تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




الواح باروی تخت جمشید به سلامت وارد موزه ملی ایران شدند

الواح با روی تخت جمشید به سلامت وارد موزه ملی ایران شدبه گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جبرئیل نوکنده رئیس کل این موزه ضمن عرض تبریک برای این موفقیت بزرگ در حوزه فرهنگی کشور اظهار کرد: شامگاه هشتم فروروین ۱۳۹۸، گل نبشته‌های تخت جمشید پس از ۸۴ سال به میهن بازگشته و با همراهی اسکورت ویژه به سلامت وارد موزه ملی ایران شد.

وی ادامه داد: ۱۷۸۳ گل نبشته ارسالی به همراه نمایندگان اعزامی از موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو آمریکا از طریق مرز هوایی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به ایران وارد شدند.

نوکنده یادآور شد: پروفسور کریستوفر وودز، رئیس مؤسسه شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو، شخصاً به تهران سفر کرده‌اند تا این امانت را به موزه ملی ایران تحویل دهند.

رئیس کل موزه ملی ایران در باب اهمیت الواح رسیده گفت: این اسناد ارزشمند رمز گشای بخش مهمی از تاریخ مکتوب هخامنشیان در دوره داریوش اول محسوب می‌شود.

جبرئیل نوکنده این رویداد بزرگ را مرهون تلاش‌های حقوقی و دیپلماسی فروانی دانست که برای احقاق مواریث فرهنگی ایران صورت گرفته است.

موزه ملی ایران با توجه به علاقمندی هموطنان گرامی برای بازدید از این مجموعه ارزشمند، نمایشگاهی از آثار یاد شده را در موزه ایران باستان برگزار می‌کند. این نمایشگاه روز چهارشنبه دهم مهرماه ۱۳۹۸ گشایش خواهد یافت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «الواح باروی تخت جمشید به سلامت وارد موزه ملی ایران شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..