تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشاهدات شوکه‌کننده چند دانشمند از حرکت اجساد/ دوربین‌های نصب‌شده درون قبر‌ها چه چیزی ضبط کرده بودند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان استرالیایی دریافتند که اجساد مردگان، درون قبر تکان می‎خورد و دست‌های آن‌ها بار‌ها از بدن دور شده و سپس به جای خود باز می‌گردند. اکتشاف این موضوع بر نظریه‌های قبلی که گمان می‌کردند اجساد مردگان تکان نمی‌خورد، خط بطلان کشید.

مشاهدات شوکه‌کننده چند دانشمند از حرکت اجساد/ دوربین‌های نصب‌شده درون قبر‌ها چه چیزی ضبط کرده بودند؟

دانشمندان استرالیایی در یک مرکز پژوهشی محرمانه دوربین‌هایی در محل دفن مردگان نصب کردند که به فواصل زمانی ثابت، از آن‌ها عکس گرفته و روند متلاشی شدن اجساد را ثبت می‌کرد. این دوربین‌ها به مدت ۱۷ ماه، هر نیم ساعت یک بار از هر کدام از جسد‌ها یک عکس گرفتند و در طول ۱۷ ماه، ۱۴۵۷ عکس از روند متلاشی شدن هر جسد ثبت کردند.

آلیسون ویلسون، یکی از دانشمندانی که با این پروژه همکاری کرده، گفت: «ما متوجه شدیم که دست‌ها به مقدار قابل توجهی تکان می‌خورند. دست‌هایی که معمولا در روند تدفین در دو سوی جسد قرار داده می‌شود، از مکان خود تکان خورده، از جسد دور شده و دوباره به جای اول خود باز می‌گردند.

این پژوهش در یک مرکز محرمانه در نزدیکی سیدنی انجام شد تا روند متلاشی شدن اجساد در شرایط مختلف را بررسی کرده و از یافته‌های این مطالعه برای تحقیقات جنایی و بازسازی صحنه‌های جرم استفاده شود.

آلیسون ویلسون گفت که احتمالا تکان خوردن دست‌ها، در نتیجه کوتاه شدن رباط‌ها پس از خشک شدن آن‌ها باشد.

دکتر سانتا مالت، متخصص جرم‌شناسی و پزشکی قانونی دانشگاه نیوکاسل نیز در این تحقیق شرکت کرد و گفت که یافته‌های جدید برای کارآگاهان صحنه جرم بسیار مهم است، زیرا که پیش از این گمان می‎رفت اجساد برای مدت طولانی در جای خود بی‌حرکت می‌مانند.

او افزود: «مقدار حرکت اجساد واقعا تعجب‌آور است. من از دیدنشان شگفت‌زده شدم، به ویژه از فاصله‌ای که دست‌ها از بدن می‌گیرند.»

منبع: العربیه

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشاهدات شوکه‌کننده چند دانشمند از حرکت اجساد/ دوربین‌های نصب‌شده درون قبر‌ها چه چیزی ضبط کرده بودند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..