تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا سفر روحانی مهم است؟

 اجلاس ترکیه در حالی برگزار می‌شود که محور اصلی مذاکرات بررسی و حل مشکلات منطقه و سوریه است با این حال علاوه بر مذاکرات روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در قالب این اجلاس، طرفین برای ادامه و توسعه همکاری‌های سه‌جانبه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه‌ای گفت‌وگو خواهند کرد.

رئیس جمهوری کشورمان همچنین در حاشیه اجلاس آنکارا، دیدارهای جداگانه‌ای با روسای جمهوری فدراسیون روسیه و ترکیه خواهد داشت که در آن مهمترین مسائل فیمابین و روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 این سفر از نظر سیاسی و اقتصادی ابعاد قابل توجهی دارد. علاوه بر اهمیت این نشست که می تواند زمینه‌ساز رفع چالش‌های فعلی در سوریه باشد، دیدارهای دو جانبه ایران با روسای جمهور دو کشور دیگر  حاضر در این نشست در راستای گسترش مناسبات اقتصادی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. 

در روزهای اخیر یک هیئت بلند پایه از ترکیه به تهران سفر کرده و  تفاهم‌های خوبی حاصل شده که می تواند زمینه‌ساز توافقات نهایی در این سفر باشد. همچنین با توجه به تحریم های آمریکا این سفر می تواند بسترهای کاهش موانع ارتباطی اقتصادی بین ایران و روسیه و حفظ روابط موثر با این کشور در شرایط فعلی باشد. 

همچنین نقش پررنگ ایران در سوریه، اهمیت حضور ایران در این اجلاس را دوچندان می کند و با توجه به شرایط حاکم در ادلب، این اجلاس می‌تواند گامی در جهت کاهش مشکلات در این منطقه باشد.

با در نظر گرفتن موقعیت ادلب و با توجه به اینکه کریدور جدید با طول و عرض نامشخصی بین کردها و مرزهای ترکیه به وجود آمده و مورد موافقت آمریکا و عربستان نیز قرار گرفته است، این نقطه در حالت ابهام به سر می‌برد و این اجلاس نیز در این راستا برگزار می شود. ادلب برای آمریکا، سوریه و ترکیه بسیار حائز اهمیت است ؛ به علاوه روسیه که بازیگری مهم بوده و در سوریه نفوذ زیادی پیدا کرده است، لذا این کشور می تواند نقش برجسته ای در راستای حل مشکلات و بحران ها ایفا کند.

نقش موثر و حائر اهمیت ایران در معادلات سوریه نیز سبب شده تا از ایران برای نشست هایی که با موضوع سوریه برگزاری می شود دعوت به عمل آید. از طرف دیگر با توجه به اینکه روسیه یکی از شرکای سنتی ایران به شمار می آید، توسعه همکاری‌ها و پیدا کردن بازار در این کشور از دیگر مواردی است که در این سفر قابل اهمیت بوده و می تواند فضاهای جدید اقتصادی را به وجود آورد.

*کارشناس مسائل بین الملل

310311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا سفر روحانی مهم است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..