تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران لاکوبل؛ کاربرد بی‌نظیر شیشه رنگی در معماری و دکوراسیون داخلی

 شیشه رنگی به‌دلیل قابلیت‌های بسیاری که در حوزه‌ی طراحی و معماری دارد، کاربردش در صنعت ساختمان‌سازی درخورتوجه است؛ از‌این‌رو شناخت انواع شیشه رنگی و قابلیت‌ها و کاربرد آن نقش مهمی در خرید شیشه رنگی و استفاده بهینه از آن در افزایش کارایی و زیبایی ساختمان خواهد داشت. 

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

به‌کارگیری شیشه رنگی در طراحی دکوراسیون باعث ایجاد رنگ‌های متفاوت در بازه‌های زمانی مختلف می‌شود. شیشه رنگی در معماری ایرانی جایگاه قابل‌ملاحظه‌ای داشته است و علاوه‌بر استفاده در بناهای مشهور در سایر ساختمان‌ها نیز استفاده می‌شود. متأسفانه در معماری امروزی، شیشه‌های رنگی تقریبا بدون استفاده مانده‌اند و در کمتر پروژه‌ای از آن‌ها استفاده می‌شود. این در حالی است که استفاده از شیشه‌های رنگی علاوه‌بر زیبایی، اثرات روان‌شناختی فراوانی هم دارند. از دیگر نتایج مثبت شیشه‌های رنگی، می‌توان به ایجاد احساس آرامش و رفع تنش‌های محیطی اشاره کرد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی علاوه‌بر طرح‌های سنتی، می‌توان به شکل‌های دیگری نیز از شیشه‌های رنگی استفاده کرد.

کاربرد شیشه رنگی در دنیای امروزی

در زمان‌های قدیم از شیشه رنگی در معماری ایرانی بسیار زیاد استفاده می‌شد و به‌دلیل زیبایی و منحصر‌به‌فردکردن بنا، امروزه بسیاری از معماران در طراحی و ساخت بنا یا ساختمان از شیشه رنگی استفاده می‌کنند.

با بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد در قرن نوزدهم، از شیشه رنگی در برخی کشورهای اروپایی و آفریقایی و آسیایی استفاده می‌شد؛ اما امروزه با بهره‌گیری از این صنعت در تبلیغات فروشگاه‌ها و عرضه‌ی محصولات صنعتی استفاده می‌شود؛ با به‌کارگیری لامپ‌های LED در شیشه‌های دوجداره‌ی رنگی بازتاب‌های زیبایی از رنگ‌های بی‌شماری در معرض دید بینندگان قرار می‌گیرد که باعث به‌وجود‌آمدن جلوه‌های بصری زیبایی می‌شود؛ از شیشه رنگی در مکان‌هایی مانند مترو و فرودگاه و بسیاری از اماکن عمومی‌ برای دستیابی به فضایی متنوع استفاده می‌شود؛ شیشه رنگی برای طراحی و دکوراسیون داخلی و  پارتیشن‌بندی کاربرد بسیاری دارد و محیطی زیبا و مفرح ایجاد می‌کند. بارزترین ویژگی شیشه رنگی

هنگامی‌که روش‌های تولید شیشه رنگی کشف شد، انفجاری از تجربه و آزمون و خطا شروع شد. هدف کشف موادی بود که رنگ خاصی به شیشه بدهد و اولین تولیدات شیشه‌ای، فنجان‌ها، بطری‌ها و زیورآلات بودند. مجامع مذهبی ازجمله تشکیلاتی بودند که به صنعتگران اولیه‌ی شیشه رنگی انگیزه می‌دادند. در هزار سال اخیر، پنجره‌ها با شیشه‌های رنگی از محبوبیت زیادی در کلیساها و مساجد برخوردار شدند. هنرمندانی که این پنجره‌ها را می‌سازند، نیازمند پالت (جعبه رنگ) کاملی از شیشه‌های رنگی با رنگ‌های واقعی هستند. این جست‌وجو جهت یافتن پالت کامل شیشه رنگی سبب به‌وجود‌آمدن شیشه‌ها با طیف وسیعی از رنگ‌ها شد.

ایران لاکوبل

دوام رنگ شیشه رنگی

بعد از آن، مشکل دیگری به‌وجود آمد. اغلب شیشه‌های رنگی مدت زیادی درمقابل اشعه‌های خورشید مقاومت نمی‌کردند و درنتیجه زیبایی شیشه رنگی از بین می‌رفت. برخی از رنگ‌ها در گذشت زمان تیره می‌شدند یا تغییر می‌کردند و برخی به کل محو می‌شدند. قرمز، مهم‌ترین رنگ مورد‌استفاده در شیشه‌های رنگی، ازجمله رنگ‌هایی بود که به‌سرعت از بین می‌رفت. صنعتگران در کشورهای مختلف سعی کردند شیشه‌ی قرمز رنگی بسازند تا در سالیانی که درمعرض تابش مستقیم نورخورشید قرار می‌گیرد، رنگ خود را حفظ کند. به‌صورت اتفاقی، با افزودن مقدار کمی طلا به شیشه، رنگ قرمزِ پایداری ایجاد شد. این کار باعث افزایش قیمت شیشه‌ی قرمزرنگ شد؛ اما بالاخره شیشه‌ی رنگی قرمز مقاوم ساخته شد؛ حتی امروزه شیشه‌های قرمزرنگ گران‌تر از سایر انواع شیشه‌های رنگی هستند.

انواع شیشه رنگی

شیشه‌های رنگی با توجه به نیاز و کاربرد آن در محیط‌های مختلف و ساختمان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرید و شامل انواع مختلفی است:

شیشه رنگی لاکوبل شیشه لمینت رنگی شیشه رنگی دکوراتیو شیشه رنگی سندبلاست شیشه سکوریت رنگی محصولات شیشه رنگی ایران لاکوبل

کار اجرایی صنایع شیشه ایران لاکوبل در حوزه‌ی شیشه خدمات بسیاری ازجمله تولید شیشه در ضخامت‌های گوناگون ۲ میلی‌متر تا ۲۰ میلی‌متر کریستالی و فلوت و شیشه‌های رنگی یا لاکوبل و در ضخامت‌های گوناگون ۴ تا ۲۰ میلی‌متری کریستال و فلوت رنگی با طیف رنگ‌های خیلی گسترده و تحویل این رنگ‌ها مطابق با کالیته‌تان و شیشه‌های رنگی سنتی (ترنسپرنت) با ضخامت دو میلی متر و وارداتی است.

 میز خم شیشه‌ای شیشه رنگی حمام شیشه رنگی اداری شیشه رنگی فروشگاهی شیشه رنگی هتل شیشه خم رنگی شیشه رنگی بین کابینت شیشه رنگی دیوارپوش شیشه رنگی رومیزی شیشه ترنسپرنت شیشه هوشمند در شیشه‌ای رنگی شیشه رنگی رومیزی در شیشه‌ای طرح‌دار نرده شیشه‌ای محصولات آینه ایران لاکوبل

صنایع آینه ایران لاکوبل در بخش آینه خدمات گوناگونی ازجمله آینه در ضخامت‌های ۲ میلی‌متر تا ۶ میلی‌متر کریستال فلوت با رنگ‌های بسیار گسترده و متنوع و فلوت رنگی با طیف رنگ‌های خیلی گسترده و تحویل این رنگ‌ها مطابق با کالیته‌تان است. انواع آینه‌های تولیدشده‌ی این مجموعه آینه‌های پتینه، دودی، مسی، برنزی، سفید، ونیزی، بنفش، تراش، رنگی، طلایی و جورچین هستند.

آینه برنز آینه دکوراتیو آینه دودی آینه ونیزی آینه طلایی آینه سفید آینه ونیزی آینه طلایی آینه شامپاینی (مسی) آینه دکوراتیو ونیزی آینه بنف ۱. شیشه رنگی در در ورودی خانه

با استفاده از شیشه‌های رنگی طرح‌دار می‌توانید زیبایی حیرت‌انگیزی به دکوراسیون خانه‌ی خود ببخشید. همانطورکه در عکس زیر مشاهده می‌کنید، هماهنگی رنگ در با شیشه‌ها توانسته میان عناصر تعادل به‌وجود بیاورد و زیبایی خاصی به معماری این ساختمان بدهد.

۲. شیشه‌های رنگی در سرویس بهداشتی

ایران لاکوبل

استفاده از این شیوه در معماری مدیترانه‌ای متداول است. امروزه به طراحی دکور داخل سرویس بهداشتی نیز توجه بسیار می‌شود. استفاده از پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی برای سرویس بهداشتی بسیار مناسب است؛ زیرا نور را به‌اندازه‌ی کافی عبور می‌دهد و حریم خصوصی آن فضا نیز حفظ می‌شود.

۳. استفاده از شیشه‌های رنگی و آینه‌های رنگی در نشیمن

این آینه‌های رنگی در در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف  برنزی و سفید و در طرح‌های مختلفی برای دکوراسیون منازل شما پیاده می‌شود. این طرح مشاهده شده در عکس بالا یکی از طرح‌های بسیار پرفروش در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی بوده است.

۴. استفاده از شیشه رنگی بین کابینت

استفاده از شیشه رنگی در بین کابینت‌ها زیبایی منحصر‌به‌فردی در مقایسه با کاشی‌ها به فضای آشپزخانه می‌دهد. شیشه رنگی بین کابینت تنوع رنگی زیادی دارد و به دو صورت شفاف و مات است که نمونه‌ی شفاف آن در بین کابینت‌ها استفاده می‌شود تا نظافت و پاک‌کردن آن‌ها راحت‌تر باشد. می‌توانید با انتخاب رنگ‌های آرامش‌بخش به خانم خانه آرامش عطا کنید. یکی از مزیت‌های آن پوشانندگی عالی سطح زیرین و قدیمی و راحت‌شدن از سرامیک‌های کهنه و قدیمی است. بدون نیاز به کنده‌کاری شیشه‌ی آماده با چسب‌های پولی‌یورتان یا چسب سیلیکون نصب می‌شود. معمولا این شیشه‌ها از نوع شیشه‌های نشکن هستند و تا دمای ۶۰۰ درجه را تحمل می‌کنند.

۵. استفاده از شیشه رنگی در فروشگاه‌ها

در دکوراسیون فروشگاهی می‌توان شیشه رنگی را همراه‌با ام‌دی‌اف به‌کار برد که به ترکیبی مناسب از بافت منجر می‌شود و دکوری جذاب برای برای فروشگاه می‌شود. این شیشه‌های رنگی در اجرای ویترین‌ها و فودکورت‌ها و فست‌فود‌ها مناسب هستند و باعث جذب مشتری بیشتری برای صنف‌های مختلف می‌شود.

۶. استفاده از شیشه رنگی دکوراتیو در شرکت‌ها و مراکز مختلف

شیشه‌های رنگی در محیط‌های اداری برای ساخت پارتیشن و به‌طور کلی میز یا دیوارپوش گزینه‌ی بسیار خوبی است. این نوع شیشه‌ها دربرابر حرارت مقاوم است و چون فضا را بزرگ‌تر می‌کند، در فضاهای کوچک می‌توان از آن استفاده کرد.

ایران لاکوبل

شرکت ایران لاکوبل درزمینه‌ی انواع خدمات شیشه و آینه با به‌کارگیری از تجهیزات به‌روز و کادر مجرب تلاش دارد به‌عنوان واحدی تولیدی نقش مثبتی در حوزه‌ی انواع شیشه و آینه ایفا کند. مجموع کارکنان مجرب توسعه پایدار گروه با هدف تکمیل سبد محصولات، حضور موفق و رو‌به‌رشد در بازارهای داخلی و بین‌المللی و سرآمدی و پیشتازی در کیفیت و تکنولوژی چشم‌انداز آینده این شرکت است. ایران لاکوبل با ارائه‌ی انواع محصولات درزمینه‌ی شیشه‌های رنگی و شیشه‌های رنگی دکوراتیو آماده‌ی ‌خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

برای اطلاع دقیق از قیمت‌های محصولات ذکرشده می‌توانید با ایران لاکوبل تماس بگیرید.

آدرس: خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از میدان ونک، تقاطع کوچه نگار، برج نگار، طبقه ۱۷، واحد ۸، شرکت ایران لاکوبل

ارتباط با مدیر فروش: کامیار ۰۹۱۲۳۳۱۱۰۶۶




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران لاکوبل؛ کاربرد بی‌نظیر شیشه رنگی در معماری و دکوراسیون داخلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..