تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جهان اسلام مدیون صبوری امام سجاد (ع) است/ بصیرت امام چهارم نهضت عاشورا را در تاریخ ثبت کرد

حجت الاسلام کرمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امام علی بن حسین (ع) چهارمین امام شیعیان فرزند امام حسین (ع) و حضرت شهربانو (س) ملقب به زین العابدین، سید العابدین، سیدالساجدین، ذوالثّفنات، سجاد، زکی، امین، ابن الخیرتین، هاشمی، علوی، مدنی، قرشی، علی‌اکبر و کنیه هایشان ابوالحسن، ابوالحسین، ابومحمد، ابوعبداللّه‏ و در زمان خود به نام‌های علی‌الخیر،علی‌الاصغر و علی‌العابد شهرت داشته است. ایشان در روز پنجشنبه پنجم شعبان سال ۳۸ هجری قمری دیده به جهان گشود و بعد از ۳۵ سال امامت در مدینه به شهادت رسید.

تاریخ دقیق شهادت امام سجاد (ع) مشخص نیست؛ برخی آن را سال ۹۴ هجری قمری و برخی دیگر سال ۹۵ دانسته‌اند. درباره روز شهادت امام سجاد (ع) هم اختلافاتی وجود دارد؛ برخی  ۱۲ محرم و ۲۵ محرم را عنوان می‌کنند و گزارش‌های دیگری نیز روزهای ۱۸، ۱۹، و ۲۲ محرم را ذکر می کنند.

شهادت امام سجاد (ع) به دستور ولید بن عبد الملک و با سم گزارش شده است؛ مزار امام زین العابدین (ع) در قبرستان بقیع کنار قبر امام حسن مجتبی (ع)، امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) است.

امام سجاد (ع) با مدیریت تبلیغی خود از نهضت عاشورا حفاظت و صیانت کرد

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی کرمی کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) با نهضت عاشورایی خود از دین خدا و پیامبر (ص) حفاظت و صیانت کرد و امام سجاد (ع) با مدیریت تبلیغی خود از نهضت عاشورا حفاظت کرد،گفت: امروز جهان اسلام مدیون رشادت های امام حسین (ع) و مدیریت و صبوری امام زین العابدین (ع) است؛ بنی امیه در یک طراحی و توطئه پنجاه ساله خود محتوای دین مبین اسلام را تخریب کرد.

وی افزود: یزید بن معاویه به دلیل عیاشی هایش با احکام شرعی مقابله می کرد که زمینه مناسبی برای قیام امام حسین (ع) برای حفاظت از اسلام مهیا شد و این نقطه ضعف بهترین فرصت برای ضربه زدن بر اهداف شوم بنی امیه بود. امام حسین (ع)  این فرصت را به بهترین نحو ممکن برای تقویت پایه و اساس دین خدا و پیامبر (ص) غنیمت شمرد و اسلام را در تاریخ جهانی بشر ثبت و ماندگار کرد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه صیانت و حفاظت از دین اسلام آنقدر اهمیت داشت که امام حسین (ع) تمام هستی خود را فدای این راه مقدس کرد، گفت: امام حسین (ع) بیابان را به شهر، خیمه را به خانه، مرگ را به زندگی ترجیح داد و تمام عزیزان خود را در این راه نثار اسلام کرد.

وی ادامه داد: از زمان رسالت پیامبر (ص) تا زمان امام حسین (ع)، اهل بیت سختی های زیادی را متحمل شدند چرا که باید از دین اسلام محافظت می کردند. بعد از قیام انقلابی امام حسین (ع) باید اهداف اصلی امام حسین (ع) به همه معرفی می شد که این وظیفه مهم بر عهده امام زین العابدین (ع) و حضرت زینب (س) بود و مدیریت اصلی آن بر عهده امام سجاد (ع) بود.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی گفت: مدیریت امام سجاد (ع) آنقدر با بصیرت و بینش خاصی بود که در مسیر کاروان عاشورا و اسراء و خطبه ای که در قصر یزید بیان شد با معرفی اهداف امام حسین (ع) و نهضت عاشورا، دین اسلام و نهضت و قیام امام حسین (ع) در عاشورا در تاریخ اسلام و  جهانی بشر ثبت و چهره واقعی بنی امیه به واسطه  شرارت های یزید بر همه آشکار شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جهان اسلام مدیون صبوری امام سجاد (ع) است/ بصیرت امام چهارم نهضت عاشورا را در تاریخ ثبت کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..