تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بغداد با سه انفجار پیاپی لرزید

شنبه شب پیش دو بمب کنار جاده ای در منطقه الطالبیه در شرق بغداد یکی پس از دیگری منفجر شد که چهار زخمی بجا گذاشت.

دقایقی پس از این دو انفجار، بمب دیگری نیز در منطقه حی الاعام در جنوب پایتخت عراق منفجر شد که دو غیر نظامی در اثر آن زخمی شدند.

هنوز فرد یا گروهی  مسوولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است اما تجربه این گونه اقدامات نشان می دهد عناصر باقیمانده و هسته های خفته گروهک تروریستی تکفیری داعش پیش این حوادث قرار دارند.

تکرار حوادث تروریستی در هفته های اخیر از جمله دو حادثه امنیتی یکی در منطقه «المسیب» در جنوب بابل و دیگری در «داقوق» در جنوب کرکوک در اوایل شهریورماه جاری که هر دوی این حملات تروریستی را داعش برعهده گرفته بود، بار دیگر افکار عمومی و نخبگان سیاسی عراق را نگران کرده است.

در پیش بودن آیین بزرگی مانند تاسوعا و عاشورا و همچنین اربعین حسینی در عراق که با حضور میلیونی مردم در کربلا همراه است باعث شده است که حساسیت ها و نگرانی ها بیش از پیش شود.

 عراق در همین راستا در هفته های اخیر چند عملیات وسیع امنیتی را با حضور نیروهای الحشد الشعبی و دیگر یگان های مسلح عراق در مساحتی بالغ بر ۴۲ هزار کیلومتر از اراضی و بیابان های استان الانبار که در جوار کربلا واقع شده، انجام داده است.

گزارش ها حاکیست که بیابان ها و شکاف های متعدد ارضی در استان الانبار در حال حاضر یکی از مهمترین مخفیگاه های گروه های تروریستی است و این عملیات نظامی جدید با هدف پاکسازی این مناطق از وجود تروریسم و امنیت عمومی عراق صورت گرفته است.

64231




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بغداد با سه انفجار پیاپی لرزید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..