تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اطلاعاتی از توان طراحی حرارتی پردازنده‌ی Core i9-9900KS اینتل فاش شد

با استناد به داده‌های بایوس مادربورد Asus Maximus XI Apex توان طراحی حرارتی پردازنده‌‌ی ۸ هسته‌ای و ۱۶ رشته‌ای Core i9-9900KS برای کامپیوترهای رومیزی مشخص شد.

اخیرا اینتل علاوه‌بر اعلام برنامه‌ی خود برای عرضه‌ی پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای Core i9-9900KS، مشخصات آن را نیز معرفی کرد؛ با‌این‌حال، به طراحی حرارتی یا به‌اختصار TDP آن اشاره‌ای نکرد. ازآنجاکه کلاک پایه‌ی این پردازنده چهار گیگاهرتز است و در حالت توربو کلاک تمامی هسته‌ها به پنج گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند، مشخص‌بودن عدد TDP برای امکان پشتیبانی مادربورد بسیار مهم است. این هفته ایسوس به‌روزرسانی جدیدی برای بایوس چند مدل از مادربردهایش ارائه کرد که علاوه‌بر ممکن‌ساختن پشتیبانی از این پردازنده، توان طراحی حرارتی آن را هم مشخص کرد.

همان‌طورکه اشاره شد، این پردازنده در حالت توربو می‌تواند فرکانس تمامی هشت هسته را به پنج گیگاهرتز افزایش دهد. این، یعنی با پردازنده‌ای هشت‌هسته‌ای از خانواده‌ی کافی لیک ریفرِش روبه‌رو هستیم که درصورت حضور خنک‌کننده‌ای مناسب به فرکانس‌های بیشتر هم خواهد رسید. حال براساس اطلاعات بایوس ایسوس (تصویر پایین)، مشخص شده است اینتل برای رسیدن به این فرکانس، توان طراحی حرارتی پردازنده را به ۱۲۷ وات افزایش داده است که به‌طرز درخورتوجهی بیشتر از تمامی پردازنده‌های پیشین اینتل در پلتفرم کافی لیک است.

intel core i9

بااین‌حال، نکته‌ی مهم این است که اینتل فقط فرکانس پایه‌ی چهار گیگاهرتزی را در این سطح از توان طراحی حرارتی تضمین می‌کند؛ یعنی برای رسیدن به فرکانس‌های بیشتر، مصرف انرژی نیز بیشتر خواهد شد. درنتیجه، پردازنده‌ی Core i9 9900KS نه‌تنها به مادربوردی نیاز دارد که بتواند پردازنده را با ۱۲۷ وات انرژی جدا از سیستم خنک‌کننده‌ی آن به‌طور پایدار تغذیه کند؛ بلکه برای دستیابی به فرکانس توربو به پلتفرم پیشرفته‌ای نیاز خواهد داشت. خوشبختانه مادربوردها و خنک‌کننده‌های پیشرفته‌ی بسیاری برای پشتیبانی از این پردازنده وجود دارد.

پردازنده‌های هشت‌هسته‌ای نسل نهم اینتل برای کامپیوترهای رومیزی  تعداد هسته فرکانس پایه

فرکانس توربو

(تمام هسته‌)

فرکانس توربو

(تک هسته)

گرافیک داخلی DDR4

TDP

وات

قیمت

دلار

i9-9900KS ۸ ٫ ۱۶ ۴.۰ گیگاهرتز ۵.۰ ۵.۰ UHD630 ۲۶۶۶ ۱۲۷ ؟ i9-9900K ۸ ٫ ۱۶ ۳.۶ گیگاهرتز ۴.۷ ۵.۰ UHD630 ۲۶۶۶ ۹۵ ۴۸۸ i9-9900KF ۸ ٫ ۱۶ ۳.۶ گیگاهرتز ۴.۷ ۵.۰ - ۲۶۶۶ ۹۵ ۴۸۸ i7-9700K ۸ ٫ ۸ ۳.۶ گیگاهرتز ۴.۶ ۴.۹ UHD630 ۲۶۶۶ ۹۵ ۳۷۴ i7-9700KF ۸ ٫ ۸ ۳.۶ گیگاهرتز ۴.۶ ۴.۹ - ۲۶۶۶ ۹۵ ۳۷۴

هرچند اینتل این اطلاعات را به‌صورت مستقیم منتشر نکرده است، منبع این اطلاعات بسیار معتبر است. ناگفته نماند اینتل اعلام کرده است این پردازنده را در اکتبر عرضه خواهد کرد و گمانی‌زنی‌ها حاکی از آن است ازنظر قیمت احتمالا اندکی گران‌تر از مدل Core i9-990K است که درحال‌حاضر بین ۴۸۸ تا ۴۹۹ دلار قیمت دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اطلاعاتی از توان طراحی حرارتی پردازنده‌ی Core i9-9900KS اینتل فاش شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..