تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اثرات نامطلوب شیرینی ها بر پوست را بشناسید/ راهکارهایی ساده و ارزان برای تقویت هوش/ چرا پلاستیک‌ها برای بدن مضرند؟

در این بسته دانستنی پزشکی از ضررهای بطری پلاستیکی و شیرینی‌ها  روی بدن گفته خواهد شد.

گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

موجوداتی کوچک اما  پرخطر

بسیاری از گونه های پشه از خون موجودات میزبان مختلفی تغذیه می‌کنند و عوامل بیماری زا را می بلعند، به همین دلیل گزش آن ها می تواند انواع بیماری‌ها را مستقیماً وارد خون موجود میزبان کند؛ این مسأله پشه ها را به یکی از مرگبارترین موجودات دنیا تبدیل کرده است.

ساعت۱۰/اثرات نامطلوب شیرینی ها بر پوست را بشناسید/با موجودی خطرناک آشنا شوید/راهکارهایی برای تقویت هوش/بدانید استفاده بطری‌های پلاستیکی به ضرر است/

چگونه هوش خود را تقویت کنیم؟

برای همه ما گاهش پیش می آید؛ از خانه بیرون می رویم و همین که در را می بندیم یکباره متوجه می شویم دوباره تلفن همراه مان را در خانه جا گذاشته ایم. پایین بودن هوشیاری و احساس گیجی، مسأله ای عادی و جزئی از روند طبیعی بالا رفتن سن محسوب نمی شود؛ اگر متوجه شده اید به آدم فراموشکاری تبدیل شده اید، وقتش رسیده دست به کار شوید و با ورزش دادن مغز خود، هوشیاری و حافظه ی خود را ارتقا دهید.

با صدای بلند کتاب بخوانید، با چاپ استیک غذا بخورید، بعد از بیدار شدن از خواب وانیل بو کنید، حین کارهای روزانه از گوش گیر استفاده کنید، دست های خود را مشت کنید، سه بار در هفته ضربان قلب تان را بالا ببرید، با کلمات بازی کنید و هنگام رانندگی پنجره ماشین را باز بگذارید.

ساعت۱۰/اثرات نامطلوب شیرینی ها بر پوست را بشناسید/با موجودی خطرناک آشنا شوید/راهکارهایی برای تقویت هوش/بدانید استفاده بطری‌های پلاستیکی به ضرر است/

خوردن قند چه بلایی سرمان می آورد؟

شکی نیست که بسیاری از ما شیفته شیرینی جات و مواد قندی هستیم اما همین خوراکی ها و نوشیدنی های قندی روزانه صدها کالری اضافه وارد بدن ما می کنند؛  این قند اضافه مشکلات زیادی برای بدن و از جمله پوست ما ایجاد می‌کند.

قند یک ماده غذایی التهاب آور است، به همین دلیل مصرف قند باعث بروز التهاب در داخل بدن می شود. وقتی مقدار زیادی قند می خوریم، این قند مستقیماً به دستگاه گوارش ما رفته و درون آن پردازش می شود و بعد وارد جریان خون خواهد شد.مسأله ای است که می تواند منجر به التهاب شود.

التهاب ناشی از مصرف مواد غذایی که شاخص گلوکز  بالایی دارند می‌تواند باعث تشدید بعضی از مشکلات پوستی شود. مواد غذایی مثل نان سفید، نوشابه، سس سالاد و آبنبات، که شاخص گلوکز بالایی دارند، حاوی قندهای تصفیه شده و پردازش شده و نشاسته هستند که باعث بالا رفتن شدید و ناگهانی انسولین در بدن می شوند.

با مصرف قند، سطح انسولین در بدن بالا می رود که به دنبال آن التهاب پوست بیشتر می شود؛ از آنجایی که التهاب یکی از عوامل مهم در ایجاد جوش به شمار می رود، این مسأله در نهایت باعث زدن جوش و بیشتر شدن جوش های صورت خواهد شد.

اثرات نامطلوب شیرینی ها بر پوست را بشناسید/ راهکارهایی  ساده و ارزان برای تقویت هوش/ چرا پلاستیک‌ها برای بدن مضرند؟

بیشتر بخوانید: سن طلایی درمان اختلال بیش‌فعالی/ مناسب‌ترین موادغذایی برای کودکان بیش‌فعال

ضررهای بطری‌های پلاستیکی روی بدن

همه ما گاهی از بطری آب معدنی، نوشابه و سایر نوشیدنی‌ها به عنوان بطری آب استفاده کرده ایم اما این کار کاملاً اشتباه است چون ضرر این بطری های پلاستیکی بسیار بیشتر از فایده آنهاست؛ در ساخت وسایل پلاستیکی از جمله بطری‌های پلاستیکی، از ماده شیمیایی ای به نام بیسفنول (بیشتر آن را به نام BPA می شناسند) استفاده می شود؛ این ماده شیمیایی خطرناک است و می تواند وارد آب شده و باعث رشد سریع باکتری های خطرناک در شکاف های بطری های پلاستیکی شود.

این مسأله عواقب بسیار خطرناکی برای سلامتی ما دارد؛ متأسفانه کسانی که از آب معدنی و دیگر نوشیدنی هایی که بطری پلاستیکی دارند استفاده می کنند، دوباره و چند باره از این بطری ها استفاده خواهند کرد؛ چون تصور می‌کنند این کار ضرری ندارد، در حالی که اینگونه نیست حتی محصولات پلاستیکی بدون BPA هم بی خطر نیستند چون تولید کنندگان وسایل پلاستیکی مواد شیمیایی استروژنی دیگری را جایگزین آن کرده‌اند که چندان شناخته شده نیستند و ممکن است که همان خطرات BPA را برای سلامت انسان داشته باشند.

ساعت۱۰/اثرات نامطلوب شیرینی ها بر پوست را بشناسید/با موجودی خطرناک آشنا شوید/راهکارهایی برای تقویت هوش/بدانید استفاده بطری‌های پلاستیکی به ضرر است/

علاوه بر این، مسأله آلودگی باکتریایی را هم باید درنظر گرفت. بطری های آب معدنی هم مانند هر بطری نوشیدنی دیگری با دهان و دست‌های ما تماس دارند، یعنی دو قسمتی از بدن که مملوء از میکروب هستند؛ دهانه این بطری ها کوچک است، ویژگی که شستن و تمیز کردن آن ها را سخت می کند. این مسأله در ترکیب با رطوبت محیط می تواند شرایطی به وجود آورد که بطری آب را به محلی برای رشد باکتری ها تبدیل کند.

برای اینکه بتوانید بدون صدمه زدن به سلامتی خود، آب بدنتان را تأمین کنید، باید از استفاده ی مجدد بطری‌های پلاستیکی یک بار مصرف خودداری کنید؛ در عوض این کار، بعد از تمام شدن آب یا نوشیدنی داخل بطری، آن را دور بیندازید، یا بهتر آنکه به جای خریدن آب معدنی، یک بطری پلاستیکی بدون BPA، شیشه ای یا استیل تهیه و آن را از آب پر کنید؛ با این کار نه تنها به سلامت خود، بلکه به محیط زیست هم کمک خواهید کرد.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اثرات نامطلوب شیرینی ها بر پوست را بشناسید/ راهکارهایی ساده و ارزان برای تقویت هوش/ چرا پلاستیک‌ها برای بدن مضرند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..