تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عارضه‌ای که باعث چسبندگی انگشتانتان می‌شود/ تنقلات پر کالری را بشناسید/ ماده‌ای که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند

درمیان اخبار تازه های پزشکی از فواید خودرن نمک  و اثرات کمبود پروتئین خواهیم گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

چسبندگی شگفت انگیز انگشتان پا

سینداکتیلی یا چسبندگی انگشتان پا وضعیتی است که به دلیل مشکلات مادرزادی رخ می دهد البته یکی از مشکلات حاد برای نوزاد تلقی نمی‌شود. این نوع عارضه باعث می‌شود دو انگشت (یا بیشتر) دست و یا پا به هم بچسبند. این عارضه یکی از شایع‌ترین اختلالات بدو تولد است. معمولا برای جلوگیری از بروز این عارضه  در سنین پایین، جراحان چسبیدگی انگشتان را اصلاح کرده و درمان می‌کنند. اغلب جراحی‌های اصلاحی موفقیت آمیز بوده است.

اکثر موارد چسبیدگی انگشتان وقتی رخ می‌دهد که پوست در طول رشد جنین نتواند جدا شود. با این حال، موارد شدیدتر این عارضه ممکن است شامل بخش‌های دیگر بدن نیز باشد، این بخش‌ها عبارتند از: استخوان‌ها، رگ‌های خونی، ماهیچه‌ها و عضلات عصب‌ها است.

ساعت10/اختلالی که ممکن است از بدو تولد همراه نوزاد باشد/با گاز معده خود باید چه کرد/نبود پروتئین در بدن چه اثراتی دارد/ظرف تنقلاتمان چه چیزی باشد بهتر است؟/

بیشتر بخوانید: ورزش‌های مناسب برای افزایش انعطاف پذیری +تصاویر

رابطه بین آب نمک و خواب مناسب

برعکس تمام عقیده ها که گفته می شود نمک مضر است فوایدی هم دارد. مصرف نمک به عنوان سدیم در حفظ تعادل مایع بدن نقش زیادی دارد بنابراین، باید مطمئن شویم سدیم به اندازه کافی مصرف می‌کنیم زیرا کمبود آن منجر به التهاب در بدن می شود. این التهاب ممکن است بر برخی از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و عروقی تاثیر گذار باشد.

نمک به ویژه نمک طبیعی تصفیه نشده می تواند سطح استرس  را کاهش دهد. همانطور که می دانیم استرس ممکن است بر برخی از جنبه های فعالیتی از جمله عادت خواب تاثیر بگذارد.درمان استرس یعنی بتوانیم بهتر بخوابیم. بنابراین نوشیدن آب نمک گرم صبح ها به ما کمک خواهد کرد تا شب خواب بهتری داشته باشیم. برای نتیجه بهتر می توانید قبل از خوابیدن آن را بنوشید.

اختلالی که ممکن است از بدو تولد همراه نوزاد باشد/با گاز معده خود باید چه کرد/نبود پروتئین در بدن چه اثراتی دارد/ظرف تنقلاتمان چه چیزی باشد بهتر است؟

اثرات کمبود پروتئین

پروتئین برای موجودات زنده ضروری است. این ماده انرژی مورد نیاز بدن را تامین کرده  و به بدن ما کمک می‌کند که به خوبی بازسازی شود. پروتئین از آمینواسید‌های زنجیره بلند تشکیل شده است که بلوک‌های ساختمانی عضلات محسوب می‌شوند. بدن شما ۱۱ آمینو اسید را تولید می‌کند، ولی ۹ مورد از آمینو اسید‌ها که به آن‌ها آمینو اسید ضروری گفته می‌شود باید توسط مصرف غذا‌ها جذب شود. هوس‌های غذایی پایدار و نیاز به خوردن تنقلات متنوع ممکن است نتیجه یک رژیم غذایی کم پروتئین باشد. کاهش پروتئین می‌تواند قند خون را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. درد مفاصل و ماهیچه‌ها، بهبود و بازیابی آهسته از صدمات، مشکلات پوستی، مو و ناخن، تجمع مایع از علائمی هستند که در نبود پروتئین ظاهر می‌شوند.

ساعت10/اختلالی که ممکن است از بدو تولد همراه نوزاد باشد/با گاز معده خود باید چه کرد/نبود پروتئین در بدن چه اثراتی دارد/ظرف تنقلاتمان چه چیزی باشد بهتر است؟/
چه تنقلاتی  سرشار از کالری است؟

شاید شما هم جزو افرادی باشید که به هنگام تماشای تلویزیون دوست دارند از تنقلاتی همچون چیپس، پفک، نوشابه یا پیتزا استفاده کنند. اینگونه مواد سرشار از کالری هستند و می‌توانند افزایش وزن زیادی برای شما به همراه داشته باشند. هر چند به طور کلی نمی‌توان از مصرف این مواد اجتناب کرد، اما می‌توان جایگزین هوشمندانه‌ای برای آن‌ها پیدا کرد.

به جای چیپس‌های سرخ شده می‌توانید از سبزیجات و چیپس‌های پخته شده استفاده کنید. سبزیجات یکی از مواد ضروری برای بدن هستند. این مواد سرشار از فیبر کامل است. مصرف یک پیمانه از این سبزیجات تنها ۵۰ کالری وارد بدن شما می‌کند. شما می‌توانید از هویج‌های ترد، گل کلم، کرفس، نخود فرنگی، کلم بروکلی و فلفل استفاده کنید. به جای اینکه از سبزیجات سرخ شده استفاده کنید، بهتر است آن‌ها را بپزید تا کالری کم‌تری داشته باشند. برای اینکه چیپس نان تورتیلای سالمی داشته باشید می‌توانید از عدس یا لوبیا در آن استفاده کنید، زیرا در مقایسه با سایر مواد فیبر و پروتئین مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند.

به جای استفاده از دیپ‌های خامه‌ای می‌توانید از دیپ لوبیا، حمص یا گواکامولی استفاده کنید. دیپ لوبیا و حمص اسید چرب اشباع پایینی دارند و می‌توانند پروتئین و فیبر مورد نیاز بدن را تامین کنید. همچنین شما می‌توانید دیپ گواکامولی سنتی را با افزودن سبزیجات به آن متعادل‌تر کنید.

به جای مصرف پیتزا از سالاد پاستای کاپرزه استفاده کنید. هر تکه پیتزا بیش از ۳۰۰ کالری دارد بنابراین بهتر است انتخاب سبک‌تری داشته باشید. شما می‌توانید از سالاد کاپرزه ایتالیایی استفاده کنید که در آن تنها از پنیر موتزارلا، گوجه فرنگی، برگ ریحان و روغن زیتون استفاده می‌شود. افزودن پاستا به این سالاد برای ایجاد حس سیری بیشتر، مفید است.

ساعت10/اختلالی که ممکن است از بدو تولد همراه نوزاد باشد/با گاز معده خود باید چه کرد/نبود پروتئین در بدن چه اثراتی دارد/ظرف تنقلاتمان چه چیزی باشد بهتر است؟/

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عارضه‌ای که باعث چسبندگی انگشتانتان می‌شود/ تنقلات پر کالری را بشناسید/ ماده‌ای که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..