تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایکروسافت درحال کار روی کنترلر بازی با بازخورد لامسه است

مایکروسافت نتایج تحقیقاتی را درمورد دسته‌ی بازی با بازخورد لامسه‌ای برای واقعیت مجازی منتشر کرد که امکان لمس اشیاء پلاستیکی به‌صورت مجازی به‌وسیله‌ی انگشتان را فراهم می‌کند.

واحد تحقیقاتی مایکروسافت (Microsoft Research) از نمونه‌های اولیه‌ی دسته‌ی بازی پرده برداشته است که می‌تواند با بازخورد هپتیک (Haptic Feedback) امکان لمس اشیاء مجازی در بازی‌های ویدیویی را فراهم کند. این کنترلر دارای قطعات متحرک نیست؛ بلکه با استفاده از سنسورهای نیرو و عملگرهای صدا به همراه بازخورد بصری مناسب، بازخورد لامسه‌ای ایجاد می‌کند.

TORC دستگاه کوچکی است که در کف دست جای می‌گیرد. این دستگاه از پوسته‌ای سخت تشکیل شده‌ است که هیچ قسمت متحرک قابل مشاهده‌ای ندارد؛ اما می‌تواند بازخورد خوب و با‌کیفیتی ایجاد کند.

TORC 1

این دستگاه که برای پشتیبانی از گرفتن اشیاء مجازی با استفاده از انگشت شست و دو انگشت دیگر طراحی شده‌ است، ارتعاشاتی به انگشتان دست می‌دهد که باعث حس کردن ویژگی‌های شیء مانند بافت آن می‌شود.

TORC 2

درحقیقت ، انگیزه‌ی اولیه‌ی ایجاد TORC این بوده است که بتواند احساس و انعطاف‌پذیری یک توپ سیلیکونی را منتقل کند. به این ترتیب، TORC نه‌تنها به شما اجازه می‌دهد تا اشیاء را لمس کنید و بگیرید، بلکه به‌عنوان مثال می‌تواند مانند توپ ضد استرس به شما کمک کند تا در زمان مواجه‌شدن با ناامیدی‌های مجازی، با آن مقابله کنید. هنگام نگه‌داشتن یک شیء، اعمال نیروی TORC باعث می‌شود تا شیء مجازی فشرده شود. اگرچه انگشتان کاربر حرکت نمی‌کند، ترکیبی از محرک‌های بصری همراه‌با حسی حیرت‌انگیز ارائه می‌شود تا تجربه‌ای قانع‌کننده را برای کاربر ایجاد کند.

TORC 3

TORC می‌تواند علاوه بر بازی‌های ویدیویی، در کاربردهای دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد؛ زیرا توانایی طبیعی دست انسان برای انجام حرکات انگشت را به‌صورت دقیق اجرا می‌کند. این مهارت در حرکت انگشت امکان لمس دقیق و آسان ابزارها و اشیاء مجازی را فراهم می‌کند؛ امکانی که با کنترلرهای معمولی واقعیت مجازی (Virtual Reality) و واقعیت افزوده (Augmented reality) امروزی فراهم می‌شود. برای مثال، اگر کاربر یک کلید مجازی را با TORC بگیرد، قادر است آن را پیدا کند، کلید را وارد کرده و در را به‌آسانی باز یا قفل کند.

TORC 4

حسگر نیرو در TORC می‌تواند برای به‌دست آوردن یا رهاسازی اشیاء استفاده شود؛ به‌این‌صورت که با نزدیک شدن به شیء مجازی و ایجاد لمس انگشت شست حسگر در موقعیت 2D، این شیء دراختیار کاربر قرار می‌گیرد و با بلندکردن انگشت شست از دستگاه یا کم شدن نیروی وارده بین انگشت شست و انگشتان، جسم آزاد می‌شود.

TORC 5

توانایی فشردن اشیاء مجازی، لمس آن‌ها و اینکه کاربر در نهایت قادر به گرفتن هر شیء در محیط‌های VR و AR باشد، می‌تواند مرز نهایی واقعیت مجازی درنظر گرفته شود.

طراحی مینیمال TORC، عملکرد ساده و قوی آن را ممکن کرده‌ است؛ به‌طوری‌ که می‌توان از آن در انواع کنترلرها و دستگاه‌های روزمره مانند قلم (استایلوس)، دسته‌ی بازی و... استفاده کرد. تیم پروژه‌ی TORC امیدوار است که این پژوهش، باعث ایجاد انگیزه در جامعه‌ی صنعتی شود و راه را برای پژوهش‌های دیگر در زمینه‌ی طراحی کنترل‌کننده‌‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هموار کند.

TORC 6

در انتها می‌توانید ویدئوی مایکروسافت از پیش‌نمایش TORC را مشاهده کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایکروسافت درحال کار روی کنترلر بازی با بازخورد لامسه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..