تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه آنچه از Download و هاست دانلود نمی‌دانید! + آموزش دانلود به افراد مبتدی!

همه آنچه از Download و هاست دانلود نمی‌دانید! + آموزش دانلود به افراد مبتدی!

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  بحث دانلود و آپلود این روزها که در یک زندگی دیجیتال قرار داریم و مدام بر مدار صفر و یک می گردیم، بحث ناآشنا و ناشناخته ای نیست اما این دانلود‌ها چطور انجام می شود و افرادی که برای نخستین بار قرار است به سراغ دانلود بروند باید چه کنند؟! بارگیری یا دانلود  یا به زبان انگلیسی همان (Download) خودمان؛ را معمولا به فرآیند برداشت داده‌های الکترونیکی از یک رایانه (یک رایانه دور یا یک سرور) به رایانهٔ دیگر (رایانه شما یا یک رایانهٔ محلی)، با مودم یا شبکه رایانه‌ای را می‌گویند. جالب است بدانید؛ فرستادن بلوکی از داده‌ها، مانند یک پرونده، با ساختار پست اسکریپت، به دستگاه مستقلی مانند چاپگر پست اسکریپت نیز بارگیری نامیده می‌شود.

همه آنچه از Download و هاست دانلود نمی‌دانید! + آموزش دانلود به افراد مبتدی!

آموزش دانلود Download برای افراد مبتدی

برای دانلود یک فایل و ذخیره فایل بر روی کامپیوتر از چند طریق می‌توان عمل کرد:

۱) دانلود از طریق مرورگر حالت ۱:

در زمان دانلود چنانچه فایل مورد نظر روی سرور‌های خاص مجانی نباشد و دارای لینک دانلود مستقیم باشد، جهت دانلود فایل از طریق مرورگر Internet Explorer کافیست که بر روی لینک مستقیم فایل، راست کلیک کرده و گزینه Save Target As را انتخاب کرده و پس از مشخص کردن محل ذخیره سازی دکمه Save را فشار دهید و فایل مورد نظر دانلود شده است.

روش کار در مرورگر Mozilla Firefox نیز به همین صورت است، فقط بعد از راست کلیک بر روی لینک دانلود باید گزینه Save Link As را انتخاب نمایید. توجه شود روش راست کلیک بر روی لینک دانلود و انتخاب گزینه Save Target As زمانی کاربرد دارد که فایل مورد نظر روی سرور‌های خاص مجانی نباشد. در این روش چنانچه هنگام دانلود ارتباط شما با اینترنت قطع شود، باید مجدداً از ابتدا به دانلود فایل بپردازید. (مگر در چند مرورگر خاص مانند opera و  Firefox)

۲) دانلود Download از طریق برنامه‌های مدیریت دانلود مانند Download Accelerator یا IDM:

هنگام دانلود کردن چنانچه فایل مورد نظر روی سرور‌های خاص مجانی نباشد و دارای لینک دانلود مستقیم باشد و برنامه‌های Download Accelerator یا IDM بر روی کامپیوتر شما نصب باشد، چنانچه روی لینک دانلود فایلی کلیک کنید، این برنامه‌ها به صورت خودکار اجرا شده و شروع به دانلود فایل می‌کنند و چنانچه هنگام دانلود ارتباط شما با اینترنت قطع شود، در ارتباط مجدد نیازی به دانلود فایل از ابتدا نیست، بلکه خود برنامه ادامه دانلود را انجام می‌دهد.

همه آنچه از Download و هاست دانلود نمی‌دانید! + آموزش دانلود به افراد مبتدی!

۳) دانلود Download از طریق مرورگر حالت ۲:

در زمان دانلود کردن چنانچه فایل مورد نظر روی سرور‌های خاص مجانی قرار داشته باشد و دارای لینک دانلود مستقیم نباشد، تنها راه دانلود اینگونه فایل‌ها، مراجعه به سایت مربوطه با کلیک بر روی لینک دانلود است. در صفحه باز شده به احتمال زیاد با یک کنتور مواجه می‌شوید که تا صفر شدن آن باید صبر کنید. سپس ممکن است از شما خواسته شود حروفی را درون کادر مخصوصی وارد کرده و به دانلود فایل بپردازید.

در این روش چنانچه هنگام دانلود فایل، ارتباط شما با اینترنت قطع شود، باید مجدداً از ابتدا به دانلود فایل بپردازید؛ و معمولاً برنامه‌های مدیریت دانلود از این گونه سایت‌ها پشتیبانی نکرده و به ناچار باید از طریق خود مرورگر به دانلود فایل بپردازید. یکی از این سایت‌ها، سایت رپیدشر است.

همه آنچه از Download و هاست دانلود نمی‌دانید! + آموزش دانلود به افراد مبتدی!

معرفی هاست دانلود و کاربرد‌های آن

در ادامه قصد داریم به مبحث هاست دانلود و کاربرد‌های آن بپردازیم.

هاست چیست؟

به زبان ساده می‌توان گفت که هاست یک کامپیوتر تحت شبکه است که توسط کنترل پنل سایت کنترل می‌شود. محتوای این کامپیوتر براساس انتخاب شما یکی از سیستم عامل‌های ویندوز و یا لینوکس است و در درایو‌های دیگر اطلاعاتی که شما از طریق کنترل پنل برروی سایت خود آپلود نموده‌اید وجود دارد، در نتیجه سرویس میزبانی یک کامپیوتر است که با وسایل جانبی پیشرفته و مودم‌های مخصوص به کنترل پنل متصل می‌شود و در شبکه اینترنت پخش می‌شود.

جهت ارتباط هاست با دامنه که در واقع نام سایت است می‌بایست DNS تعریف شود لازم به ذکر است که DNS پروتکل خاصی ندارد و تنظیمات مربوط به آن توسط مرورگر‌ها غیر قابل مشاهده است DNS‌ها در واقع نوعی ip است.

هاست دانلود چیست؟

به هاستی که برروی آن یک یا چند سایت توزیع کننده فایل قرار می‌گیرد هاست دانلود گفته می‌شود. همانطور که می‌دانید سایت‌های توزیع کننده فایل به هاست‌هایی با حجم ترافیک بالا و پهنای باند زیاد و فضای ذخیره سازی فایل قابل توجهی نیاز دارند که در ایران به هاست‌هایی که دارای چنین ویژگی‌هایی هستند هاست دانلود گفته می‌شود.

در واقع هاست دانلود همانند هاست میزبانی است با این تفاوت که هاست دانلود نسبت به هاست معمولی دارای محدودیت کم‌تر در حجم ترافیک و فضای ذخیره سازی فایل و امکان دانلود فایل است لازم به ذکر است که در اینگونه هاست‌ها امکان طراحی سایت وجود ندارد و تنها جهت دانلود مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولاً هاست‌های دانلود فاقد امکان بک آپ گیری هستند.

بیشتر بخوانید: چند نوع سایت داریم؟! + اسامی

از طرفی هاست دانلود فاقد سرویس دیتابیس و ایمیل است و از این سرویس‌ها بک آپ تهیه نمی‌شود واین بدان معناست که شما برروی هاست دانلود امکان بالا آوردن سایت و ارسال و دریافت ایمیل را ندارید. در واقع هاست دانلود بسیار مناسب برای سایت‌هایی است که فایل‌هایی جهت ارائه به کاربران دارند همانند سایت‌های دانلود فیلم و موسیقی و غیره در واقع هاست دانلود نوعی از هاست است که دارای امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب جهت دانلود فایل در حجم و تعداد بالا و تعداد بالای کاربران همزمان است به طوری که یک هاست دانلود این امکان را فراهم می‌سازد تا به صورت همزمان فایل‌های مورد نیاز صد‌ها کاربر را به آنان ارائه دهیم، لازم به ذکر است که هاست دانلود در کنار هاست اصلی برای میزبانی هاست انتخاب می‌گردد به این صورت که ابتدا یک هاست جهت ایجاد ایمیل و وب سایت انتخاب می‌گردد و سپس جهت قرارگیری فایل‌ها از هاست دانلود استفاده می‌شود تا در این صورت فشار زیادی به هاست اصلی وارد نشود.

همه آنچه از Download و هاست دانلود نمی‌دانید! + آموزش دانلود به افراد مبتدی!

مزایای هاست دانلود

این قبیل هاست‌ها به دلیل داشتن سرعت بالا جهت دانلود و آپلود فایل تنظیم شده اند.

ویژگی‌های یک هاست دانلود برخورداری از فضای ذخیره سازی و پهنای باند مناسب برخورداری از سرعت دیسک سخت و سرعت شبکه بالا مدیریت مصرف حافظه و استفاده از دیسک سخت در هنگام مواجهه با حجم زیاد دانلود کنندگان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه آنچه از Download و هاست دانلود نمی‌دانید! + آموزش دانلود به افراد مبتدی!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..