تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیدا و پنهان فتنه عراق از زبان محمد ایمانی +عکس

محمد ایمانی

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ایمانی تحلیلگر سیاسی و روزنامه نگار مطرح کشورمان در واکنش  به فتنه انگیزی های عربستان سعودی ،آمریکا و رژیم صهیونستی در آستانه پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق ، تحلیل و یادداشتی خواندنی در کانال تلگرامی اش منتشر کرد.

در متن کامل این یادداشت آمده است:

«برخی مناطق در عراق، طی چند روز گذشته دستخوش نا آرامی بود. اغتشاشات پراکنده (وبعضا نقطه ای)، به تناوب در بغداد، نجف، کربلا، ناصریه، بصره، کرکوک، دیاله، ذی قار، بابل، دیوانیه، المثنی، و میسان رخ داد. در ابتدا، علت یا بهانه تظاهرات، اعتراض به شرایط اقتصادی، بیکاری و فساد اداری عنوان می‌شد. اما به تدریج معلوم شد این قبیل مشکلات مردم، فقط دستاویز سازمان دهندگان اصلی فتنه و آشوب است.
اعتراض طبیعی برخی اقشار که می‌توانست به شکل مسالمت آمیز وآرام برگزار شود، بلافاصله به تحرکاتی توام با خشونت، آتش افروزی، حمله و تخریب مراکز دولتی و حتی اقدامات تروریستی تبدیل شد و کسانی تلاش کردند شگرد همیشگی کشته سازی و رادیکالیزه کردن اعتراض را به اجرا بگذارند.
همزمان، رسانه‌های بدنامی مانند العربیه و الحره، در تحریک برخی اقشار به آشوب، به شکل لحظه به لحظه، با شبکه‌های شبه اجتماعی (هدایت شده از تل آویو و ریاض) همراهی نشان داده اند. (برخی کانال‌ها در ایران نیز هیجان و همسویی مشکوکی با جریان رسانه‌ای آشوب در عراق به بروز دادند که در جای خود می‌تواند سرنخی مهم برای پیگیری نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورمان باشد).
محتوای برخی تصاویر و توییت‌ها به اندازه کافی گویاست که ترتیب دهندگان اصلی فتنه و آشوب چه کسانی هستند و هدفگذاری شان کدام است؟
"رغد" دختر صدام دیکتاتور معدوم عراق به همراه بقایای حزب بعث و داعش، علنا مشغول تحریک و فتنه انگیزی است؛ و ایدی کوهن، فعال رسانه‌ای اشغالگران صهیونیست در توییتی، تظاهرات در عراق را خیزش علیه "اشغالگری فارسی" می‌خواند.
انتقام از اسلام که کمر صدام و اشغالگران آمریکایی و انگلیسی را شکست، آشکارا در یکی از همین توییت‌های دعوت به آشوب به چشم می‌خورد:
"ای عراقی ها، بت‌های دینی را بشکنید ... مرجعیت را به خاطر تایید اسلامگرا‌ها بازخواست کنید ... به هیچ جریان دینی اجازه مداخله در عراق ندهید، تصاویر همه روحانیون در خیابان‌ها را بسوزانید"
آیا این مضامین در فتنه ۸۸ به هنگام حمله به مساجد و موکب‌ها و پرچم‌های عزای سالار شهیدان (ع)، برای ملت ما آشنا نیست؟
پلاکاردی در دست برخی آشوبگران دیده می‌شود که ادعا شده " [در اربعین]نمی‌توانید به سمت کربلا راهپیمایی کنید". در حالی که اهل سنت و حتی غیر مسلمان‌ها نیز در عراق ساحت امام حسین و حضرت اباالفضل (علیهما السلام) را محترم می‌شمارند، اینان چه کسانی هستند که ژست معارضه جویی در برابر راهپیمایی ۲۰ میلیونی و جهانی اربعین گرفته اند؟

در حالی که قاطبه ملت عراق اذعان دارند رزمندگان مقاومت، از ایرانی‌ها گرفته تا حشد الشعبی (بسیج مردم) نقش اول را در بیرون راندن اشغالگران آمریکایی و تروریست‌های وحشی داعش داشته اند، فحاشی و آتش زدن پرچم ایران یا حمله به مراکز رزمندگان عراقی و حشد و حزب الدعوه و یا جسارت به ساحت مرجعیت، عقده گشایی به نیابت از چه کسانی می‌تواند باشد؟
فتنه گران در عراق، سربازان اجاره‌ای همان اردوگاه "غربی-عبری-ارتجاعی" هستند که در حوادث سال ۸۸، شعار "نه غزه نه لبنان" دادند و ادعا کردند از لبنان برای سرکوب معترضان نیرو آورده اند! یا نظیر همان‌ها که هنگام امداد رسانی حشد الشعبی عراق به سیل زدگان خوزستان، مدعی شدند اینها، همان ارتش عراق هستند که هشت سال با ما جنگیدند و حالا می‌خواهند ماموریت ناتمام اشغال ایران را به پایان برسانند!‌
می‌بینید که شگرد‌ها و بهانه‌ها و نقش‌ها و خیانت‌ها یکی است. به تجربه آموخته ایم هر گاه تنشی در داخل یکی از کشور‌های محور مقاومت پدید می‌آید، اولا غالبا باید رد پای دشمنان زخم خورده را جست و جو کرد؛ و ثانیا شبکه رسانه‌ای وابسته به همان ها، یک واحد اغتشاش را صد برابر بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

این آشوب آشنا ؛ پیدا و پنهان فتنه عراق از زبان محمد ایمانی


قاطبه ملت عراق، نه ضد اسلام و مرجعیت است و نه ایران را دشمن می‌دارد. همه این آتش افروزی، عقده گشایی رژیم‌های متجاوزی است که در منطقه‌ای حد فاصل ایران، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، و یمن، در همین دو سال گذشته به ویژه شش ماه اخیر، ضرباتی غافلگیر کننده و راهبردی و کمر شکن متحمل شده اند. از نگاه دشمنان، اتحاد ملت‌های منطقه توانسته حصار فشار و تحریم و تحمیل انواع جنگ‌ها را بشکند و باید این وحدت را شکست. این وسط، بقایای حزب بعث و داعش، و شیعه نمایان انگلیسی- آمریکایی (سکولار)، فقط نقش مزدوران اجاره‌ای را برعهده دارند.
چاره چیست؟ روشنگری و بازگویی عبرت‌های شبیه هم در منطقه، جدا کردن صف مردم و مطالبات شان از صف آشوب افکنان و نا امنی سازانی که چند سال قبل معلوم شد پیشقراول وحشیگری و جنایت‌های داعش بوده اند، و برخورد با کسانی که مایه نارضایتی هستند و (وبعضا حتی دست شان با سامان دهندگان اعتراض در یک کاسه است).
اما فراتر از همه این مباحث باید تاکید کرد صهیونیسم مسیحی و ارتجاع سعودی تا امروز نتوانستند از فروغ نهضت جهانی اربعین -که همه مصیبت‌های خود را زیر سر آن می‌بینند- بکاهند و پس از این هم نخواهند توانست. چه بسا مدیریت درست ماجرا از سوی دولت و علما و مجاهدان عراقی می‌تواند مایه رشد و بصیرت بیشتر ملت عراق شود، همچنان که فتنه ۸۸ در ایران، دست شبکه سازماندهی شده از سوی دشمن ظرف ۲۰ سال گذشته را رو کرد. جبهه مقاومت اسلامی درست در متن جنگ تحمیلی و همه جانبه دشمن که از آن به عنوان #جنگ_تمدن_ها یاد کرده، مشغول #تمدن_سازی است و لا جرم، آب دیده شدن در متن آتش فتنه‌های سخت، شرط لا ینفک این رسالت بزرگ است.»

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیدا و پنهان فتنه عراق از زبان محمد ایمانی +عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..