تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جو بایدن: سفیدپوستان آمریکایی هرگز قادر به درک درد و رنجهای سیاهپوستان نیستند

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری پیشتاز حزب دموکرات که در دولت سابق باراک اوباما معاون رئیس جمهور بود، در سخنرانی در کلیسای مشهور به کلیسای "باپتیست خیابان شانزدهم" واقع در شهر بیرمنگام در ایالت آلابامای آمریکا، به مناسبت پنجاه‌وششمین سالگرد بمب‌گذاری سپتامبر ۱۹۶۳ نژادپرستان کوکلاکس کلان که باعث کشته شدن چهار دختر سیاهپوست آمریکایی شد، آنچه را که "تروریسم داخلی حامیان برتری سفیدپوستان" خواند محکوم کرد او گفت: طی چندین قرن خشونت، ترس و آسیبی که به سیاهپوستان در این کشور وارد شد، آنچه که دشمن ارزش‌های عالی ما بوده تروریسم داخلی حامیان برتری سفیدپوستان بوده و این مشکل حتی پیش از پایه‌گذاری این کشور نیز وجود داشته است.

بایدن در ادامه این سخنرانی ۲۰ دقیقه‌ای خود به محکوم کردن نژادپرستی نهادینه شده به عنوان میراث مستقیم دوران برده‌داری در آمریکا پرداخته و ابراز تأسف کرد که "آمریکا هرگز به ارزش‌های مربوط به برابری که در اسناد پایه‌گذاری آن درج شده پایبند نبوده است".

به گفته بایدن این کلیسای سیاهپوستان در بیرمنگام می‌تواند الگویی برای جوامع و ملت آمریکا در راستای متعهد کردن دوباره خود به زدودن نفرت و مبارزه با شرور جلوه دادن دیگران از جمله فقرا، درماندگان یا ‌مهاجران باشد.

به گزارش ای.بی.سی نیوز، بایدن خطاب به مستمعین سخنرانی خود که در محل این کلیسا جمع شده بودند گفت:‌در زندگی گاهی لحظاتی چنان تیره وجود دارد که مثل شکافی در زندگی ما بین زمان قبل و زمان بعد از آن می‌ماند. این حوادث انگار ساعت‌ها را متوقف می‌کنند و باعث جدا شدن مسائل کم ارزش از مسائل اساسی می‌شوند. آن‌ها ما را مجبور می‌کنند با حقایقی سخت درباره اصل و اساس‌های خودمان، درباره جامعه‌مان و خود شخصی‌مان روبرو شویم. بمب‌گذاری ۱۵ سپتامبر ۱۹۶۳ در این کلیسا در زمره همین لحظات بود.

بایدن در این سخنرانی بر این مساله تأکید کرد که همچنان آمریکا باید برای ریشه‌کن کردن نژادپرستی سیستماتیک و نفرت‌پراکنی در داخل این کشور تلاش کند.

جو بایدن

در جریان این سخنرانی بایدن، همچنین داگ جونز، سناتور دموکرات آلاباما نیز حضور داشت. او کسی است که در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ به عنوان یک وکیل آمریکایی به پیگرد قضایی و محاکمه دو مردی که عامل این بمب‌گذاری بودند، کمک کرد.

بایدن در ادامه این سخنرانی خود خاطر نشان کرد: سفیدپوستان هر چقدر هم که تلاش کنند هرگز نخواهند توانست کاملا درک کنند که چطور نژادپرستی و نفرت در طی تاریخ آمریکا بر سیاه‌پوستان تأثیر گذاشته است.

وی افزود: مادر من یک مثل معروف داشت که همیشه به من می‌گفت اگر می‌خواهی حال مرا درک کنی باید در کفش‌های من یک مایل راه بروی. آن دسته از ما که سفیدپوست هستیم می‌توانیم برای درک این درد و رنجها تلاش کنیم اما هرگز نخواهیم توانست این درد و رنج‌ها را کامل بفهمیم.

این معاون رئیس جمهور سابق آمریکا عنوان کرد با وجود پیشرفت در درک این مشکل، همچنان باید آمریکا تلاش کند تا اطمینان حاصل کند نژادپرستی دیگر در این کشور وجود نداشته باشد.

او در این سخنرانی خود هشدار داد: ما هنوز نتوانسته‌ایم نژادپرستی و برتری‌طلبی سفیدپوستان را در صفحات تاریخ کشورمان کم‌اهمیت سازیم.

بایدن در ادامه این سخنرانی همچنین به اتفاقات ناگوار زندگی خود نظیر از دست دادن دو دختر کوچکش در یک تصادف اتومبیل و از دست دادن پسرش بر اثر بیماری سرطان پرداخت. او گفت: زمانی که همسر اول و دختر من در تصادف خودرو کشته شدند و دو پسرم نیز شدیدا زخمی شدند من مثل بسیاری از شما با یک زمان تعیین کننده روبرو شدم و باید تصمیم می‌گرفتم که خودم را از زندگی عمومی کنار بکشم یا همچنان مثل سابق به کارم دوباره ادامه دهم. من تصمیم گرفتم که به کارم ادامه دهم هر چند که زندگی من دیگر هرگز مثل قبل نبود.

او به حوادث سال ۲۰۱۷ در شارلوتزویل آمریکا پرداخت و گفت: بعد از حوادث شارلتوزویل من گفتم که معتقدم ما وارد جنگی برای حمایت از روح آمریکا شده‌ایم و امروز هم دوباره این را می‌گویم. ما در نبردی برای حفظ روح آمریکایی هستیم و هیچ چیز مثل همین کلیسایی که در آن هستیم نمی‌تواند به ما یادآور شود که چه مسائلی در خطر هستند. این جنگی است که بارها در آن جنگیده‌ایم و نبردی است که جان بسیاری را گرفته است اما نفرت تنها خودش را پنهان می‌کند. هیچ‌گاه کاملا رفع نمی‌شود.

310311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جو بایدن: سفیدپوستان آمریکایی هرگز قادر به درک درد و رنجهای سیاهپوستان نیستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..