تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرد استرالیایی بعد از ۱۹ سال زندان، تبرئه شد و ۷ میلیون دلار غرامت گرفت

یک مرد استرالیایی که به جرم قتل یک افسر پلیس ۱۹ سال را به اشتباه در زندان سپری کرده بود، پس از برائت در دادگاه ۷ میلیون دلار استرالیا (معادل ۴.۸ میلیون دلار آمریکا) غرامت دریافت کرد.

به گزارش "گاردین" ،"دیوید ایستمن" در سال ۱۹۹۵ به جرم قتل "کالین وینچستر"، یک کمیسر دستیار پلیس فدرال استرالیا، به حبس ابد محکوم شده بود. 

ایستمن بعد از فرجام‌خواهیهای خود در سال ۲۰۰۰، ۲۰۰۱، ۲۰۰۵ و ۲۰۰۹، سرانجام در سال ۲۰۱۴ توسط رای دادگاه عالی استرالیا حکم موقت آزادی خود را دریافت کرد؛ بعد از برگزاری مجدد دادگاه، سرانجام سال پیش از جرم خود تبرئه شد. 

دیوید ایستمن ۷۴ ساله پیش‌تر تقاضای پرداخت غرامت توافقی ۳.۸ میلیون دلاری دولت استرالیا را رد کرده و بر شکایت ۱۸ میلیون دلاری خود پای فشرده بود؛ وکیل مدافع ایستمن استدلال کرده بود که موکلش با حکم طولانی اشتباه زندان، فرصت کار و تشکیل خانواده را در زندگی از دست داده است؛ به علاوه اینکه مادر و دو خواهر و برادر جوانش نیز در این مدت از دنیا رفته‌اند.

کشور استرالیا ,

 باجود تبرئه ایستمن از این پرونده، اما معمای قتل کمیسر استرالیایی هنوز بی‌نتیجه مانده است؛  این افسر استرالیایی بلندپایه‌ترین افسر انتظامی کشته شده در استرالیا به شمار می‌رود؛ او با شلیک دو گلوله به سرش در کانبرا، پایتخت استرالیا توسط شخص نامعلومی کشته شده بود. 

دادگاه علاوه بر موظف کردن دولت استرالیا به پرداخت ۷.۲ میلیون دلار استرالیا غرامت، این نهاد را همچنین به پرداخت هزینه‌های قضایی شاکی محکوم کرده است. 

پرونده قتل مامور پلیس و برگزاری دادگاه دیوید ایستمن یکی از جنجالی‌ترین تحقیقات جنایی تاریخ استرالیا به شمار می‌رود.

۲۳۲۳۱




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرد استرالیایی بعد از ۱۹ سال زندان، تبرئه شد و ۷ میلیون دلار غرامت گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..