تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۵ هزار پزشک طبابت نمی‌کنند/ضرر یک میلیارد تومانی مهاجرت پزشکان از کشور

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

لزوم ایجاد انگیزه های مالی برای پزشکان جهت ماندگاری آنها در مناطق محروم/ هیچ کمبودی در زمینه پزشک در کشور وجود ندارد/ زیر ساخت های کشور یک شبه فراهم نمی شودجواد مولایی، عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مطرح شدن موضوع افزایش ظرفیت‌های پزشکی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۸۸ هزار پزشک عمومی در کشور فعالیت می‌کنند که این ظرفیت مناسبی برای ایران محسوب می‌شود، اما متأسفانه در برخی از مناطق محروم و کم برخوردار توزیع عادلانه انجام نشده است.

او ادامه داد: باید برای پزشکان عمومی انگیزه و مشوق‌های مالی جهت انجام خدمت در مناطق محروم و کم برخوردار ایجاد کنند تا در این مناطق دچار هیچ کمبودی در زمینه  پزشک عمومی و  متخصص نباشیم.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی تأکید کرد: در حدود ۱۵ هزار پزشک به کاری غیر از طبابت در کشور مشغول هستند و متأسفانه باید بگویم که سالانه ۶۰۰ پزشک به دلیل مسائل مختلف از کشور خارج می‌شوند و مهاجرت پزشکان در حدود یک میلیارد تومان ضرر مالی به کشور وارد می‌کند.

مولایی بیان کرد: ما باید جلوی خروج پزشکان را از کشور بگیریم و جهت توزیع عادلانه در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم این افراد را ساماندهی کنیم.

تحصیل ۵۵ هزار دانشجوی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

او با اشاره به اینکه  ۵۵ هزار دانشجوی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند، افزود: در حال حاضر شرایط پزشکان مناسب نیست، وقتی که فارغ التحصیلان وارد بازار کار می‌شوند، وضع خوبی ندارند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی افزود: اگر ما ظرفیت پزشکی در کنکور سراسری را دو برابر کنیم؛ باید امکانات و زیرساخت‌های آموزشی مانند آزمایشگاه‌های پاتولوژی، کلاس‌های درس و خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنیم که این مسئله به سرعت انجام نمی‌گیرد.

مولایی گفت: ما باید پزشکان عمومی را طوری آموزش دهیم تا در مقطع تخصص فارغ التحصیل شوند؛ به طور کلی افزایش ظرفیت کنکور تخصص قابلیت انجام است، اما مسئله ظرفیت دو برابری پذیرش در کنکور سراسری موضوعش با مقطع تخصص کاملاً متفاوت است.

او گفت: افزایش ظرفیت پزشکی، هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کند و معتقدم که این کار نباید انجام شود.

بیشتر بخوانید: فشار مافیای کنکور برای افزایش ظرفیت پزشکی در صحن مجلس

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در حال حاضر ما از نظر پزشک متخصص در مناطق محروم کشور دچار کمبود هستیم، اما در پایتخت از نظر پزشک عمومی و متخصص  هیچ کمبودی نداریم.

مولایی گفت: توزیع عادلانه پزشک عمومی و متخصص در سراسر کشور انجام نشده است و پزشکان متخصص زیادی هستند که مراجعه کننده کمی دارند و به زحمت می‌توانند هزینه‌های مطب خود را تامین کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۵ هزار پزشک طبابت نمی‌کنند/ضرر یک میلیارد تومانی مهاجرت پزشکان از کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..