تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقال فرزندان هیئت علمی به رشته‌های پزشکی ممنوع شد/ افزایش ظرفیت پزشکی برای حفظ حرمت خانواده شهدا

سعید نمکی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره جنجال ها در مورد پذیرش در رشته های پزشکی با سهمیه ها و پذیرش فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها اظهار کرد: چیزی به عنوان سهمیه هیئت علمی نداریم و فقط جابجایی فرزندان اعضای هیئت علمی از دانشگاه و رشته به دانشگاه و رشته دیگر صورت می گرفت که از دو ماه پیش من دستور لغو این مصوبه را دارم چرا که هیچ کس حق ندارد خارج از بضاعت و پتانسیل خود از ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده کند.

وزیر بهداشت با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی برای حفظ حرمت خانواده شهدا و جایگاه نخبگان بیان کرد: در طی روزهای اخیر با اطلاعات جمع کثیری از جوانان نخبه کشور مواجه شدم که علی‌رغم کسب نمره بالا به دلیل ظرفیت کم دانشگاه های علوم پزشکی به ویژه در تحصیلات تکمیلی و مقطع کارشناسی ارشد و دکترا پذیرفته نشده بودند.

وی ادامه داد: به این دلیل که نخبگان حس نکنند که جای آنها را خانواده معزز شهدا جانبازان و ایثارگران در دانشگاه ها گرفته اند و اینکه ذهنیت های این چنینی درباره خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران شکل نگیرد و از طرفی نخبگان دچاره سرخوردگی نشوند یا به خارج کشور سفر نکنند درباره افزایش ظرفیت پذیرش معادل سهمیه ها تصمیم گیری کردیم.

نمکی تصریح کرد: من به دو دلیل یکی اینکه خانواده‌های معزز شهدا جانبازان و ایثارگران نه به گردن این نسل بلکه بر گردن همه نسل های آینده حق دارند و نباید مورد سوءتفاهم قرار گیرند و دوم اینکه اگر ما نتوانیم نخبگان این مملکت که رتبه زیر ۵ یا ۱۰ را در تحصیلات تکمیلی گرفتند پذیرش کنیم، این نخبگان یا روانه خارج از کشور می شوند یا به دلیل سرخوردگی دچار ناهنجاری روانی و خلقی می شوند، تصمیم به افزایش ظرفیت پزشکی گرفتم.

وزیربهداشت اظهار کرد: سعی کردیم به گونه‌ای عمل کنیم تا این تصور به وجود نیاید که عزیزی از خانواده جانبازان و شهدا و ایثارگران صندلی نخبگان را اشغال کرده است وحرمت عزیزانمان خانواده جانبازان، شهدا و ایثارگران حفظ شود.

نمکی گفت: از طرفی با این تصمیم سعی داشتیم در جوانان مملکت امید ایجاد کنیم و بگوییم که صدای آن ها را شنیده ایم و قدم آنها بر روی چشم چشم ماست و در جایگاه خود در دانشگاه ها خواهند بود و ادامه تحصیل خواهند داد و به عنوان سرمایه اجتماعی کارآزموده این مملکت در آینده باری از نظام ارائه خدمت بر خواهد داشت‌.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقال فرزندان هیئت علمی به رشته‌های پزشکی ممنوع شد/ افزایش ظرفیت پزشکی برای حفظ حرمت خانواده شهدا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..