تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۳ پرنده در چهارمحال و بختیاری پس از بهبودی به طبیعت بازگشتند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ،شهرام احمدی افزود: این دو قطعه بوتیمار پرندگان مهاجری هستند که در طول مسیر مهاجرت از گروه های خود که به سمت تالابهای استان در حال حرکت بودند، جامانده و توسط دوستداران محیط زیست به مأموران حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن تحویل داده شده بودند.

وی ادامه داد: این پرندگان مهاجر توسط کارشناس اداره دامپزشکی این شهرستان تحت مداوا قرار گرفته و پس از درمان و حصول اطمینان از کسب سلامت، توسط محیط بانان در تالاب گندمان رهاسازی شدند.

وی گفت: در اقدامی دیگر توسط دوستداران محیط زیست، یک قطعه جغد شاخدار بالغ که از ناحیه سر دچار آسیب شده بود و با ضعف شدید و عدم هوشیاری همراه بود، به حفاظت محیط زیست استان تحویل داده شد.

احمدی عنوان کرد: این پرنده مصدوم جهت انجام اقدامات تشخیصی و درمانی به تیم دامپزشکی بخش بازتوانی و مراقبت های پزشکی حیات وحش دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد، به سرپرستی دکتر فربد خاکپور تحویل داده شد و تحت درمان قرارگرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: این جغد شاخدار بالغ پس از درمان، تیمار و حصول اطمینان از سلامتی کامل و آزمون توانایی شکار در طبیعت با هماهنگی اداره امور نظارت برحیات وحش این اداره کل در یک زیستگاه جنگلی مناسب به طبیعت بازگشت. 

گفتنی است ، تالاب گندمان با ۱۰۷۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، در نزدیکی تالاب بین المللی چغاخور و جنوب غربی شهر گندمان از توابع شهرستان بروجن، و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این تالاب از ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهم‌ترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر به شمار می‌رود که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی «لندن ـ. ۱۳۵۲» به ثبت رسیده است.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۳ پرنده در چهارمحال و بختیاری پس از بهبودی به طبیعت بازگشتند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..