تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۹ دلیل خوشمزه برای سفر به پاکستان ؛ طرز تهیه غذاها، دسرها و نوشیدنی‌های پاکستانی

چمدان - پاکستان کشوری با ۲۰۰ میلیون جمعیت است که با ایران، چین، هند و افغانستان مرز مشترک دارد. پاکستان دلایل زیادی برای مقصد سفر بودن دارد که یکی از آنها غذاهای پاکستانی است. این غذاها و خوراکی‌ها در بسیاری موارد مشابه با خوراکی‌های کشورهای هم مرزش است.

پیش غذاها

 پاکورا: این پیش غذا به سادگی درست می‌شود و به عنوان خوراکی کوچک (finger food) و سرخ شده می‌تواند پیش غذای خوبی باشد.

برای تهیه این پیش‌غذا سبزیجاتی که باریک خرد شده‌اند را به خمیری از آرد و ادویه آغشته و آن را سرخ می‌کنند. این پیش غذا بهتر است که داغ سرو شود. اگر علاقه‌مند به غذاهای گوشتی هستید، پاکورا را با ماهی هم می‌توان درست کرد.

کباب: پاکستانی‌ها کباب و اسنک هایی هم برای پیش غذا دارند از جمله این کباب‌ها می‌توان به چپلی کباب و شامی کباب اشاره کرد. این دو پیش غذا با مواد غذایی همانند گوشت چرخ کرده، نخود چرخ کرده، پیاز ریز خرد شده، نعنا، فلفل سبز و تخم مرغ درست می‌شود.

شامی کباب

اسنک گل‌گپا: این اسنک یک غذای محبوب خیابانی است که روزگاری توسط دستفروشان با چرخ دستی فروخته می شد اما اکنون فروش آن در رستوران‌ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌ است. پوسته این اسنک با خمیر سرخ شده سمولینا درست می‌شود که پس از خنک شدن در وسط آن سوراخی ایجاد می‌کنند و درون آن را با مخلوطی از تمر هندی و ترشی چاتنی، فلفل ادویه چات ماسالا، سیب زمینی، پیاز و نخود پر می‌کنند. این اسنک را درون تمر هندی ادویه‌دار شده می‌زنند و می‌خورند.

گل گپا

غذاهای با گوشت

بریانی: به نظر می‌آید که این غذا در آشپزخانه های سلطنتی امپراتوری مغول در قرن شانزدهم تا نوزدهم گستردگی پیدا کرده‌ باشد. این غذای برنجی بیشتر در موقعیت‌های خاص سرو می‌شود. این غذا را می‌توان با گوشت گوسفند، گوشت گاو و یا مرغ درست کرد. در این غذا ابتدا گوشت و برنج به طور جداگانه پخته می شوند و سپس به صورت لایه لایه روی هم ریخته شده و دوباره همراه با ادویه‌های خاص روی حرارت قرار می‌گیرند.

بریانی

حلیم پاکستانی: این غذای گرم و آرامش بخش، ترکیبی از عدس، گندم، جو و گوشت گاو خرد شده (یا سایر گوشت‌ها) است که به مدت چند ساعت به همراه ادویه آرام پخته می شوند.

حلیم پاکستانی

پایا: پایا قلم بز است که مثل یک سوپ غلیط به آرامی پخته می‌شود تا قوام پیدا کند، ادویه هایی که به این غذا زده می‌شود گوشت آن را ترد می‌کند، این غذا معمولا در صبح‌های سرد زمستان خورده می‌شود.

نیهاری: این غذا مورد علاقه پاکستانی‌ها  معمولاً در مناسبت‌های خاص برای میهمانان سرو می شود. این غذا قلم بره است که از شب تا سحر به آرامی پخته می‌شود.

نیهاری

غذاهای گیاهی

تارکا دال: تارکا دال با انواع عدس پخته می‌شود و درون آن پیاز، دانه زیره، میخک و سیر خرد شده دارد. این مواد هرکدام جداگانه سرخ می‌شوند و به مخلوط پخته عدس. آب اضافه می‌شود.

تارکا دال

لوبیا دال: این غذا بسته‌ای از فیبر و پروتئین است، در این غذا لوبیا که از شب قبل خیس گذاشته شده با رب گوجه فرنگی و ادویه کاری پخته می‌شود بهتر است این غذا با نان روتی یا برنج خورده شود.

لوبیا دال

کارلا: این غذا با گیاه کارلا یا همان خربزه تلخ درست می‌شود. در پاکستان خربزه تلخ را با پیاز، پودر فلفل قرمز، نمک، پودر گشنیز، و کمی تخم زیره طبخ می‌کنند.

بینگان: این غذا در واقع کاری بادمجان است که با سرخ کردن ماسالا، پیاز، سیر، زنجبیل، پودر فلفل، نمک، زردچوبه، زیره و بادمجان خرد شده تهیه می‌شود، این غذا می‌تواند سیب زمینی هم داشته باشد. می‌توان قبل از اضافه کردن بادمجان آن را کبابی کرد تا طعم دودی به غذا بدهد.

آلو گبی: این غذا از سیب زمینی و گل کلم درست می‌شود و غذای محلی استان پنجاب است.

آلو گبی

دسرها

گجره: این دسر  ترکیبی از هویج رنده شده، آجیل، شیر، شکر و کره است و بیشتر در عروسی ها و مهمانی ها سرو می‌شود.

گجره

زردا: این دسر که شبیه شله زرد است به طور سنتی در مناسبت‌های خاص سرو می شود. زردا از شکر، شیر، هل، کشمش،  پسته و مغز بادام درست می‌شود.

زردا

خیر: خیر دسر دیگری است که در عروسی‌ها یا در مناسبت هایی مانند عید فطر خورده می شود. خیر مانند یک  پودینگ برنجی ضخیم و خامه ای است که با استفاده از شیر، برنج، شکر و هل پخته شده است. بر روی این دسر پسته می‌ریزند.

خیر

حلوا پوری و چانا: این خوراکی از ترکیب پوری که یک نان سرخ شده‌ و ترد همرا با حلوا و چانا که کاری نخود است تهیه می‌شود. این خوراکی در پاکستان به عنوان صبحانه مصرف می‌شود.

حلوا پوری و چانا

فالوده پاکستانی: در گرمای شدید تابستان، این دسر یک انتخاب محبوب است. این فالوده شامل شامل شیر، گلاب، بستنی، ژله تخم ریحان و رشته‌های فالوده است.

فالوده

نوشیدنی‌ها

گل آبی چای: این چای صورتی رنگ که به عنوان چای کشمیر هم شناخته می‌شود، شامل چای، نمک، شیر و جوش شیرین است که با پسته خرد شده و میوه خشک سرو می شود.

منگولسی: این نوشیدنی با ماست و انبه درست می‌شود.

منگو لسی

ترجمه: آیسان زرفام - منبع: CNN




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۹ دلیل خوشمزه برای سفر به پاکستان ؛ طرز تهیه غذاها، دسرها و نوشیدنی‌های پاکستانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..