تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازار جهانی پذیرای سلایق مختلف در حوزه کتابت قرآن نیست

رییس امور قرآنی اوقاف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی رئیس امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اساس سیره و سنت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) از کتابت قرآن نشات گرفته و امام علی (ع) نخستین فردی است که قرآن کریم را کتابت کرده و  قرآن، هنرمندان، کاتبان،حافظان و قاریان قرآن نزد این بزرگان جایگاه خاصی داشته اند،اظهار کرد:جایگاه و منزلت هنرمندان، حافظان و قاریان قرآن از صدر اسلام آن چنان حائز اهمیت بوده است که با وجود کمبود‌هایی که آن زمان نسبت به امکانات و دسترسی‌های آسان امروز وجود داشته و در اختیار آن‌ها نبوده اما در ثبت و انتصاب قرآن در تاریخ اسلام موفق بوده اند، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) برای گسترش و تبلیغ معارف اسلامی و احکام قرآنی به این حوزه توجه خاصی داشتند و این حوزه در آن زمان دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بود که امروز قرآنی که به دست ما رسیده کامل و دارای ویژگی‌های خاص است و هنرمندان قرآنی نقش بسیاری در ترویج قرآن و دین اسلام داشته اند.

وی ادامه داد: کتابت قرآن کریم از سده‌های اول ظهور اسلام در برنامه تبلیغ و گسترش معارف اسلامی قرار داشته و نقش زیادی در جلوگیری از تحریف آیات قرآنی داشته است. امروز مسلمانان، شیعیان و اهل سنت و همه مردم دنیا مدیون زحمات هنرمندان قرآنی در حوزه کتابت در تاریخ اسلام هستند کاری که امروز نیاز به نگاه ویژه دارد. متاسفانه خیلی کم در این حوزه ورود شده اما سازمان اوقاف و امور خیریه در فعالیت‌هایی که به تازگی داشته سعی دارد تا این حوزه فعالیت خود را گسترش دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به اینکه نباید کشوری به دنبال کتابت قرآن کریم با سلایق خود باشد و بازار جهانی پذیرای این امر نیست،تصریح کرد: یکی از نیاز‌های حوزه کتابت قرآن این است که قرآنی طراحی و نوشته شود تا نیاز همه مسلمانان جهان با سلایق مختلف را تامین کند؛ مسلمانان در جوامع مختلف دارای سلایق متفاوتی هستند. در کشور‌های هندوستان، پاکستان، کشور‌های آفریقایی و کشور‌های عربی با سلایق خاصی که دارند انتظار می‌رود تا برای جذب بیشتر به تلاوت قرآن کریم، کتابی با سلایق و علایق خود را در اختیار داشته باشند ما تلاش می کنیم قرآنی را کتابت کنیم که مورد تایید همه مسلمانان جهان باشد.

وی افزود: رسم الخط هر کشوری مختص همان کشور است. هیچ گاه نمی‌توان انتظار داشت که همه کشور‌های اسلامی کتابت ایران یا کشور‌های عربی را بپذیرند و چون هنر در تبلیغ و گسترش اسلام موثر است باید به این حوزه به طور جدی توجه شود.

رئیس امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بخشی از چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به مسابقات کتابت جوانان و فاخران اختصاص داه شد که ۱۰۰ اثر به بنیاد مسابقات ارسال شد و افراد برجسته انتخاب شدند تا در این حوزه فعالیت داشته باشند اما این اقدامات کافی نیست و نیازمند توجه بیشتری به این بخش است ما با رقبایی مواجه هستیم با وجود اینکه پیشینه‌ای در حوزه کتابت ندارند از ما سبقت گرفته اند و در حوزه نسخ ایرانی از ما جلوتر هستند باید اقدامات لازم برای رفع این آسیب انجام شود تا جایگاه خود را در این حوزه بدست آوریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازار جهانی پذیرای سلایق مختلف در حوزه کتابت قرآن نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..