت فناوری‌ها تا سال ۲۰۳۱ اتفاق می‌افتد. این شیوه برای به دنیا آوردن کودک درمدار LEO زمین انجام خواهد شد و به محاسبات دقیق برای قرارگیری دقیق سفینه فضایی درمدار کره زمین نیاز دارد.

مدار LEO کره زمین به مداری درارتفاع ۲۰۰۰ کیلومتری از سطح کره زمین نامیده می‌شود. به گفته کارشناسان مادران برای حضور در مدار کره زمین برای فرزند آوری باید آزمایش‌های پزشکی مختلفی را طی کنند و دارای ویژگی هایی، چون سابقه دو بارداری کاملاً بدون مشکل و مقاومت بدنی مطلوب در برابر اشعه‌های کیهانی را داشته باشند.


کارشناسان اعلام کرده اند با رونق صنعت گردشگری فضایی درسال‌های آینده انسان‌ها می‌توانند فرزندان خود را درفضا به دنیا آورند. پیش‌تر شرکت SpaceLife Origin درنظر داشت زنان باردار به فضا ارسال کند تا آنها بتوانند درفضا بارداری خود را سپری و فرزندان خود را به دنیا آورند.

این طرح به دلیل پیچیدگی‌های فراوان و نیاز به پیشرفت فناوری‌ها تا چندین سال آینده امکان پذیر نیست و به همین دلیل دانشمندان طرح جایگزین برای ارسال زنان درآستانه زایمان به فضا را دردست اجرا دارند.

بیشتر بخوانید: ساخت ماهواره‌های تحقیقاتی در مدار سیاره سرخ برای علاقه‌مندان به مطالعه درباره مریخ

درسال ۱۹۹۷ درطرحی دانشمندان ناسا بارداری موش‌های آزمایشگاهی در وضعیت خلاء را بررسی کرده اند. بیشتر موش‌های باردار با موفقیت زایمان کرده اند، اما تجزیه تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد، موش‌های آزمایشگاهی دروضعیت خلاء دو برابر بیشتر از وضعیت دارای گرانش دچار انقباض‌های رحمی در زمان زایمان شده اند که نشان می‌دهد آن‌ها درد بیشتری را تحمل کرده اند.

درطرحی مشابه، کارشناسان روسی آژانس فضایی روس کاسموس هم درنظر دارند اولین نوزاد را درفضا به دنیا آورند. کارشناسان اعلام کرده اند به مطالعه مشغول هستند تا اولین نوزاد به دنیا آمده در فضا کاملاً سالم به دنیا بیاید و دچار مشکل و عارضه‌های مادرزادی نشود.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

درطرحی باورنکردنی؛ بیمارستان فضایی درمدار کره زمین زنان باردار را پذیریش می‌کند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین کودک فضایی تا ۱۲ سال آینده خارج از زمین به دنیا می‌آید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..