تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«تعهد» دستمایه نگارش یک کتاب شد

مقدمه ژرف تو مرخصی نبود جنبه های انسانی را در شعر معاصر نفی می کند

علی باباچاهی، شاعر و نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کتاب جدیدش گفت: کتابی به نام «ژوزف تو مرخصی» را با همکاری انتشارات مافیای هنر منتشر کردم. این کتاب مقدمه ای سی و چهار دارد و در آن تعریف دیگری از «تعهد» ارائه داده ام. این تعهد ناظر بر تعریفی ایدئولوژیک است یعنی می خواهد بگوید تعهد امری زیباست و لزوماً سودمند نیست.

وی افزود: گروهی در سه دهه اخیر بر این عقیده بودند که شعر معاصر، فاقد جنبه های انسانی است. مقدمه کتاب جدید من در پی نفی چنین حکمی است و اعتقاد دارم، تعهد تعبیه شده در شعر این سه دهه ظاهراً بیطرفانه است و شقاوت هایی را که در جوامع بشری می گذرد به نمایش می گذارد تا خواننده به کنه اتفاقات پیش رو پی ببرد. در واقع به این نکته تاکید می کنم که کنش اجتماعی، به عنوان نوعی تعهد در ساحت امر زیباشناختی رسوخ کرده است.

این شاعر با اشاره به انتشار مجموعه شعر دیگرش با عنوان «این کتاب هم آدم است، عاشق می شود!» بیان کرد: کتاب «این کتاب هم آدم است، عاشق می شود!» در انتشارات اهورایی منتشر و به بازار کتاب عرضه شد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««تعهد» دستمایه نگارش یک کتاب شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..