تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نتانیاهو بر سر دوراهی فروش متحدان یا انتخابات سوم

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌ طرح لیبرمن مبتنی بر تشکیل دولت وحدت ملی به ریاست بنیامین نتانیاهو و با شرکت دو حزب "آبی سفید" و "اسرائیل بیتنا" است و چنانچه نتانیاهو متهم شناخته شود، این کابینه به ریاست "بنی گانتس" تشکیل خواهد شد.

نتانیاهو بر سر دوراهی فروش متحدان یا انتخابات سوم

لیبرمن تشکیل چنین کابینه‌ای را به کنار زدن جناح راست افراطی یعنی "حریدیم" و عدم استفاده از عرب‌ها در این کابینه مشروط کرده است.

البته در مورد بنی گانتس مشکل چندانی وجود ندارد، زیرا او می‌داند که دیر یا زود به نخست وزیری خواهد رسید لذا این طرح را رد نمی‌کند و با لیبرمن هم مخالفت نخواهد کرد. لیبرمن اکنون حکم شاهین ترازو را پیدا کرده است و چنین وانمود می‌کند که می‌کوشد این رژیم را از بحران نجات دهد، اما لیکود با این طرح مخالفت کرده است؛ این حزب دریافته است که این طرح در واقع تله لیبرمن برای فروپاشیدن ائتلاف راستگرای نتانیاهو و دور کردن او از خطوط امداد در جنگ سیاسی آینده است. لیبرمن منتظر این جنگ نشد بلکه خود دست پیش گرفته و نتانیاهو را متهم کرد که وی برای حفظ جایگاه خود به عنوان نخست وزیر این رژیم، آن را به سمت انتخابات سوم می‌کشاند.

نتانیاهو امروز بین دو لبه حقیقت گیر افتاده است؛ او از یک سو می‌داند که این آخرین فرصت برای باقی نگه داشتن خود در پست نخست وزیری است، اما از سوی دیگر برای این کار باید متحدان خود از جمله حزب افراطی شاس را قربانی کند. در حالی که این حزب در طول سال‌های گذشته در ازای در دست داشتن وزارت کشور و برخی وزارت خانه‌های خدماتی پیوسته در کنار نتانیاهو مانده است. نتانیاهو یا باید این احزاب را قربانی کند یا اینکه آن‌ها را حفظ کند که در این صورت گریزی از انتخابات سوم نخواهد بود و این همان چیزی است که لیبرمن درباره آن هشدار داده و نتانیاهو را متهم به کشاندن رژیم به سمت چنین انتخاباتی کرده است که این خود، به معنای بروز بحران سیاسی و اقتصادی است که باعث می‌شود بسیاری از اسرائیلی‌ها اصلا تمایلی به شرکت در انتخابات نداشته باشند. حتی ممکن است که نتانیاهو هم در این انتخابات جزء بازنده‌ها باشد یا حتی برای همیشه شکست بخورد مخصوصا که عناصر لیکود عملا منتظر شکست نهایی او هستند؛ یکی از روزنامه‌های اسرائیلی نوشته است "جدعون ساعر"، قدرتمند‌ترین عنصر لیکودی رفته رفته خود را آماده جانشینی نتانیاهو و رقابت بر سر پست نخست وزیری می‌کند؛ بنابراین نتانیاهو گزینه‌های بسیار دشواری پیش رو دارد. لیبرمن در مصاحبه مطبوعاتی گفته است که منتظر است گانتس را برای تشکیل کابینه جدید معرفی کند به این امید که کار به انتخابات سوم نکشد که اگر چنین شود شکل و ساختار رژیم عوض شده مخصوصا که برای چهره‌ها و احزاب حذف خواهند شد و چهره‌ها و احزاب ناشناخته جدیدی جای آن‌ها را خواهند گرفت.

منبع: العالم

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نتانیاهو بر سر دوراهی فروش متحدان یا انتخابات سوم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..