تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثبت مجموعه درختان کهنسال بافت تاریخی میامی در فهرست میراث طبیعی ملی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، «محمدصادق رضویان»  در گفت و گویی افزود: این درختان کهنسال در بافت تاریخی شهر میامی در فاصله کمی از آب انبار و کاروانسرای تاریخی، مسجد و عمارت آقایان و در ابتدای خیابان ولی عصر (عج)واقع شده اند.

وی گفت: این درختان به شماره ۵۴۵ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده اند.

رضویان افزود: از دیر باز در کوچه باغات در کنار جوب های آب درختانی را می کاشتند تا هم محلی برای استراحت عابرین و ساکنین باشد، هم آبی که جذب زمین می‌شود بیهوده تلف نشود ،از این رو معمولا درختانی که به آب فراوان برای رشد نیاز داشتند، مانند درخت چنار ، توت و...... کاشته می‌شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی گفت: این درختان در باورعمومی مردم شهر میامی دارای قدمت۲۰۰ - ۳۰۰ ساله براساس سوابق می باشند.

وی افزود: این درختان کهنسال با تنه ای قطور و استوار، شاخه گشوده ، جلوه خاصی در بافت تاریخی شهر ایجاد کره اند و از اهمیت ویژه ای برخورداراند.

۴۶




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثبت مجموعه درختان کهنسال بافت تاریخی میامی در فهرست میراث طبیعی ملی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..