تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از اعلام زمان نتایج مدارس تیزهوشان پایه هشتم تا کلاف سردرگم معوقات فرهنگیان

، آموزش و پرورش در هفته گذشته  با اخباری درباره  تعیین تکلیف پرداخت معوقات فرهنگیان، اعلام نتیج آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم و اسناد واگذاری مبهم اردوگاه شهید باهنر توضیح داد. 

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان درباره زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان در پایه هشتم اظهار کرد: باتوجه به اینکه هشتم شهریورماه آزمون تکمیل ظرفیت برگزار شده زمان کمی تا شروع مدارس داشتیم، سعی شد تا هرچه زودتر شرکت‌کنندگان در این آزمون از نتایج خود مطلع شوند.

او ادامه داد: سعی می‌کنیم نهایتا تا آخر این هفته (۲۸ شهریورماه) اعلام کنیم، البته فرآیند اعلام نتایج از قبیل تصحیح، سنجش، فناوری اطلاعات و مواردی از این قبیل زمان‌بر است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان درباره ظرفیت پذیرش در این پایه بیان کرد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز هم در این آزمون پذیرفته می‌شوند و امتحانات از مهرماه در مدارس تیزهوشان تحصیل کنند.

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اظهارنظرهای متعددی که میان مسئولان آموزش و پرورش و برنامه و بودجه وجود دارد، اظهار کرد:‌ پرداخت مطالبات در آموزش و پرورش موضوع پیچیده‌ای است و نمی‌توان گفت که مسئولان در این زمینه اظهارات ناصحیحی داشته است اما آنچه مشهود است ضرورت توجه هرچه بیشتر دولت‌ها برای پیشبرد برنامه‌های آموزش و پرورش است چرا که تنوع مطالبات فرهنگیان بالاست و گاهی چندین مطالبه روی هم انباشته شده و دیون را تشکیل می‌دهند علاوه بر آن بخشی از مطالبات ناشی از پرداخت نشدن بخش‌هایی از حق الزحمه در قانون است که اجرا نمی‌شود.

او تأکید کرد: بر اساس بررسی‌هایی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شده است آموزش و پرورش تا سال ۹۷ حدود ۱۰ هزار میلیارد بدهی دارد همچنین کسری اعتباری در سال ۹۸ وجود دارد که به تنهایی حدود ۱۰ هزار میلیارد دیگر می‌شود مهمترین اقلام آن را می‌توان به دو مورد پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان و مطالبات معلمان شاغل نسبت داد طبق آنچه پیش بینی کردیم تا پایان سال ۹۸ برای فرهنگیانی که بازنشسته می‌شوند حدود ۵ هزار میلیارد تومان بار مالی بابت پاداش پایان خدمت فرهنگیان ایجاد خواهد شد.

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره سرانجام رتبه‌بندی مدارس هیئت امنایی که سال گذشته موضوع آن مطرح شده بود، اظهار کرد: این موضوع تا حدی پیش رفت اما به دلیل آنکه درباره مدارس هیئت امنایی با دادستانی اختلاف نظرهایی وجود داشت پیشرفت کار فعلا به تعویق افتاده است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه از نظر دادستانی مشکلاتی در ساختار مدارس هیئت امنایی وجود دارد، تاکید کرد: این نهاد با دریافت شهریه در مدارس هیئت امنایی مخالف بوده و معتقد است که نباید برای تحصیل در این مدارس مردم هزینه‌ای بپردازند.

او درباره موضع آموزش و پرورش در این مورد گفت:  آموزش و پرورش هم معتقد است در مدارس هیئت امنایی نباید پرداخت شهریه داشته باشیم و در قبال صدماتی که این مدارس به دانش‌آموزان می‌دهند، هزینه فوق برنامه دریافت شود  درنتیجه اخذ شهریه موضوعیتی ندارد.

اما و اگر‌های آموزش و پرورش برای مناسب سازی مدارس دخترانه

علی شهری مدیر کل نوسازی مدارس تهران درباره طرح مناسب سازی فضای مدارس برای دختران اظهار کرد: این طرح در صورت اجرای صحیح می‌تواند برای مدارس دخترانه مفید باشد.

او ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی که اعضای شورای شهر برای این موضوع داشتند آمادگی کامل داریم تا در این مورد همکاری کنیم که این فرایند در حوزه طراحی و اجرای فرایند خواهد بود.

شهری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اجرای طرح محرم سازی که پیش از این در مدارس اجرا می‌شد موفق بوده است یا خیر گفت: در طرح قبلی نگاه به ورودی مدارس دخترانه به گونه‌ای طراحی می‌شد که با باز شدن درب مدرسه کل حیاط مشخص نباشد، اما این موضوع تفاوت‌هایی با طرح قبلی دارد.

اسناد ماجرای مبهم واگذاری «اردوگاه باهنر»/ بن‌بست مالی آموزش و پرورش و تاراج اموال!

چاره دولت و هیئت وزیران برای حل مشکل مالی آموزش و پرورش و پرداخت معوقات به ویژه پاداش پایان خدمت فرهنگیان انتشار اوراق صکوک بود، راهکاری که در نگاه اول درمان و در عمق ماجرا دردی است که بر پیچیدگی‌های اوضاع آموزش و پرورش دامن زد.

آموزش و پرورش در قبال دریافت اوراق صکوک، اردوگاه باهنر را به ودیعه گذاشتند و باید اقساط آن را بپردازند تا بار دیگر این ملک با ارزش را در مالکیت خود قرار دهند، موضوعی که حالا در فرایند واگذاری آن، اما و اگر‌های بسیاری است و حتی پای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و سازمان بازرسی را به ماجرا باز کرد.

حجت الله بنیادی کارشناس مسائل آموزش و پرورش در این باره گفت: مشخصات صکوک تحت عنوان خرید عرصه ملک اردوگاه شهید باهنر، اولین ابهامی است که در خصوص انتشار اوراق فروش و اجاره اردوگاه شهید باهنر وجود دارد، مبلغ کل این اوراق درمشخصات و اطلاعیه پذیره‌نویسی سازمان فرابورس «دو هزار میلیارد تومان» ثبت شده است و از طرفی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاون پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش مبلغ «چهار هزار میلیارد تومان» را برای واگذاری این اردوگاه بیان داشته‌اند.

باید علوم انسانی میان نخبگان توسعه پیدا کند

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش بر تقویت علوم انسانی تاکید و اظهار کرد: بهخشی از مشکلات جامعه ناشی از کاستی در علوم انسانی است، سازمان استعدادهای درخشان هم باید فصل بلندی برای توسعه علوم انسانی در میان نخبگان ایجاد کند.

حاجی میرزایی بیان کرد: از مسئول این سازمان می‌خواهم در چهارچوب برنامه راهبردی نخبگان، برنامه ای را ظرف دو ماه برای حمایت قاطعانه از نخبگان و صاحبان اندیشه در آموزش و پرورش تهیه کنند و پیگیر تدوین و اجرای آن هستم.

۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه صندوق ذخیره نیازمند ساماندهی است

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: آقای بطحایی دوران سختی را پشت سر گذاشتند و در نهایت تصمیم گرفتند استعفا دهند. من وقتی این موضوع را شنیدم که با استعفای ایشان موافقت شده بود و قبل از آن هم مصاحبه با صحبتی نداشتند.

او ادامه داد: وقتی آقای حسینی را آقای رئیس جمهور معرفی کردند خوشحال شدم چون ایشان را از قبل می‌شناختم و وقتی روحیه ایشان در ورود پذیرش خدمت دیدم، بسیار راضی کننده بود. آقای حسینی به گونه ای در این سه ماه فعالیت کردند که گویی یک مدیر هستند که فعالیت طولانی مدت خواهد داشت.

معاون اول رئیس جمهور گفت: اولین متضرر رفتن آقای حاجی میرزایی بنده هستم، اگر نظم و استحکام در مصوبات دولت داریم، بخش زیاد آن مرهون تلاش های ایشان است.

او گفت: موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان باید روشن شود، ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه در این صندوق وجود دارد که باید ساماندهی شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از اعلام زمان نتایج مدارس تیزهوشان پایه هشتم تا کلاف سردرگم معوقات فرهنگیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..