تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پول تو جیبی ربع پهلوی در ایران چقدر بود؟ + سند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  پژوهشکده تاریخ معاصر سندی را منتشر کرده است حاوی نکات جالبی است. ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاید گرد فراموشی بر خاطر تاریخی ما نشسته است. به یاد نیاوریم چرا همه ملت از حکومت محمد‌رضا پهلوی ناراضی بودند.

ربع پهلوی در ایران چقدرپول تو جیبی دریافت میکرده است؟ + سند

برای یادآوری آن ایام، سندی که در پژوهشکده است که نشان می‌دهد در بهمن ماه سال ۱۳۵۶ حقوق رضا پهلوی ولیعهد ۱۷ ساله ایران ۶۰۰ هزارتومان بود و علاوه براین حقوق بودجه دفتر وی نیز ۶۰۰ هزار تومان می‌شد.

ربع پهلوی در ایران چقدرپول تو جیبی دریافت میکرده است؟ + سند

این در حالی است که تولید ناخالص داخلی در سال ۵۷ معادل ۴۹۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است. این رقم با احتساب جمعیت ۳۵ میلیون نفری ایران در سال ۵۷، نشان می‌دهد درآمد سرانه سالانه هر ایرانی در همان دوره معادل ۱۴ هزار و ۲۴۸ تومان بود براساس این آمار درآمد ماهانه هر فرد ایرانی ۱۱۸۷ تومان، یعنی متوسط درآمد هر ایرانی در سال ۵۷ معادل ۱۱۸۷ تومان بوده است. در حالی که درآمد ماهانه پسر ۱۷ ساله شاه ۶۰۰ هزار تومان در همون سال ذکر شده است که معادل ۵۰۵ برابر متوسط درآمد سرانه هر ایرانی است. البته این مبلغ با توجه به سن ولیعهد پول تو جیبی منظور می‌شده است که او نه همسری داشته و نه خرجی. این درحالی است که کارمند عالی رتبه وزارت امور خارجه آنزمان ۲ هزار و پانصد تومان حقوق دریافت می‌کرد با یک حسب سر انگشتی با حقوق ولیعهد برابر با حقوق ۲۴۰ کارمند عالی رتبه وزارت امور خارجه بود.

منبع : جهان نیوز

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پول تو جیبی ربع پهلوی در ایران چقدر بود؟ + سند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..