تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اهدای بیش از یک میلیون لیتر خون و فرآورده‌های خونی در سال

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بسیاری از عمل‌های جراحی نیازمند خون در تهران انجام می‌شود/ مردم ایران بیش از یک میلیون و 200 هزار لیتر خون و فرآورده‌های خونی در سال اهدا می‌کنند/ افزایش طول عمر پلاکت با استفاده از روش‌های جدید/ نیاز رشد 10 درصدی آمار اهدا کنندگان خون برای حفظ میزان ذخیره خون کشورهوشنگ قادریان سوپروایزر مرکز انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به میزان اهدای خون اظهار کرد: استان تهران تأمین کننده خون و فرآورده‌های استان‌های دیگر کشور است، به همین دلیل بسیاری از بیماران خاص که عمل‌های جراحی سنگینی را انجام می‌دهند، به تهران سفر می‌کنند.

او ادامه داد: طول عمر پلاکت به روش معمولی ۳ روز است، اما با انجام تکنیک‌های جدید طول عمر پلاکت به ۵ روز افزایش پیدا کرده است و این فرآورده خون برای تولید دارو‌های مورد نیاز بیماران سرطانی بسیار اثربخش و مفید است.

قادریان تاکید کرد: باید پلاکت‌های خون تازه را برای تهیه دارو‌های بیماران سرطانی از سراسر کشور تأمین کنیم که در این میان استان تهران نقشی مهم در زمینه تأمین پلاکت و دیگر فرآورده‌های خونی کشور دارد.

بیشتر بخوانید: پاسخ به سوالات پزشکی شما

استان تهران تأمین کننده خون بسیاری از مناطق کشور

سوپروایزر مرکز انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه تهران شهری حادثه‌خیز است و اعمال جراحی بسیاری در بیمارستان‌های آن انجام می‌شود، بیان کرد: خوشبختانه با اهدای خون مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون از لحاظ کیفی و کمی فرآورده‌های خونی تهیه و دارو‌های مشتق از پلاسما و دارو‌های ژنریک در پالایشگاه‌های خون تولید می‌شود؛ خوشبختانه امروزه با کمبود خون و فرآورده‌های خونی در گروه‌های مختلفی مواجه نیستیم.

او افزود: برای حفظ امنیت ذخیره خون و فرآورده‌های خونی باید آمار مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون باید  ۵ تا ۱۰ درصد در کشور رشد داشته باشد تا پلاکت و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران تأمین و کشور از ذخیره خوبی برخوردار باشد.

قادریان افزود: نیاز تهران به خون و فرآورده‌های خونی با سایر استان‌های کشور متفاوت است به همین دلیل برنامه‌ریزی گسترده‌ای در سازمان انتقال خون جهت تأمین انواع گروه‌های خونی و به خصوص گروه‌های منفی انجام شده است.

سوپروایزر مرکز انتقال خون استان تهران ادامه داد: پلاکتی که از روش آفرزیس تهیه می‌شود در درمان بیماران سرطانی بسیار اثربخش است و پلاسمای تولید شده از آفرزیس جهت نجات بیماران سرطانی کارایی زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: قطره‌های خون زیباترین هدیه به شکرانه سلامتی

او افزود: برای افزایش آمار اهدا کنندگان خون باید کار‌های فرهنگی بیشتری در این زمینه انجام شود تا نیاز بیماران به طور کامل به خون و فرآورده‌های خونی برطرف شده باشد.

سوپروایزر مرکز انتقال خون استان تهران یادآوری کرد: خوشبختانه میزان ذخیره خون ۷ برابر مورد نیاز کشور است و سالیانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر خون و فرآورد‌های خونی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اهدای بیش از یک میلیون لیتر خون و فرآورده‌های خونی در سال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..