تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیماری پوستی عجیبی که باعث مرگ می‌شود

رویا گستری متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،  درباره بیماری لیکن پلان با اشاره به اینکه  این عارضه در میانسالی شیوع بیشتری دارد، اظهار کرد: این نوع بیماری در تمام سنین اتفاق می افتد اما  یک بیماری التهابی نسبتا شایع پوستی و مخاطی محسوب می‌شود که مسری نیست اما اگر اندازه آن آن بزرگتر شود عوارض خطرناکی را به دنبال خواهد داشت.

ساعت21///بیماری پوستی که ظاهر فرد را  وحشتناک می کند

بیشتر بخوانید: موثرترین نسخه‌های خانگی برای سفید کردن پوست+ طرز تهیه

او درباره علائم و نشانه ها این عارضه گفت: بارزترین علائم و نشانه‌های بیماری لکه‌هایی است که به رنگ بنفش روی پوست دیده می شود و معمولا بسیار خارش‌دار است و اغلب در نواحی مچ دست، پا و در دیگر نواحی بدن مانند پوست نواحی تنه و اندام تناسلی ظاهر می شو گاهی هم با کبودی همراه است  و حتی بعد از بهبودی  حتما روی پوست جای آن باقی خواهد ماند.

متخصص پوست در ادامه درباره علل آن متذکر شد: هنوز علت اصلی این نوع عارضه به طور قطع مشخص نشده است اما عوامل مختلفی همچون هپاتیت C و مشکلات کبدی در بروز آن موثراند همچنین اگر مشکلات کبدی حاد باشد و پیشگیری نشود ممکن است خطرات  ناگواری همچون مرگ را به دنبال داشته باشد.

ساعت21///بیماری پوستی که ظاهر فرد را  وحشتناک می کند

بیشتر بخوانید:روش‌هایی برای روشن شدن پوست صورت 

گستری درباره درمان این بیماری بیان کرد: فرد در صورت مشاهده این مشکل  فورا باید به پزشک مربوطه مراجعه کند تا مانع پیشرفت و روند این نوع عارضه شود البته در صورت بروز لیکن پلان خفیف نیاز به درمان خاصی نیست و با گذشت زمان رفع خواهد شد؛ اگر علائم ناراحت کننده یا شدید باشند، باید با دستور پزشک دارو مصرف شود که معمولا هم داروها به صورت موضعی یا خوراکی استفاده می شوند؛ برخی کرم‌های موضعی هم  ممکن است عوارض بدی داشته باشند پس نباید خودسرانه مصرف شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیماری پوستی عجیبی که باعث مرگ می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..