تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نظر کاربران خبرآنلاین درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان؛ مخفی بودن آرا عین آزادی بیان است/ هدف از شفافیت چیست؛ ردصلاحیت؟

به گزارش خبرآنلاین، طرح شفافیت آرای نمایندگان مدتی است که بحث و گفتگو میان چهره‌های سیاسی است، اما پس از اظهارات تند علیرضا پناهیان علیه نمایندگان مجلس، بحث در مورد این طرح وارد فاز دیگری شد. پناهیان روحانی تندروی اصولگرا در اظهاراتی توهین‌آمیز خطاب به نمایندگان مجلس گفت: «هر چقدر نماینده انتخاب می‌کنیم کسانی هستند که به شفافیت آرای رای نمی‌دهد و در استدلال بسیار جاهلانه و ابهلانه می‌گویند تفتیش عقاید می‌شود. مگر برای رای دادن به عقاید آنجا رفته‌اید؟ غلط می‌کنید بر اساس عقاید رای دادید. باید بر اساس کار کارشناسی رای بدهید. آهای مجلس شورای اسلامی آدم باش. چه چیزی را از ملت دارید پنهان می‌کنید؟» 

اما این طرح مخالفانی هم دارد و عده‌ای مانند علی مطهری که به اظهارات جسورانه‌اش معروف است، معتقد است که این طرح جرات را از نمایندگان می‌گیرد. 

در کنار اظهارات چهره‌های سیاسی، خبرآنلاین نظر مردم را در این‌باره جویا شد. 

مخفی بودن آرا عین آزادی بیان است

برخی کاربران خبرآنلاین نیز هم‌چون مطهری با شفافیت آرای نمایندگان مخالف هستند و برای نظر خود دلایل مختلفی دارد. کاربری به نام حق‌گو برای خبرآنلاین نوشت که «من کاملا با شفافیت مخالفم!».

کاربر دیگری که نامش را ننوشته است در مخالفت با شفافیت آرای نمایندگان نوشت: «من مخالف شفافیت آرا نمایندگان هستم زیرا امکان فشار به نماینده زیادتر می‌شود مخفی بودن آرا مانند مخفی بودن آرای مردم در انتخابات عین آزادی بیان است». فرد دیگری هم به نام رزا نوشت: «حتی خود رای دهنده هم نمیدونه رای منفی یا مثبتش اعمال شده اونوقت ما می‌خوایم بدونیم؟!»

فردی دیگری با اشاره به سخنان تند توهین آمیز پناهیان نوشته است: «بخاطر نحوه سخنرانی آقای پناهیان خیر موافق نیستم، ایشان چه کاره هستند که به منتخبان مردم و در نهایت به مردم توهین می‌کنند؟»

کاربر دیگری هم در مخالفت با شفافیت آرای نمایندگان نوشته است: «خیر. این مثل این می‌ماند که جلو مردم در برابر صندوق رای را بگیرند و بگویند به چه کسی رای می‌دهید. مخالف اصل دموکراسی است همچنین چیزی».

انگیزه‌های سیاسی پشت سر طرح شفافیت

عده‌ای از مخاطبان خبرآنلاین هم فارغ از موافقت و یا مخالفت با این طرح به انگیزه‌های سیاسی برخی افراد از طرح شفافیت آرای نمایندگان اشاره می‌کنند، مثلا کاربری نوشته است: «شفافیت خوبه ولی پناهیان لطفا سخنگوی شفافیت نشه». کاربر دیگری هم نوشته است: «پناهیان اگه هدفش واقعی بود با این ادبیات حرف نمی‌زد باز دم انتخابات شد اینا اومدن وسط». 

کاربری هم با عنوان ناشناس نوشته است: «هدف امثال پناهیان از شفافیت آرا تنها و تنها بخاطر اینه که اگر نماینده خلاف نظرشان رای داد، رای نماینده رو ملاکی بر انحراف یا عدم صلاحیت آن بدانند، هدف امثال ایشان آزادی نماینده نیست».

باید بدانیم نماینده‌مان به چه رای می‌دهد

با وجود مخالفت‌ها اما عده‌ای از مردم موافق طرح شفافیت آراء نمیاندگان بودند چرا که آن‌ها نمایندگان را وکیل خود دانسته و شفافیت آرای آنان را حق خود می‌دانند.

فرید نوشت: «قطعا شک نکنید که باید شفاف بشه باید مردم بدونن نماینده‌ای که فرستادن مجلس به کی و به چی رای میده».

کاربر دیگری هم که نامش را ننوشته‌ است، با اشاره به رانت‌ها و سوء‌استفاده برخی نمایندگان از مناصب خود، نوشت: «رای نماینده، اموالش، هزینه انتخاباتش‌ و ... باید شفاف بشه. وقتی شفاف بشه نماینده‌ای که دنبال رانت‌خواری و سوء استفاده از منصبش هست مشخص میشه و شفافیت قطعا به نفع این‌گونه نماینده‌ها نخواهد بود و افراد ناسالم دیگه کاندید هم نمی‌شوند برای نمایندگی مجلس».

فرهاد کاربر دیگری هم نوشت: «صد درصد ظاهر و باطن باید یکی باشه در ضمن نماینده ترسو به چه کار ملت میاد».

شما می‌توانید نظرات کاربران خبرآنلاین را ذیل این خبر اینجا بخوانید.

۲۱۷۲۱۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نظر کاربران خبرآنلاین درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان؛ مخفی بودن آرا عین آزادی بیان است/ هدف از شفافیت چیست؛ ردصلاحیت؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..