تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد کارگردان تئاتر از بی‌توجهی مسئولان به نمایش‌های آئینی

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مسئولان از نمایش‌های آئینی حمایت نمی کنندداوود فتحعلی بیگی بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تفاوت بین نمایش‌های آئینی و مذهبی گفت: نمایش های مذهبی در شکل، المان معینی ندارد و بیشتر بر بحث محتوایی تمرکز دارد.

وی افزود: نمایش‌های مذهبی می‌تواند به دو گونه کمدی و جدی اجرا و باید دارای پیام با آموزه‌های مذهبی مثل اخلاقی، فردی و اجتماعی باشد.

فتحعلی بیگی تصریح کرد: اجرای نمایش‌های آئینی تحت عنوان شبیه خوانی است که متاسفانه هیچ حمایتی از نهاد‌های گوناگون برای حفظ، اشاعه و ترویج به هنر تعزیه نداریم.

این کارگردان تئاتر با اشاره به کیفیت اجرای نمایش نامه‌های آئینی اظهار داشت: کیفیت اجرای تئاتر از گذشته تا الان بستگی به نوع بازی و کارگردانی هر فرد در جای اصلی خود داشته است.

فتحعلی بیگی ادامه داد: در صورتی که تک تک افراد در گروه تئاتر، قوی اجرا کنند ما شاهد یک نمایش باکیفیت، خوب و باشکوه هستیم.

این بازیگر درباره میزان توجه مخاطبان به نمایش‌های آئینی گفت:بی توجهی افراد به این نوع نمایش‌ها باعث اجرا نشدن آن می‌شود. اما بیشتر از ۳ قرن است که تعزیه در سرا سر ایران اجرا و علاقه مندان خاص خود را دارد.

فتحعلی بیگی گفت: در کنار علاقه و توجه افراد باید یک نهاد موظف برای حفظ و اشاعه نمایش‌های آئینی و سنتی در تلاش باشد تا باعث آموزش، پژوهش و آفرینش برای ارتقای این گونه نمایش‌ها شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد کارگردان تئاتر از بی‌توجهی مسئولان به نمایش‌های آئینی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..