تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ربات‌ها یک گام به واقعیت نزدیک می‌شوند

روبات‌هایی که شبیه موجودات زنده واقعی هستندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان دانشگاه بریستول به شیوه جدید قرار گرفتن محاسبه‌گری در مواد نرم روباتیک (SMCs) دست یافتند؛ در این روش تراشه کامپیوتری در سه پوسته نرم تعبیه شده است.

با این فناوری ربات‌ها می‌توانند تصمیمگیری کنند و با محیط خود سازگار شوند و یاد بگیرند.

محققان این پژوهش را با هدف تقلید از عملکرد سیستم عروقی بدن انجام دادند که در آن هورمون‌هایی مانند آدرنالین به درون خون آزاد و در سراسر بدن منتشر می‌شوند.

تراشه‌های کامپیوتری ماده نرم  می‌توانند با ترجمه اطلاعات درون ساختار سیال که در بدن نرم ربات عبور می‌کند، آن‌ها را توسط گیرنده مناسب شناسایی و خروجی تولید کند.

این پیشرفت می‌تواند امکانات رباتیک جدیدی را برای نظارت بر محیط زیست، پاکسازی آلودگی، تحویل دارو و دستگاه‌های پروتزو کامپوزیت‌های خود ترمیم کننده ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اولین ربات انسان نمای نقاش ساخته شد+ تصاویر

انتهای پیام/

 ربات‌های مشابه انسان ساخته می‌شوند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ربات‌ها یک گام به واقعیت نزدیک می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..