تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواب طولانی موجب زوال عقل می‌شود

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی پژوهشی توسط محققان اسپانیایی صورت گرفته نشان میدهد، افرادی که ۹ ساعت در شبانه روز می‌خوابند به میزان قابل توجهی در خطر هستند.

خواب طولانی موجب زوال عقل می‌شود//تنها

براساس آمار‌های در دسترس، حدود ۱۲ میلیون نفر در جهان دمانس دارند و انتظار می‌رود که این تعداد در سال ۲۰۴۰ به حدود ۲۵ میلیون نفر برسد.

محققان سازمان جهانی آلزایمر (ADI) پیش‌بینی کردند که شمار بیماران مبتلا به زوال عقل در جهان تا سال ۲۰۵۰ سه برابر و به ۱۳۱.۵ میلیون نفر برسد.

به گفته دانشمندان، بهترین میزان خواب ۷تا ۸ ساعت است که هم به سلامتی افراد کمک می‌کند، هم مانع آسیب به سلامتی می‌شود.

رامو، یک متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه میامی می‌گوید: به نظر می‌رسد بی‌خوابی و خواب طولانی مدت باعث کاهش عملکرد عصبی شناختی می‌شود که می‌تواند زمینه‌ساز بیماری آلزایمر یا دمانس باشد.

منبع :فارس

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواب طولانی موجب زوال عقل می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..