تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عدم رعایت قوانین در ساخت ساختمان‌های مجلس/ تشکیل جلسه برای بارگذاری ساختمان در اطراف مجلس

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران:

عدم رعایت قوانین در ساخت ساختمان‌های مجلس/ تشکیل جلسه برای بارگذاری ساختمان در اطراف مجلسبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز‌های بلندمرتبه در پایتخت، اظهار کرد: در حال حاضر ساخت و ساز‌های غیرمجاز بلندمرتبه متوقف شده است و خوشبختانه در این مدیریت شهری به صورت گسترده شاهد چنین امری نیستیم و چنانچه این امر وجود دارد، بسیار محدود است.

وی در خصوص ساخت ساختمان بلند اطراف مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوع ساختمان‌های مجاورت شرقی ساختمان مجلس به عنوان ساختمان‌ها و دفاتر کار نمایندگان و کمیسیون‌های مجلس مورد نقد است که بنده هم در این دوره و هم در دوره گذشته اعتراض خود را در این زمینه اعلام کردم، ولی متاسفانه مجلس شورای اسلامی که باید در رعایت اصول شهرسازی و معماری و قوانین پیشگام‌تر از دیگر نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها و مردم باشد، این امر را رعایت نکرده است.

ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه در محدوده مجلس با طرح جامع تفصیلی مغایرت دارد

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در ادامه افزود: در گذشته شاهد تصمیم گیری‌هایی در محدوده مجلس در راستای ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه بودیم؛ درواقع ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه‌ای که با توافق بین مدیریت شهری و مجلس انجام شد، با اصول اساسی طرح جامع تفصیلی ما مغایرت داشته است.

سالاری بیان کرد: بعد از بررسی‌های متعدد، مجلسی‌ها جلساتی برگزار کردند که براساس نیاز‌هایی که مجلس داشت، در نهایت شهرداری با ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه در اطراف مجلس موافقت کرد.

وی ادامه داد: بنده هم در خصوص میزان بارگذاری قابل توجه، طبقات، ارتفاعات و هم عدم رعایت اصول مربوط به سیما و منظر و نمای ساختمان در این زمینه اعتراض داشتم چراکه مجلس شورای اسلامی از جمله ساختمان‌های شاخص شهر تهران است و اساسا در نمای ساختمان‌های شاخص باید اصول شهرسازی و معماری و سیما و منظر شهری بیشتر رعایت شود، مخصوصا اینکه این ساختمان‌ها متعلق به حاکمیت باشد.

قوانین باید در ساخت و ساز مجلس رعایت شود

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بیان کرد: مجلس شورای اسلامی که محل قانونگذاری است، باید هر تصمیم گیری و بارگذاری در آن به رعایت قوانین و تبلور قوانین منتهی شود درواقع این امر در ساختمان‌های مجلس باید بیشتر رعایت می‌شد که این امر متاسفانه خیلی رعایت نشده است.

سالاری بیان کرد: البته با مکاتباتی که داشتیم در نمای ساختمان‌های بزرگ مقیاس تغییراتی از سوی طراحان و دفاتر مهندسی انجام شد، ولی مطلوب ما و مبتنی بر قوانین جاری نبوده است.

وی با اشاره به یکی از اشکالات در زمینه ساختمان‌های بزرگ مقیاس در محدوده مجلس، گفت: یکی از موضوعاتی که اخیرا صورت گرفته است، این بوده که علی رغم ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه در اطراف مجلس، طرح توسعه مجلس مطرح شده است به این شکل که ممانعت جدی در بارگذاری ساختمان برای مردم شهر ایجاد شده است که این امر با مبانی حقوق شهروندی مغایرت داشته است که البته در این راستا تذکرات متعددی داده شد و به زودی جلساتی در این زمینه تشیل می‌شود.

منبع: تیتر شهر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عدم رعایت قوانین در ساخت ساختمان‌های مجلس/ تشکیل جلسه برای بارگذاری ساختمان در اطراف مجلس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..