تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سلول‎‌های روده تحت تأثیر الگوهای خواب

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس نوعی سلول ایمنی را تعیین کردند که ساعت را برای روده تعیین می‌کند؛ این روند ممکن است نشان دهد که چرا اختلالات در ریتم شبانه‌روزی خواب با مشکلات دستگاه گوارش مرتبط است.

این مکانیسم مربوط به سلولهای لنفاوی (ILC3s) است؛ این سلول‌های ایمنی نقش مهمی در کنترل متابولیسم التهاب و سایر فرآیندهای بیولوژیکی دارند.

سرپرست این تیم پژوهش می‌گوید:‌ این سلول‌ها عملکردهای مهمی در روده دارند آنها با عفونت مبارزه میکنند و یکپارچگی اپیتلیوم روده  و جذب لیپیدها را کنترل می‌کنند.

سلول‎‌های روده تحت تأثیر الگوهای خواب

این مطالعه که در روز جمعه در مجله Science Immunology منتشر شد بیانگر‌آن است که شیفت شبانه کاری و تاخیر در خواب باعث اختلال در  عملکرد سیستم گوارشی، افزایش خطر عفونت‌های روده، چاقی، بیماری التهابی روده و سرطان روده بزرگ می‌شود.

استاد آسیب شناسی در دانشگاه واشنگتن و نویسنده ارشد این مقاله  گفت: «آنچه در اینجا پیدا کردیم این است که ریتم‌های شبانه روزی به طور مستقیم بر عملکرد سلول‌های ایمنی در روده تأثیر می‌گذارند که می تواند به توضیح برخی از مسائل بهداشتی که ما می‌بینیم مانند بیماری التهابی روده و سندرم متابولیک کمک کند».

منبع: فارس

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سلول‎‌های روده تحت تأثیر الگوهای خواب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..