تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روند تسخیر تهران توسط متفقین در کمتر از ۳۰ روز +اینفوگرافیک

روند تسخیر تهران توسط متفقین در کمتر از ۳۰ روز +اینفوگرافیکبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اوایل شهریور ماه ۱۳۲۰ شروع جنگ جهانی دوم و سایه افکندن آن روی خاک ایران است. چنان سرعت اشغال ایران توسط نیرو‌های مفقین به سرعت اتفاق افتاد که ارتش شاهنشاهی پهلوی بیشتر از چند ساعت نتوانست جلو دار آن‌ها باشد.

علت حمله به ایران توسط نمایندگان روس و انگلیس حضور چندین کارشناس آلمانی در ایران اعلام شده بود. این دو کشور پیش از آغاز حمله، در ۲۵ و ۲۸ مرداد به ایران در رابطه با این موضوع هشدار داده بودند. اما ایران بی‌طرفی خود را بار‌ها اعلام کرده بود.

در جنگ جهانی دوم مرز‌های ایران از سمت شمال و جنوب مورد حمله قرار گرفت و ارتش شهر‌های تبریز، بندر پهلوی، اردبیل، مشهد و کرمانشاه نابود شدند. همچنین نیروی دریایی در شمال و جنوب در همان ساعت ابتدایی جنگ متلاشی و فرمانده‌ی آن نیز کشته شد.

سوم شهریور حمله شوروی و انگلیس به ایران آغاز شد و روز پس از آن شهر‌ها بمباران شدند و قحطی در کشور شروع شد. به همین ترتیب تا روز ۲۶ شهریور تهران به طور کامل اشغال گشت.

در ادامه روند اشغال ایران توسط متفقین در کمتر از یک ماه را مشاهده می‌کنید:

روند تسخیر تهران توسط متفقین در کمتر از ۳۰ روز +اینفوگرافیک

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روند تسخیر تهران توسط متفقین در کمتر از ۳۰ روز +اینفوگرافیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..