تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرانسه بیشترین منافع اقتصادی را در ایران دارد

به گزارش خبرآنلاین، علی اصغر زرگر درباره علت تلاش های فرانسه برای حفظ توافق هسته ای می نویسد: با وجود خروج انگلستان از اتحادیه اروپا و همراهی بیشتر با سیاست های آمریکا، فرانسه با یک سیاست فعال در زمینه سیاست خارجی می تواند رهبری سیاست خارجی اتحادیه را به عهده بگیرد و تا حدودی راه مستقلی از سیاست های آمریکا در خاورمیانه در پیش گیرد.

این کارشناس درباره منافع اقتصادی فرانسه در ایران یادآور شد: در بین کشورهای اروپایی،  فرانسه بیشترین منافع اقتصادی را در ایران دارد و خصوصا در بخش خودرو سازی و پتروشیمی و نفت تمایل زیادی دارد که بتواند راهی برای ورود مجدد به این بخش های اقتصادی ایران باز کند. تلاش فرانسه تا حدودی همراهی اتحادیه اروپا را با خود دارد تا از افتادن ایران بطور کامل به دامن چین و روسیه جلوگیری کنند.

زرگر درباره تلاش های فرانسه برای تغییر مواضع آمریکا در قبال ایران تصریح کرد: عقب نشینی آمریکا از مواضع سرسختانه و تنش زا در حوزه خلیج فارس نیز موجب شده است تا دیپلماسی فرانسه موفق شود ضمن همراهی با سیاست های آمریکا، از مشکلات ترامپ در سیاست های داخلی و خارجی ، خصوصا با چین و روسیه استفاده کرده، تا بتواند آمریکا را مجاب کند تا امتیازاتی خصوصا در زمینه صادرات نفت ایران و مبادلات بانکی به ایران بدهد. تلطیف مواضع آمریکا نسبت به ایران از سیاست تهاجمی اسراییل نسبت به مواضع ایران در منطقه نشان از مخالفت اسراییل نسبت به این موضع جدید آمریکا دارد.

این کارشناس در پایان افزود: با توجه به مولفه های فوق الذکر به نظر میرسد که فرانسه به عنوان واسط در جایگاهی است که به منظور تنش زدایی بین ایران و آمریکا تلاش کند. البته در حال حاضر هر گونه مذاکره در قالب برجام خواهد بود که در مقابل دادن امتیازاتی، ایران به تعهدات برجامی خود برگردد. حال باید دید علاوه بر این اقدامات، آیا  گفتگوهای مستقیم بین ایران و آمریکا نیز اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟ بدیهی است ایران و آمریکا از نظر تاکتیکی، روحانی برای مناسب سازی وضعیت بین المللی ایران و ترامپ برای نیاز انتخاباتی داخلی  به گفتگونیاز مبرم دارند ولی هر دو آنها می بایست بر مخالفت های داخلی چه مشاورین و چه جناح های مخالف فائق آیند.  

مشروح این یادداشت را اینجا بخوانید.

310311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرانسه بیشترین منافع اقتصادی را در ایران دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..