تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هواوی چگونه ضبط ویدئوهای ۷٬۶۸۰ فریم‌بر‌ثانیه را در میت 30 پرو امکان‌پذیر کرد؟

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دوربین هواوی میت 30 پرو، توانایی آن برای ضبط ویدئو با نرخ ۷٬۶۸۰ فریم‌برثانیه است؛ این گوشی ویدئوهای یادشده را به‌ چه‌ طریقی ضبط می‌کند؟

عصر روز ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۸ شهریور ۱۳۹۸)، هواوی کنفرانس ویژه‌ای را در شهر مونیخ کشور آلمان برگزار کرد و به‌صورت رسمی از گوشی‌های خانواده‌ی میت ۳۰ شامل میت ۳۰ معمولی، میت ۳۰ پرو  و میت ۳۰ RS پورشه دیزاین در کنار ساعت هوشمند واچ GT2 و تلویزیون ویژن TV پرده برداشت.

هواوی میت ۳۰ پرو (Huawei Mate 30 Pro) در کنار ویژگی‌های مختلف و سخت‌افزار قدرتمند، به دوربینی باکیفیت مجهز شده است که طبق ادعای چینی‌ها می‌تواند ویدئوهایی را با نرخ ۷٬۶۸۰ فریم‌بر‌ثانیه ثبت کند که در نگاه اول اعجاب‌انگیز است. این گوشی در پنل پشتی میزبان چهار دوربین مجزا است. دو مورد از دوربین‌ها به حسگر ۴۰ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند که یکی از آن‌ها دوربین فوق حساس و دیگری دوربین سینمایی است. دوربین سوم حسگری ۸ مگاپیکسلی به‌همراه لنز تله‌فوتو دارد و سرانجام دوربین چهارم از نوع دوربین‌های سه‌بعدی برای تشخیص عمق است.

هواوی میت 30 پرو / Huawei Mate 30 Pro

مقاله‌های مرتبط:

دوربین ۴۰ مگاپیکسلی سینمایی میت ۳۰ پرو از حسگر بزرگی با اندازه‌ی ۱/۱.۵۴ اینچ استفاده می‌کند و دوربین ۴۰ مگاپیکسلی دوم، از آرایه‌ی فیلتر RYYB (قرمز، زرد، زرد و آبی) بهره می‌گیرد تا بتواند به ISO معادل ۴۰۹،۶۰۰ دست پیدا کند.

میت ۳۰ پرو به‌لطف بهره‌مندی از مجموعه‌دوربین چهارتایی قدرتمند، توانایی ضبط ویدئوهای 4K HDR را با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه دارد و همچنین می‌تواند ویدئوهای حرکت‌آهسته‌ی ۹۶۰ فریم‌بر‌ثانیه را با نرخ 1080p ضبط کند. این گوشی همچنین ویدئوهای 720p حرکت‌آهسته را با نرخ ۷٬۶۸۰ فریم‌بر‌ثانیه ثبت می‌کند و توانایی زوم اپتیکال سه‌برابری را در کنار زوم هیبریدی پنج برابری و زوم دیجیتال ۳۰ برابری دارد. در میت ۳۰ پرو، دو دوربین ۴۰ مگاپیکسلی سینمایی و فوق حساس، از لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) و همچنین فناوری ضد لرزش اختصاصی هواوی موسوم به AIS پشتیبانی می‌کنند.

۷٬۶۸۰ فریم‌بر‌ثانیه، بسیار بیشتر از آن‌ است که گوشی‌های هوشمند شرکت‌های دیگر توانایی ضبط آن را دارند؛ در واقع تا پیش از معرفی پرچمداران جدید هواوی، گوشی‌ها توانایی ضبط حداکثر ۹۶۰ فریم‌بر‌ثانیه را داشتند که میت ۳۰ پرو ویدئوهایی با نرخ فریم ۸ برابر ضبط می‌کند. به‌تازگی بروس لی، مدیر اجرایی هواوی، توضیح داده است که آن‌ها چگونه توانسته‌اند به چنین نرخ فریمی دسترسی پیدا کنند.

بروس لی در این زمینه می‌گوید: «فرایند کلی ضبط ویدئوی ۷٬۶۸۰‌ فریم‌بر‌ثانیه، فضای بسیار زیادی از رم را اشغال می‌کند. بنابراین ما برای امکان‌پذیر کردن این کار از روشی استفاده کرده‌ایم که با اتکا به آن، بخش‌های مختلف تراشه یعنی پردازنده‌ی مرکزی (CPU)، پردازنده‌ی گرافیکی (GPU)، واحد پردازش مبتنی بر شبکه‌ی عصبی (NPU) و پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) با یکدیگر فعالیت می‌کنند تا بتوانند به‌صورت مستقیم خروجی تصویر را بگیرند. در این فرایند، یک ویدئوی معمولی با زمان ۰/۱۲ ثانیه در نهایت به ویدئویی با زمان ۳۲ ثانیه تبدیل خواهد شد.»

به‌عبارت دیگر، میت ۳۰ پرو ۰/۱۲ ثانیه از ویدئو را ضبط می‌کند؛ این مقدار سپس به ۳۲ ثانیه در یک ویدئوی حرکت‌آهسته با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه تبدیل می‌شود؛ این میزان معادل ثبت ۹۴۵ فریم در یک ویدئو با وضوح 720p است. همان‌طور که بالاتر ذکر شد، چنین کاری تمام بخش‌های تراشه‌ی دستگاه را شامل پردازنده‌ی مرکزی (CPU)، پردازنده‌ی گرافیکی (GPU)، واحد پردازش مبتنی بر شبکه‌ی عصبی (NPU) و پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) تحت‌فشار قرار می‌دهد تا داده‌های مختلف را به‌سرعت پردازش کنند.

فراموش نکنید که عکس‌العمل انسان‌ها به‌طور معمول آنقدر سریع نیست تا در بهترین زمان ممکن، ضبط ویدئو از یک صحنه‌ی به‌خصوص را آغاز کنند. به‌جای آن، واحد پردازش مبتنی بر شبکه‌ی عصبی، یک ثانیه از ویدئو را با بهره‌گیری از نوعی الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد تا خودش به‌صورت خودکار بفهمد که در چه زمانی ضبط ویدئو‌ی ۰/۱۲ ثانیه‌ای یادشده را آغاز کند. تمامی این فرایند، دو گیگابایت از فضای رم اشغال می‌کند.

با درنظرگرفتن توضیحات بالا، به‌وضوح متوجه می‌شویم که وقتی در میت ۳۰ پرو کلید شاتر را فشار می‌دهیم، گوشی می‌تواند ۰/۱۲ ثانیه ویدئوی ۷٬۶۸۰ فریم‌بر‌ثانیه را بگیرد تا AI به‌صورت خودکار بازه‌های زمانی بعدی را انتخاب کند. نتیجه آن می‌شود که با ویدئویی سرو‌کار داریم که نرخ ۷٬۶۸۰ فریم‌بر‌ثانیه دارد و به‌مدت ۳۲ ثانیه قابل‌پخش است. به‌بیانی ساده‌تر، هواوی میت ۳۰ پرو یک ویدئوی ۰/۱۲ ثانیه‌ را با نرخ ۷٬۶۸۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط می‌کند؛ در یک ویدئو با طول ۰/۱۲ ثانیه، تعداد فریم‌های ثبت‌شده معادل ۹۴۵ عدد است. سپس این ویدئو خودش با نرخ ۳۰‌ فریم‌بر‌ثانیه به‌مدت ۳۲ ثانیه پخش می‌شود.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هواوی چگونه ضبط ویدئوهای ۷٬۶۸۰ فریم‌بر‌ثانیه را در میت 30 پرو امکان‌پذیر کرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..