تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۸۰ درصد از خوابگاه‌های دانشجویی نیاز به بازسازی دارند

خدابنده‌لو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سرانه خوابگاه دانشجویی در وزارت بهداشت/ ۸۰ درصد از خوابگاه‌های دانشجویی نیاز به بازسازی دارند/ کمبود جدی خوابگاه دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکیرحمان خدابنده‌لو مدیر کل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سرانه خوابگاه دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: حدود ۲۰۷ هزار دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم که ۸۰ هزار نفر متقاضی درخواست خوابگاه دانشجویی هستند و ۶۴ هزار نفر در خوابگاه‌های ملکی وزارت بهداشت اسکان دارند.

او ادامه داد: در شرایط فعلی  ۳۱۶ خوابگاه ملکی و وقفی داریم که حدود ۶۱ هزار دانشجو در این خوابگاه‌ها سکونت دارند و از این تعداد ۳۰ درصد خوابگاه‌های وزارت بهداشت فرسوده هستند،  ۴۸ درصد هم نیاز به بازسازی دارند در حقیقت حدود ۲۰ درصد خوابگاه‌های وزارت بهداشت نوساز هستند و مشکلات زیادی در خوابگاه‌ها داریم همچنین نزدیک به ۸۰ درصد از خوابگاه‌ها نیاز به بازسازی کلی دارند.

اختصاص ۹ متر فضا به هر دانشجو در خوابگاه‌ها 

خدابنده‌لو درباره سرانه خوابگاهی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی گفت: استاندارد ۴ متر مربع برای هر دانشجو را رعایت می‌کنیم و در شرایط فعلی با فضا‌های عمومی نزدیک به ۹ متر فضا به هر دانشجو در خوابگاه‌ها اختصاص داده ایم.

مدیر کل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درباره خوابگاه‌های متاهلی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه با مشکل کمبود خوابگاه‌های متاهلی رو به رو هستیم و در کل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۸۸۲ واحد خوابگاه متاهلی در ۲۰ دانشگاه داریم و در تلاشیم تا خوابگاه‌های متاهلی را توسعه دهیم که به موضوع ازدواج دانشجویی و ترویج آن بتوانیم کمک کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۸۰ درصد از خوابگاه‌های دانشجویی نیاز به بازسازی دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..