تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حشره‌کشی پرمصرف که پرندگان مهاجر را می‌کشد

به گزارش پایگاه اینترنتی «دیلی میل»، پژوهشگران می‌گویند که حتی مصرف دُزهای بسیار پایینی از حشره‌کش شیمیایی کنفیدور (ایمیداکلوپراید) می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت پرندگان مهاجر بوده و در کاهش جمعیت آن‌ها نقش ایفا کند.  

محققان دانشگاه ساسکاچوان کانادا با مطالعه بر روی گنجشک‌های کاکل سفیدی که دزهای پایینی از این آفت‌کش را استفاده کرده بودند، شواهدی از کاهش وزن و تاخیر در چرخه مهاجرتی را در این پرندگان مشاهده کردند.

این پرندگان در مدت ۶ ساعت ۶ درصد از وزن بدن خود را از دست داده و سه روز و نیم در موعد مهاجرت آن‌ها تاخیر افتاده بود.

اگرچه حیوانات اختلال بی اشتهایی عصبی را آن طور که در انسان اتفاق می‌افتد، تجربه نمی‌کنند اما محققان از این اصطلاح برای توصیف وزن زیادی استفاده کرده‌اند که این پرندگان به دلیل خودداری از خوردن از دست می‌دهند.  

به گفته نیکول میشل بوم شناس ارشد، دوره مهاجرت زمان خطرناکی برای پرندگان است و هرگونه تاخیر می‌تواند آن‌ها را در معرض حمله شکارچیان قرار داده و یا تولید مثل را در آن‌ها تحت تاثیر قرار دهد.

حشره‌کش کنفیدور در گروه  نئونیکوتینویدها قرار دارد که مطالعاتی گسترده‌ای در مورد نقش مخرب آن‌ها در سلامت زنبورهای عسل انجام شد و سال گذشته اروپا استفاده از آن‌ها را در فضای آزاد ممنوع کرد.

جزئیات این پژوهش در مجله Science منتشر شده است.

۲۳۵۲۳۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حشره‌کشی پرمصرف که پرندگان مهاجر را می‌کشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..