تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از حواشی سیاسی استغفای رئیس دانشگاه شهید بهشتی تا خبر اشباع شدن ظرفیت اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها

از حواشی سیاسی استغفای رئیس دانشگاه شهید بهشتی تا خبر اشباع شدن ظرفیت اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌هابه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم در هفته گذشته با اخبار متعددی همراه بود که در این بسته بخشی از مهم‌ترین اخبار را به اختصار بیان می‌کنیم.

حجم پرونده های جذب هیئت علمی کاهش یافته است

محمدعلی کی نژاد، رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد:  ما در ده سال اخیر حدود شصت هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور جذب کرده ایم.

او ادامه داد: حدود ۸.۴ درصد از آنان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های خارج از کشور و ۹۵.۲ درصد آنان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های داخل هستند.

غذای دانشجویی پرسی چند؟

با توجه به فرارسیدن سال تحصیلی جدید و به منظور کاهش اثرات تورم بر وضعیت تغذیه دانشجویان و با عنایت به پیشنهاد دبیران محترم مناطق ده گانه، هیات امنای محترم صندوق رفاه دانشجویان، قیمت غذای دانشجویی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را  تعیین و تصویب کرد.

متوسط نرخ غذای دانشجویی در سال گذشته مبلغ یک هزار و ۳۰۰ تومان بود که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش قیمت موادغذایی نسبت به سال گذشته، متوسط نرخ غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید مبلغ یک هزار و ۶۰۰ تومان است.

پاسخ دانشگاه آزاد به اعتراض دانشجویان مبنی بر افزایش شهریه

محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد در واکنش به اعتراض دانشجویان پزشکی آزاد به افزایش ۲۲ درصدی شهریه و تمهیدات این دانشگاه برای دانشجویان اظهار کرد: شرایط موجود باعث افزایش هزینه‌های دانشگاه اعم از حقوق کارمندان و سایر خدمات شده است که باید از طریق افزایش شهریه آن را جبران کنیم.

او با اشاره به مطرح کردن موضوع افزایش شهریه در هیئت امنای دانشگاه با حضور نمایندگان وزارت بهداشت گفت: اکنون دانشجویان خواستار تجدیدنظر در شهریه‌ها و افزایش حداکثر ۱۰ درصدی شهریه هستند اما فکر نمی‌کنم، تجدید نظری صورت بگیرد چرا که در این باره جلسات متعددی برگزار شده و با توجه به حساب و کتاب‌های هزینه‌ای در دانشگاه میزان شهریه معین شد.

به روزرسانی برنامه درسی در دانشگاه‌فنی‌وحرفه‌ای/ درآمد ۱/۵ میلیارد تومانی از آموزش‌های آزاد

غلامرضا کیانی معاون آموزشی دانشگاه فنی وحرفه‌ای اظهار کرد: دانشگاهی مهارتی هستیم که تمرکز اصلی بر تربیت تکنسین هاست که اکثریت از هنرستان‌ها هستند. امسال در مجموع ۱۸۰ هزار نفر ظرفیت اعلام کردیم که از این رقم بالغ بر ۷۰ هزار نفر در دوره کارشناسی ناپیوسته و ۱۱۶ هزار نفر در دوره  کاردانی هستند.

او گفت: علی رغم کمبود نیروی انسانی دانشگاه  ۲۰ هزار مدرس برای آموزش به خدمت گرفته می‌شوند و بنای کار بر این است که همه مدرسان در این دانشگاه با سنجش صلاحیت به خدمت گرفته شوند که شاخص‌هایی در این زمینه به تصویب شورای آموزش دانشگاه و هیئت رئیسه رسیده است. بالغ بر هزار عضو هیئت علمی داریم که به طور میانگین برای هر استاد ۵۱ ساعت کلاس آموزشی برگزار شده است.

پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید

رفع موانع حضور دانشجویان در راهپیمایی اربعین

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک محیط تربیتی عظیم است که انسان‌ها را احیا‌ء می‌کند، گفت: این دانشگاه به عنوان یک محیط آموزشی و تربیتی باید فضا را برای حضور حداکثری دانشجویان، اساتید و کارکنان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی مهیا کند.

او افزود: فعالیت ستاد اربعین مانند قرارگاه جهادی فراتر از کار اداری است و باید تلاش کرد تا موانع حضور دانشجویان در راهپیمایی اربعین برداشته شود.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد انجام کار جهادی و ستادی برای رفع موانع حضور دانشجویان در محیط تربیتی اربعین و هدایت سازمان یافته پژوهش‌ها برای بررسی این واقعه عظیم و نعمت الهی را برعهده دارد.

مسعود رضایی معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: بودجه ارائه شده به بخش دانشجویی کمتر از آنچه که برای ارائه خدمات مناسب به آن احتیاج داریم در نظر گرفته شده و متأسفانه تحریم‌های اعمال شده و شرایط کشور موجب شده است تا مشکلات و مسائل مالی در کشور خودنمایی کند و این موضوع دامن‌گیر دستگاه‌های زیادی از جمله وزارت علوم و دانشگاه‌ها هم است.

معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمتی که در اقلام غذایی داشته‌ایم، پیمانکار‌ها نمی‌توانند از نظر توان مالی موضوع تغذیه دانشجویی را پوشش دهند، از طرفی دانشگاه هم هنوز اعتبارات لازم از سازمان برنامه و بودجه دریافت نکرده است.

رضایی ادامه داد: از حدود ۵۰ درصد بودجه که به ۶ ماه اول دانشگاه‌ها اختصاص داده شده بود، تنها ۳۵ درصد تخصیص پیدا کرده و این کمبود ۱۵ درصدی مشکلات زیادی را برای دانشگاه‌ها به وجود آورده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از حواشی سیاسی استغفای رئیس دانشگاه شهید بهشتی تا خبر اشباع شدن ظرفیت اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..