تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جواهر ۱۶ ساله بارسا

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آنسو فاتی که در دو بازی قبلی بارسا به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شده بود این بار در فهرست ۱۱ نفره تیمش قرار گرفت. او تنها ۱۶ سال و ۳۱۸ روز سن داشت که توانست در نخستین حضورش در رقابت‌های لالیگا برابر اوساسونا گلزنی کرده و جوان‌ترین گلزن تاریخ لالیگا لقب بگیرد.

جواهر ۱۶ ساله بارسا

مهاجم متولد گینه‌بیسائو این هفته با قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیمش جوان‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه است که از ابتدا در نوکمپ راهی میدان شده است و رکورد مارک مونیه‌سا در سال ۲۰۰۹ را شکست. تنها ویسنیچ مارتینز در سال ۱۹۴۱ و در ال‌کلاسیکو برابر رئال مادرید با ۱۶ سال و ۲۸۰ روز سن رکورد بهتری نسبت به او دارد که البته این رکورد در زمین حریف اتفاق افتاد.

رکوردزنی در ۷ دقیقه
تنها دو دقیقه از بازی فاتی در نوکمپ گذشته بود که او توانست نخستین گل عمرش در این ورزشگاه را به ثمر برساند. ۵ دقیقه بعد پاس‌گل دوم تیمش را به فرانکی دی‌یونگ داد تا او هم نخستین گلش با پیراهن بارسا را به ثمربرساند. در همین ۷ دقیقه او رکوردی دیگر را نیز جابه‌جا کرد و جوان‌ترین بازیکن تاریخ لالیگا شد که توانسته در یک بازی هم گل بزند و هم پاس‌گل بدهد.

مصدومیت ستاره‌های بارسا در ابتدای فصل یک فرصت طلایی برای این پدیده جوان بود تا توانایی‌هایش را نشان دهد و حالا یک ستاره دیگر از آکادمی لاماسیا به فوتبال دنیا معرفی شده است. او در غیاب مسی، سوارز و دمبله فرصت بازی در ترکیب کاتالان‌ها را پیدا کرد و با ادامه این روند شاید باز هم اعتماد والورده را به دست آورده و باعث نیمکت‌نشینی نفراتی، چون دمبله یا حتی سوارز شود.

فاتی در اکتبر ۲۰۱۲ در کشور کوچک و آفریقایی گینه‌بیسائو متولد و چند سال بعد راهی اسپانیا شد تا در کنار پدرش، بوری زندگی کند. بوری در مورد پسرش می‌گوید او حدود ۶ یا ۷ ساله بود که به اینجا آمد و در آن زمان حتی نمی‌دانستم که فوتبال بازی می‌کند. در همان سن و سال همه از توانایی‌هایش تعریف می‌کردند و به من می‌گفتند که آینده خوبی در انتظارش است.

آنسو و پدرش در شهر کوچک هررا در ۱۲۰ کیلومتری سویا زندگی می‌کردند و به همین دلیل او فوتبالش را در تیم‌های پایه سویا آغاز کرد. خیلی طول نکشید که باشگاه‌های بزرگ اسپانیایی استعدادش را کشف کرده و برای به‌خدمت گرفتن او دست به کار شدند. بارسلونا و رئال مادرید به‌شدت خواهان این جواهر ۹ ساله بودند و بوری می‌گوید رئال مادرید با پیشنهاد بهتری پاپیش گذاشت: «رئالی‌ها پیشنهاد مالی بالاتری نسبت به بارسا ارائه کردند، اما این نمایندگان بارسلونا بودند که با یک قرارداد رسمی به خانه من آمده و مرا متقاعد کردند که آنسو را به این تیم بفرستم. وقتی مدیران سویا از این اتفاق خبردار شدند، بسیار عصبانی شده و پسرم را نزدیک به یک سال بازی ندادند.»

فسخ قرارداد ۱۰۰ میلیونی
فاتی در سال ۲۰۱۲ و در حالی که ۱۰ ساله بود به لاماسیا رفت. البته آنسو تنها فوتبالیست مستعد این خانواده نیست و هر دو برادرش تحت قرارداد بارسا هستند. براهیمای ۲۱ ساله به صورت قرضی در کالاهورا توپ می‌زند و برادر جوان‌ترش نیز هم‌تیمی تیاگو، پسر مسی در تیم‌های پایه باشگاه است. درخشش او در تیم زیر ۱۹ ساله‌های باشگاه و در حالی که سه سال از هم‌تیمی‌هایش کوچک‌تر بود سرانجام ارنستو والورده را متقاعد کرد که او را به تیم بزرگسالان برده و در غیاب ستاره‌های مصدوم تیمش، آنسو را به میدان بفرستد. او در رقابت‌های لیگ جوانان یوفا و در رده‌های سنی مختلف یکی از نفرات تاثیرگذار تیمش بود. به‌خصوص در فصل گذشته این رقابت‌ها که در ۹ مسابقه تیمش چهار گل و سه پاس‌گل داشت که دو گل آن برابر چلسی در نیمه‌نهایی بود که البته بارسا در ضربات پنالتی درنهایت شکست خورد.

فاتی به تازگی قراردادش با بارسا را تا سال ۲۰۲۲ تمدید کرده و مبلغ فسخ قراردادش ۱۰۰ میلیون یورو است که با ادامه این روند قطعا سران باشگاه برای تمدید مجدد این قرارداد و بالاتر بردن این مبلغ اقدام خواهند کرد. بوری درباره نخستین بازی‌های پسرش به همراه بارسا می‌گوید: «آن روز، بهترین روز زندگی‌ام بود. وقتی او گفت که والورده نام او را فهرست ۱۸ نفره بارسا قرار داده من و مادرش شروع به گریه کردن کردیم. واقعا خوشحال بودم و در نیمه دوم وقتی او به زمین رفت دیگر نمی‌دانستم از خوشحالی چه کار کنم و روی ابر‌ها بودم.»

منبع:فرهیختگان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جواهر ۱۶ ساله بارسا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..