تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کره هلو برای صبحانه‌ای دلپذیر و خواستنی

برترین‌ها: کره هلو یکی از آن خوراکی‌های خوشمزه و آسان است که با بافت ابریشمی و طعمی خوشبو شما را به صبحانه‌ای دلپذیر دعوت می‌کند. قبل از اینکه هلو‌ها از پیش ما بروند، این کره هلوی ابریشمین را درست کنید و با نان تست شده یک صبحانه باشکوه بسازید.

کره هلو یکی از آن کره‌های گیاهی‌ست که همانند کره‌های سبزیجات که با سبزیجاتی مثل هویج، کدو و ... درست می‌شود، میوه لطیف هلو در آن به کار برده می‌شود. میوه هلو گوشتی، نرم و لطیف است و طعمی خوشمزه و بافتی مرطوب دارد و طعم ترش و شیرین آن می‌تواند همه را راضی کند. کره میوه اصطلاح خوبی برای این نوع خوراکی است، چون وقتی میوه پخته و پوره می‌شود، غلظت بالایی پیدا می‌کند؛ به طوری که به راحتی می‌توان آن را همانند کره روی نان پهن کرد.

البته در این کره هیچ ماده لبنی وجود ندارد و برای کسانی که به دلایل پزشکی از محصولات لبنی امتناع می‌کنند و یا گیاه‌خوار مطلق هستند، پیشنهاد خوبی است. کره هلو و یا سایر کره‌های میوه‌ای تنها برای صبحانه نیستند بلکه برای انواع کیک و شیرینی نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و مقدار شکر آن شیرینی را کاهش داد.

کره هلو برای صبحانه‌ای دلپذیر و خواستنی

این دستورالعمل مقدار کمی کره به شما می‌دهد که برای استفاده چند روز خوب است بنابراین نیازی نیست که آن را استریل کنید، اما اگر بخواهید برای بقیه سال هم از این نوع کره میوه‌ای استفاده کنید باید مقدار بیشتری درست کرده و آن را استریل و کنسروی کنید.

در این کره هلو مقدار کمی شکر و مقداری هم آب لیمو استفاده شده تا مزه هلو از آن خارج شود. برای اینکه طعم هلو از بین نرود بهتر است هیچ اسانسی (همانند اسانس وانیل) و یا ادویه استفاده نشود البته اگر شما دوست داشته باشید می‌توانید آن را طعم‌دار کنید. دارچین یا وانیل در این دستورالعمل خیلی خوب هستند. البته اسانس بادام هم پیشنهاد خوبی برای کسانی ست که دوست دارند طعمی شبیه کیک‌های خوشمزه داشته باشد.

کره میوه‌ای تنها شامل کره هلو نیست بلکه شما می‌توانید با انواع میوه‌ها آن را درست کنید. با توجه به این فصل می‌توانید کره سیب، کره ذغال اخته، کره ریواس و حتی کره موز داشته باشید. کره گلابی هم که جای خود دارد. اما تا وقت دارید و هنوز تابستان نرفته، کره هلو را درست کنید.

مواد لازم:

هلو: ۱ کیلو و ۸۰۰ گرم (حدود ۱۰ هلوی متوسط) شکر: ۱/۲ پیمانه آب: ۱/۲ پیمانه (اگر هلو‌ها خیلی نرم هستند، آب را حذف کنید) آب لیمو: ۲ قاشق غذاخوری

کره هلو برای صبحانه‌ای دلپذیر و خواستنی

طرز تهیه:

۱. هلو‌ها را پوست گرفته و درشت خرد کنید.

کره هلو برای صبحانه‌ای دلپذیر و خواستنی

۲. هلو‌ها را به همراه آب و شکر داخل قابلمه‌ای ضخیم بریزید. روی حرارت متوسط قابلمه را گرم کنید و مرتب بهم بزنید تا شکر حل شود. وقتی مخلوط به جوش آمد، حرارت را پایین‌تر بیاورید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه بپزید تا هلو‌ها به طور کامل نرم شوند. گاهی آن‌ها را بهم بزنید.

کره هلو برای صبحانه‌ای دلپذیر و خواستنی

۳. آب لیمو را به هلو‌ها اضافه کنید و بعد این خمیر را پوره کنید تا حدی که بطور کامل صاف و یکدست شود. این مرحله را با عجله انجام ندهید اجازه دهید که غذاساز یا مخلوط همه قطعات را خوب پوره و له کند. برای پوره کردن یک مخلوط‌کن، بهتر از غذاساز و سریع‌تر عمل می‌کند.

۴. وقتی هلو به طور کامل پوره شد آن را از از یک الک رد کنید تا مطمئن شوید که بطور کامل صاف شود. هر گونه بخش خرد نشده و برجسته را دور بریزید. اگر پوره شما کاملا صاف و یک‌دست است می‌توانید این مرحله را حذف کنید.

۵. پوره صاف شده را به داخل قابلمه برگردانید تا دوباره به جوش آید. حرارت را کم کنید و به آرامی آن را بپزید تا مقدار آن خیلی کم شده و غلیظ شود. این کار حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد که البته بستگی به اندازه قابلمه شما هم دارد. در طی این مدت مرتب آن را بهم بزنید تا میوه شما ته نگیرد. من از یک کفگیر سیلیکونی برای اینکار استفاده می‌کنم تا به خوبی این کار را انجام دهد.

۶. کره هلوی داغ را داخل یک شیشه دردار تمیز بریزید و بگذارید کاملا خنک شود سپس درب آن را بگذارید و داخل یخچال بگذارید. این کره هلو پس از سرد شدن غلیظ شده و رنگ آن هم کمی تغییر می‌کند. آن را در عرض دو هفته مصرف کنید.

کره هلو برای صبحانه‌ای دلپذیر و خواستنی

۷. در صورتی که بخواهید آن را کنسروی و استریل کنید. حدود نیم سانت بالای شیشه را خالی بگذارید. درب شیشه را ببندید.  شیشه‌ها را داخل آب در حال جوشیدن بگذارید و حدود ۱۰ دقیقه اجازه دهید بماند تا استریل شود. گاز را خاموش کنید و بگذارید شیشه‌ها ۵ دقیقه بمانند. شیشه‌ها را بردارید و بگذارید خنک شوند.

نکات مهم:

اگر مخلوط کنی با سرعت بالا و پرقدرت دارید می‌توانید مرحله صاف کردن با الک را حذف کنید. مخلوط کن پرقدرت، پوره شما را بطور کامل صاف و یکدست خواهد کرد. در این مورد مخلوط کن خیلی بهتر از غذاساز است و البته پوره کردن، کار اصلی مخلوط کن است و در این مواقع غذاساز به همان خوبی و سریع عمل نخواهد کرد. هر چقدر زمان پختن کره هلو بیشتر باشد، غلیظتر خواهد شد. شما می‌دانید که این کار باعث می‌شود کمی تیره‌تر شود و بهم زدن آن باعث می‌شود که رگه‌هایی از رنگ تیره در مخلوط شما بیاید. با فرو کردن قاشق در آن و کشیدن انگشت روی قاشق آن را تست کنید. اگر کره یک نوار را پر نکرد یعنی آماده است.

منبع: theviewfromgreatisland




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کره هلو برای صبحانه‌ای دلپذیر و خواستنی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..