تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هواوی میت 30 پرو و میت 30 رونمایی شدند؛ هیولاهای چهار چشم با سخت‌افزار قدرتمند

میت 30 و میت 30 پرو پرچمداران تازه‌نفس هواوی با مشخصاتی همچون تراشه‌ی کرین ۹۹۰، دوربین چهارگانه‌ی قدرتمند و طراحی جذاب هستند که دقایقی پیش معرفی شده‌اند.

هواوی به‌طور معمول در هر سال، دو سری گوشی پرچم‌دار معرفی و روانه‌ی بازار می‌کند. این شرکت چینی سال را با مدل جدید گوشی‌های خانواده‌ی P آغاز می‌کند و چند ماه از پس آن با رونمایی مدل جدید خانواده‌ی Mate باری دیگر پرچمداری تازه‌نفس به بازار می‌فرستد تا با رقبای قدرش به‌رقابت بپردازد. میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو (Huawei Mate 30 Pro) نشانگر جدیدترین جاه‌طلبی هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند رده‌بالا هستند؛ موبایل‌هایی نوآورانه که به‌لطف بهره‌مندی از طراحی مدرن و البته سخت‌افزار قدرتمند در کنار تمرکز ویژه روی دوربین، آمده‌اند تا برای رقبایشان قدعلم کنند.

هواوی سال گذشته، نه یک بلکه دو گوشی جدید را از خانواده‌ی میت ۲۰ رونمایی کرد و امسال نیز تصمیم گرفت همین رویه را ادامه دهد. بر این اساس چینی‌ها همان‌طور که پیش‌تر وعده داده بودند، سرانجام با برگزاری رویدادی ویژه، گوشی‌های خانواده‌ی میت ۳۰ را در معرض دید قرار دادند. میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو پرچمدارانی هستند که جدیدترین نوآوری‌های بازار استفاده می‌کنند و با بهره‌مندی از تراشه‌ی قدرتمند کرین ۹۹۰ در کنار دوربین چهارگانه، یکی از بهترین گوشی‌های دنیا در حال حاضر به‌شمار می‌آیند.

هواوی طراحی میت ۳۰ را با الهام از میت ۲۰، به بلوغ رسانده و چیزهای جدیدی را به آن اضافه کرده است. چینی‌ها گوشی‌شان را به نمایشگری ۶.۶۲ اینچ با پنل LCD و وضوح ۲۳۴۰x۱۰۸۰ پیکسل تجهیز کرده‌اند؛ این نمایشگر نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ را ارائه می‌دهد و از در قسمت بالایی‌اش دارای بریدگی به‌نسبت کوچکی است. گرچه در نگاه اول عدم بهره‌مندی میت ۳۰ از پنل OLED نکته‌ای منفی به‌شمار می‌آید، اما نباید فراموش کنیم این تصمیم برای پایین‌ آوردن هزینه‌ی نهایی دستگاه اتخاذ شده است.

ازطرفی میت ۳۰ پرو از نمایشگری با پنل فلکس OLED استفاده می‌کند. هواوی نمایشگر آبشاری میت ۳۰ پرو را «هورایزن دیسپلی» نامیده است؛ نمایشگری که ظاهرا در کنار‌ه‌ها انحنایی ۸۸ درصدی دارد. در طرفین نمایشگر میت ۳۰ پرو، هیچ‌گونه حاشیه‌ای دیده نمی‌شود و این موضوع جذابیت خاصی به این گوشی داده است. نمایشگر میت ۳۰ پرو محتوای بصری را با نسبت تصویر غیرمعمول ۱۸.۴:۹ ارائه می‌دهد. افزون بر این‌ها، بریدگی بالای نمایشگر میت ۳۰ پرو میزبان دوربین سلفی، دوربین تشخیص عمق سه‌بعدی، حسگر شناسایی حرکت و حسگر شناسایی محیط است.

هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو به‌ترتیب به استانداردهای IP53 و IP68 مجهز شده‌اند و هردوی آن‌ها مقاومت بسیار خوبی در برابر نفوذ آب و گردوغبار از خود نشان می‌دهند. مدل معمولی خانواده‌ی میت ۳۰ دارای باتری ۴٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و مدل پرو از باتری حجیم‌تر ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند.

میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو برای پردازش وظایف مختلفی که به آن‌ها محول می‌شود از تراشه‌ی قدرتمند کرین ۹۹۰ استفاده می‌کنند و این یعنی به فناوری 5G مجهز شده‌اند. نکته‌ی جالب‌توجه این است که هواوی به‌هنگام برگزاری کنفرانسش، میت ۳۰ پرو را در کنار گلگسی نوت ۱۰ پلاس 5G قرار داد و نشان داد که سرعت اینترنت گوشی‌اش به‌میزان ۵۰ درصد بیشتر از اینترنت پرچم‌دار سامسونگ است. مودم 5G میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو به ۱۴ آنتن مجهز شده است و این درحالی است که مودم گوشی‌های رقیب تنها ۶ آنتن دارند. 

میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو گوشی‌های دو‌سیم‌کارته هستند. هردوی این سیم‌کارت‌ها از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کنند که در نوع خود جالب است. در ضمن کاربر می‌تواند حافظه‌ی داخلی دستگاه را از طریق اسلات سیم‌کارت‌ دوم افزایش دهد. میت ۳۰ پرو دارای سیستم خنک‌کننده‌ی ویژه‌ای است و در کنار این موارد از فناوری شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند. هواوی مدعی است که میت ۳۰ پرو به‌میزان سه برابر سریع‌تر از نسل قبل از طریق فناوری شارژ معکوس به شارژ کردن دستگاه‌های دیگر می‌پردازد. 

دوربین میت ۳۰ پرو یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مرتبط به این گوشی است که هم فوکوس لیزری دارد و هم امکان عکاسی از اشیاء را از فاصله‌ی ۲/۵ سانتی‌متری فراهم می‌کند. میت ۳۰ به دوربین سه‌گانه مجهز شده است. 

میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو قرار است در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، بنفش و سبزآبی عرضه شوند؛ رنگ سبزآبی دستگاه طراحی ویژه‌ای دارد که قسمت پایینی آن مات است و قسمت بالایی جلوه‌ای برق دارد. مات بودن قسمت پایینی باعث می‌شود میت ۳۰ پرو راحت در دست جای گیرد و همچنین اثر انگشت به آن جذب نشود. افزون بر این‌ها، هواوی مدل‌هایی از گوشی‌اش را با بدنه‌ی پوشانده‌شده با چرم گیاهی در رنگ‌های سبز و نارنجی عرضه می‌کند. 

این مقاله درحال به‌روزرسانی است و اطلاعات یادشده در آن ممکن است دقیق نباشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هواوی میت 30 پرو و میت 30 رونمایی شدند؛ هیولاهای چهار چشم با سخت‌افزار قدرتمند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..