ربات اینستاگرام عضوگرام

بازارچه96

سامانه پیام کوتاه

خرید فالوور و ممبر تلگرام

اطلاعــیه پرتال تفریحی خبری نیوزس در جهت ثبت در س

مطالب مهم

تبلیغات

سایت نیازمندی های بازارچه 96




منابع غذایی غنی از ویتامین دی در پاییز

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کاهش ساعات روز، با نزدیک شدن به پایان تابستان، به معنای کاهش دریافت نور خورشید و کاهش سنتز ویتامین دی از طریق آن است.

منابع غذایی غنی از ویتامین دی در پاییز

این در حالی است که مصرف کافی این ویتامین منجر به جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به دیابت، و ... می‌شود. در عوض فقر ویتامین دی منجر به افسردگی بخصوص در فصول سرد سال خواهد شد.

با این حال منابع شناخته شده غنی از ویتامین دی از این قرارند:

ماهی‌های چرب: ماهی‌های چرب از قبیل قزل آلا، ماهی تن و ماهی ساردین منابع غنی از ویتامین دی هستند. هر سه اونس از فیله ماهی قزل آلا، شامل ۴۵۰ واحد بین المللی ویتامین دی است ضمن این که اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در آن، برای حفظ سلامت قلب مفید است.

قارچ: قارچ‌ها به طور طبیعی به خاطر قرارگیری در معرض آفتاب حاوی مقادیر زیادی ویتامین دی هستند و به اندازه مکمل ویتامین دی، نیاز بدن به این ویتامین را تامین می‌کنند. محققان توصیه می‌کنند که نیم تا یک ساعت قبل از مصرف قارچ، آن را در معرض نور خورشید به طور مستقیم می‌توانید قرار دهید. چون قارچ همانند پوست انسان ویتامین دی را از طریق نور خورشید سنتز می‌کند.

شیر غنی شده: تقریبا تمام محصولات شیر گاو غنی شده با ویتامین دی، نیاز به این ویتامین را تامین می‌کنند. برخی از انواع شیر سویا و شیر برنج نیز با ویتامین دی غنی شده اند.

مکمل‌های ویتامین دی: در مصرف این مکمل‌ها البته باید احتیاط کنید و با پزشک تان مشورت نمایید، چون مصرف بیش از حد ویتامین دی می‌تواند سمیت ایجاد کند. میزان نیاز روزانه به ویتامین دی در افراد معمولی و افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ واحد است.

زرده تخم مرغ: استفاده از این خوراکی یک راه مناسب برای جذب ویتامین دی مورد نیاز است. یک عدد زرده تخم مرغ حاوی ۴۰ واحد ویتامین دی است البته نباید سعی کنید کل نیاز روزانه خود به ویتامین دی را از طریق خوردن زرده تخم مرغ جبران کنید. چون یک عدد تخم مرغ حاوی ۲۰۰ میلی گرم کلسترول است و توصیه انجمن قلب آمریکا این است که روزانه بیش از ۳۰۰ میلی گرم کلسترول برای حفظ سلامت قلب، دریافت نشود.

غلات غنی شده: غلات کم کالری غنی شده مانند دانه ها، در هر یک فنجان و نیم، حاوی ۹۰ واحد ویتامین دی هستند و می‌توان آن‌ها را با شیر و یا آب پرتقال غنی شده با ویتامین دی مصرف کرد

منبع: آوای سلامت

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «منابع غذایی غنی از ویتامین دی در پاییز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..