تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه پیاده‌روی اربعین خود را معنوی و پربار کنیم؟ + فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، توصیف زیارت اربعین ممکن نیست. باید خود در آنجا باشی تا حس و حال عاشق را درک کنی که با شوق بی حد به دیدار منزلگاه عاشقی می‌رود. برای هموار شدن رسیدن به این معشوق بزرگ، عاشقان فراوانی جان فدا کرده اند. شهدا برای امن شدن راه کربلا تلاش فراوان کردند و دین سنگینی به دوش ما گذاشتند؛ بنابراین باید در این مسیر یادشان کنیم.

در بسته خبری نائب الشهید هر روز با یکی از مشاهیر همراه هستیم و سعی می‌کنیم در زیارت اربعین یادی از شهدا کنیم.

بعد از عاشورا دیگر زمین جای ماندن نیست

بهروز شعیبی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون، جای شهدا را در کربلا خالی کرد. او گفت: «هنوز این مسیر، مسیر عشق و این راه، راه معرفت است. انگار هنوز فرصت است که قدم بزنی و به رویا بروی. انگار می‌شود در جمع بود و خلوت کرد. انگار صاحب این سفر خیلی مشتاق دیدار است؛ حتی بیشتر از مسافرانش. بعضی‌ها کارشان عاشقی است. این افراد حتی اگر به عشق نرسند، عاشق می‌مانند؛ عاشقی می‌کنند و راه را برای دیگر عاشقان هموار می‌کنند. بعد از عاشورا دیگر زمین جای ماندن نیست؛ مگر اینکه عاشق باشی و عاشق بمانی. اگر عاشق هستی، یک نگاه به زمین کن و بسم الله بگو. جاده باز است و راه کوتاه. فقط یک شرط دارد؛ برویم به نیابت کسانی که به نیت باز کردن این راه آمدند و رفتند. آن‌هایی که می‌خواستند گل روی این حرم را ببینند و نشد. آن‌هایی که یک راه بیشتر نداشتند و آن هم دیدار با صاحب حرم بود. برویم کربلا به نیابت از کسانی که عاشقی را در هر عصری بلد هستند. برویم به نیابت از کسانی که بوی پاکشان در کوچه‌ها هست. برویم به نیابت کسانی که برنگشتند، اما راه را باز کردند.»

در ادامه می‌توانید ویدئوی صحبت‌های شعیبی را ببینید و دانلود کنید:

دانلود

شهدا واسطه رسیدن به خدا هستند

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی نیز شهید را واسطه بزرگی برای رسیدن به خدا معرفی کرد.

او می گوید: «یادمان باشد که شهدا ما را کربلایی و حسینی کردند. شهدا ما را به یاد امام حسین (ع) انداختند. آن‌ها به ما امنیت و راه سعادت را نشان دادند. شهدا به ما ثابت کردند که در این زمان و در این عصر می‌شود، حسینی زندگی کرد و حسینی به شهادت رسید. شهدا به ما درست زندگی کردن و درست از دنیا رفتن و شهادت را یاد دادند. اگر همه این‌ها را باور دارید، بیایید زیارتمان را با یاد شهدا پر بار‌تر کنیم. آن‌ها به ما احتیاجی ندارند، ما به اتصال با شهدا احتیاج داریم. آن‌ها عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ هستند. آن‌ها وَلَٰکِنْ لَا تَشْعُرُونَ هستند. امیدواریم سر سفره‌ای که با ابا عبدالله (ع) نشسته اند، به یاد ما باشند ان شاء الله. پس پیش به سوی زیارت نیابتی شهدا. خوش به حال آن‌هایی که بیشترین شهید را در زیارتشان نیابت کنند؛ شهدای گمنام، شهدای محله، شهدای بی نام، شهدای بی وارث، شهدایی که در اردوگاه‌ها به شهادت رسیدند، شهدای منا، شهدای حرم رضوی، شهدای ترور، شهدای جانباز، شهدای مدافع حرم و غیره؛ همه را یاد کنیم.»

در ادامه می‌توانید ویدئوی صحبت‌های حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری را ببینید و دانلود کنید:

دانلود

انتهای پیام/

یاد شهدا را در اربعین زنده کنیم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه پیاده‌روی اربعین خود را معنوی و پربار کنیم؟ + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..