تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ستاره‌ای که می‌تواند خورشید را ببلعد/ بلندترین کوه جهان در یک سیاره فضایی

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ما در زندگی اطراف خود با موارد و مکان‌هایی آشنا می‌شویم که گاهی درک آن و رفتن به آن مکان‌ها دشوار است، اما با دست یافتن به یک سری اطلاعات می‌شود آگاهی را بیشتر کرد. رفتن به فضا برای خیلی از افراد رویایی بیش نیست، اما حال که نمی‌شود به آن مکان‌ها به راحتی سفر کرد اطلاعاتی از زندگی و زیست‌بوم سیارات مختلف، جالب توجه است. در این گزارش قصد داریم به بررسی جالب‌ترین مسائل حوزه نجوم و فضا بپردازیم.

بلندترین کوه منظومه شمسی در کجا قرار دارد؟

اگرچه اورست بلندترین کوه در زمین است، اما اگر در سراسر منظومه شمسی بخواهیم بگردیم کوهی به نام "المپیوس"با ارتفاع بیش از ۲۵ کیلومتر مرتفع‌ترین کوه سامانه خورشیدی است که بیش از ۳ برابر قله اورست ارتفاع دارد. این کوه در سیاره مریخ قرار دارد که قطر دهانه آن ۸۰ کیلومتر است؛ به عبارتی این کوه می‌تواند تا صد قله دماوند را در خود جای دهد.

ستاره ای که می تواند خورشید را ببلعد/بلندترین کوه جهان  دریک سیاره فضایی/خورشید چاق تر است یا زمین

ستاره بزرگی که می‌تواند خورشید را ببلعد

 ستاره‌ای به نام VY Canis Majoris در فاصله پنج هزار سال نوری از زمین با قطر تخمینی سه میلیارد کیلومتر وجود دارد که می‌تواند با ابعادی هشت میلیارد برابر ستاره سامانه خورشیدی، خورشید زمین را به راحتی ببلعد.

این ستاره که بزرگتر از خورشید است به فوق ابرستاره‌های سرخ شهرت دارد و با شعاعی که دارد در رده معدود ستاره‌ها قرار دارد، با این حال اختلاف‌نظرها بر سر ابعاد این ستاره زیاد است و برخی، ابعاد این ستاره را یک میلیارد کیلومتر محاسبه کرده‌اند.

ستاره ای که می تواند خورشید را ببلعد/بلندترین کوه جهان  دریک سیاره فضایی/خورشید چاق تر است یا زمین

خورشید سنگین وزن بر فراز زمین

جالبه بدانید خورشیدی که در آسمان معلق مانده وزن بیشتری نسبت به زمینی که در پایین است دارد. قطر خورشید ۱۰۹ برابر زمین و آنچنان بزرگ است که می‌تواند ۱،۳۰۰،۰۰۰ هزار کره زمین را در خود جای دهد! در واقع  خورشید آنچنان غول‌پیکر و عظیم است که ۹۹.۸۵ درصد از حجم منظومه شمسی را دربرمی‌گیرد.

ستاره ای که می تواند خورشید را ببلعد/بلندترین کوه جهان  دریک سیاره فضایی/خورشید چاق تر است یا زمین

اگر می‌خواهید برای مدتی در فضا بمانید دور سلامت استخوان‌هایتان خط قرمز بکشید

مطالعات نشان می‌دهد استخوان‌های اخترشناسان با شش ماه اقامت در فضا در حدود ۱۴ درصد کاهش پیدا می‌کند. تحقیقات دیگر نشان داده است که تراکم مواد معدنی استخوان‌ها با هر ماه اقامت در فضا ۰.۴ تا ۱.۸ درصد کاهش پیدا می‌کند و فضانوردان نسبت به بقیه با خطر بیشتر شکستگی و پوکی استخوان مواجه می‌شوند.

ستاره ای که می تواند خورشید را ببلعد/بلندترین کوه جهان  دریک سیاره فضایی/خورشید چاق تر است یا زمین

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ستاره‌ای که می‌تواند خورشید را ببلعد/ بلندترین کوه جهان در یک سیاره فضایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..