تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاستن از تعطیلات دروس حوزه‌ای/ پرهیز از آلودگی در هرج و مرج سلیقه‌های مختلف و متضاد

حوزه علمیهبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۷-۱۳۹۸ حوزه های علمیه بیانیه‌ای صادر کرد که در ادامه مشروح آن آمده است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

تقارن آغاز سال تحصیلی ۹۶ – ۹۸ در حوزمه‌های علمیه با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان فرصتی خاص و پرفیض برای طلاب علوم دینی است تا عهد و پیمان خود با مکتب اهل بیت (علیهم السلام) را مستحکم‌تر و با سید و سالار شهیدان کربلا تجدید میعاد کنند.

ماه محرم ماه رشد و اعتلای جامعه اسلامی است و درس‌های عاشورا از جمله دروسی است که تفقه و فهم به همراه آن، مسیر حرکت در صراط مستقیم و تحقق اسلام ناب محمدی (ص) را رهنمون می‌کند

 الا ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در برهه‌های حساس حیات نظام اسلامی، هویت مستحکم و تأثیر گذار دینی، علمی و سیاسی خود را حفظ کرده و در ارتباط مستمر با مراجع معظم تقلید و دامت برکاتهما، علمای اعلام طلاب و فضلای نخبه حوزه است وظیفه خود می‌داند در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه توجه طلاب گرمی و فضلای عظام را به نکات ذیل معطوف دارد:

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت هدایت‌های داهیانه امام عزیز (ره) و تاکیدات رهبری معظم انقلاب حوزه‌های علمیه در همه عرصه‌های علمی، معرفتی، سیاسی، اجتماعی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی تبلیغی با رشد کمی و کیفی مواجه شده است. حوزه‌ها در شهر‌ها و استان‌های مختلف منشا اثر شدند و در بعد بین المللی نیز خدمات گسترده‌ای از حوزه‌های علمیه در ترویج معارف دینی صادر شده است.

افزایش اقبال دنیای اسلام و دیگر جوامع به معارف و موضوعات دینی نشان می‌دهد طلاب، فضلا، اسانید و مدیران حوزه‌های علمیه باید با شناخت دقیق این واقعیت، برای حرکت در مسیر علم و نهضت علمی به مجاهدت و قیام الله بپردازند و در خط مقدم تأمین نیاز‌های فکری جامعه حرکت کرده و پاسخگو باشند.

وظیفه حوزه استحکام بخشیدن به مبانی دینی و در عین حال صیانت از انقلابی ماندن حوزه و پاسداری از نظام، انقلاب و ارزش‌های اسلامی است در این راستا نیاز‌ها در عرصه‌های مختلف زمنیه هر چه دینی‌تر شدن برنامه‌ها و رویکرد‌ها در نظام اسلامی را فراهم خواهد کرد و این یک وظیفه اختصاصی و فنی حوزه‌های علمیه است لذا مدیران حوزه در تلاشند با سیاست گزاری و جهت دهی به نظام اداره حوزه‌های علمیه، گنجینه عظیم حوزه را همواره در سطح شایسته‌ای از بهره دهی برای اسلام و مسلمین حفظ کند.

مراجع معظم تقلید (دامه برکاتهم) پشتوانه‌های علمی و معنوی ارزشمند حوزها هستند و میراث گرانبهایی از روش‌ها، تجربه‌ها و اندوخته‌های علمی دارند که توجه به رهنمود‌ها و توصیه‌های این بزرگان و تلاش مجدانه و مجتهدانه  فضلای جوان و روشنفکر برای کسب فیوض بیشتر از ایشان همت بلند و دل گرم و پرامید طلاب عزیز را پویاتر خواهد کرد.

باید با جدیت در علم آموزی و تحصیل و کاستن از تعطیلات دروس سیره علمای سلف در پرچم داری تولید علم، توحید و عدالت دنبال شود و حوزه‌های علمیه لحظه‌ای از قیام و حرکت باز نایستد.

قداست روحانیت در تلبس به لباس تقوا، پارسایی و قناعت همراه با عزت نفس و اخلاص است. خروج از زی‌طلبگی و قدرت طلبی شأن و منش طلبگی را دچار آسیب می‌کند. حوزه‌های علمیه در خود بزرگانی داشته و دارد که معلمین بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوی اند و خوشبختانه امروز نیز روحانیت اهل معنا، اهل طهارت رو  و معنویت با دلی نورانی و مصفا، راهنمای اندیشه و عمل مردم است.

از شروط اساسی برای تحقق حوزه انقلابی، نظم و انضباط و پرهیز از آلودگی در هرج و مرج و آشفتگی در سلیقه‌های مختلف و متضاد است. باید علم آموزی را در بستری از تحول خواهی سالم دنبال کرد و از خودسری و حرکت‌های غیرعلمی و غیر منطقی که ترمیم و اصلاح ساختار‌ها را مخدوش می‌کند اجتناب کرد. اگر چه با هماهنگی و همفکری با مجموع‌های مدیریتی می‌توان از تضعیف حوزه جلوگیری کرد و راه رشد و پویایی حوزه‌ها در سطح مطلوب را هموار کرد.

شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه عزم و برنامه‌ای جدی برای پیشرفت و تعالی دارند تا حوزه محور راهبری معنویت و فکر دینی باشد. شورای عالی حوزه علمیه، در زمینه تنظیم جهت گیری‌ها و اهداف به سوی حوزه انقلابی گام‌های موثری برداشته است و در راه پیشبرد و تعالی نظام آموزشی، اخلاقی، تربیتی، تبلیغی و فرهنگی، طرح‌ها و برنامه‌هایی را تدوین کرده و حرکت‌های نوینی نیز در زمینه سامان گیری و آسیب شناسی مسائل کلان حوزه انجام داده و همچنان نیازمند کمک  طلاب و نخبگان در این مسیر است.

در تهاجم گسترده فرهنگی دشمن، قلب‌ها و اندیشه‌ها آماج هجوم انحراف‌ها، بدعت‌ها و سنگر هاست؛ بازگرداندن آسیب دیدگان جنگ فرهنگی دشمن، به خط صحیح و درست اسلامی و تقویت اعتقاد به آرمان‌های انقلاب از نقش‌ها و وظایف سنگین حوزه‌های علمیه است و باید طلاب علوم اسلامی مجهز به سلاح علم و تقوا وارد کارزار ترویج و توسعه اخلافی و ارزش‌های ناب اسلامی شوند.

کسب بصیرت و قدرت تحلیل از ضروریات عمل انقلابی است. طلاب جوان باید انقلاب اسلامی را درست بشناسند و با مبانی نظری انقلاب عمیقا آشنا شوند. سلوک در راه ولایت و توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و هدایت‌های مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم) حوزه‌های علمیه را کان جبل لرأسخ لا تحرکه العواف، قرار خواهد داد و همت‌ها را بلند و حرکت‌ها را استوار خواهد کرد.

امید است در سایه مجاهدت طلاب علوم دینی به عنوان سربازان حضرت حجه (عجل الله تعالی فرجه الشریفه)، زمینه‌های اقامه قسط، تحقق توحید و ظهور خورشید تابناک ولایت  هموارتر شود. در پایان از خداوند متعال توفیق بیشتر همگان را برای بالندگی و تقویت نظام و حوزه‌های علمیه ملت می‌کند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاستن از تعطیلات دروس حوزه‌ای/ پرهیز از آلودگی در هرج و مرج سلیقه‌های مختلف و متضاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..