تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی ۵ پرونده جدید تخلف ارزی دارو به مراجع قضایی در ٢ هفته گذشته/ دپوی داروی مورد نیاز تا سه ماهه نخست ٩٩

وی ادامه داد: پرونده الکترونیک به زودی به نرم‌افزار موبایلی متصل می‌شود تا هر شهروند با رعایت محرمانه بودن بتواند به پرونده الکترونیک خود دسترسی داشته باشد. کارت سلامت مبتنی بر پرونده الکترونیک است و افراد با این کارت به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و ٧۵ میلیون ایرانی کارت سلامت خواهند داشت.

وزیر بهداشت گفت: قسمت عمده خدمات در مراکز درمانی داده می‌شود و با هماهنگی بین بیمه سلامت، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، مراکز درمانی دولتی به پرونده الکترونیک پیوستند. ما نقصانی در بخش خصوصی داشتیم و تا پایان شهریور بخش خصوصی هم به پرونده الکترونیک متصل خواهد شد.

نمکی گفت: در آینده نزدیک راهی جز پرونده الکترونیک برای دریافت خدمات وجود نخواهند داشت و همراهی گروه پزشکی با ما صمیمانه است و نظام پزشکی در ارتباط با امضا و نسخه‌نویسی الکترونیک مشوق‌هایی در نظر گرفته است و تا پایان شهریور تمام مراکز بهداشت و درمانی کشور به پرونده الکترونیک متصل خواهند شد.

نمکی درباره طرح تحول سلامت و اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: برخی بسته‌های این طرح را بازنگری کردیم و برنامه داریم داروهای بیماران صعب‌العلاج به روش‌های آسان‌تری به دست بیماران برسد و توسعه‌های زیرساخت نظام سلامت را دنبال می‌کنیم اما اولویت تکمیل پروژه‌ها را به دلیل کمبود، به مناطق محروم برده‌ایم و تا پایان سال ۶ هزار تخت بیمارستانی در مناطق محروم و ١٠٠ اورژانس و ١۴٠ کلینیک افتتاح خواهند شد و ۶٠٠ پروژه بهداشتی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: اولین زیرساخت مورد نیاز طرح تحول سلامت پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع، پزشک خانواده و راهنمای بالینی بود که ۶٠٠ راهنمای بالینی را آماده کردیم و تا پایان سال ٧٠ درصد کشور تحت پوشش سیستم ارجاع قرار می‌گیرد و تا نیمه اول سال ٩٩ پزشک خانواده و نظام ارجاع در کل کشور اجرایی خواهد شد، همچنین تقدم پیشگیری بر درمان و درمان سرپایی بر بستری را مدنظر قرار دادیم تا بیماران، نیازمندِ بستری به ویژه در بخش‌های ویژه نشوند.

وزیر بهداشت گفت: در سال ٩۶ حدود ٣٨٠ هزار مرگ داشتیم که ٣١٣ هزار مرگ بر اثر بیماری‌های غیرواگیر و از این تعداد ٩٧ هزار مرگ بر اثر فشارخون یا بیماری‌های مرتبط با آن بود و به همین دلیل بسیج ملی کنترل فشارخون را به کمک رسانه‌ها و به ویژه صداوسیما و دستگاه‌های اجرایی توانستیم اجرا کنیم و کل هزینه بسیج ملی فشارخون کمتر از پنج تخت بیمارستان بود و پول جدیدی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ندادیم.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که ۴٠ درصد افراد مبتلا از بیماری خود اطلاعی ندارند و ما با همکاری نهادهای حوزه سلامت فشارخون ٧٠٠ هزار نفر را کنترل کردیم و بیش از ٢ میلیون مبتلا به فشارخون و ١٠ میلیون نفر مرحله پیش از پرفشاری خون را شناسایی کردیم و مبتلایان به فشارخون بالا را با پرونده الکترونیک مراقبت می‌کنیم و با پیامک الگوهای تغذیه‌ای را هشدار می‌دهیم.

نمکی ادامه داد: پیشگیری از بیماری‌های واگیر به مشارکت‌های بین بخشی نیاز ندارد ولی بیماری‌های غیرواگیر مشارکت بین بخشی را می‌طلبد. ما میزان مرگ نوزادان را بسیار کاهش دادیم و با واکسیناسیون کودکان جلوی بیماری‌های واگیر را گرفتیم اما حوادث جاده‌ای و دیابت را باید با مشارکت بین بخشی کنترل کنیم و برای آموزش‌های لازم باید از مدارس شروع کنیم.

وی افزود: برای کاهش حوادث ترافیکی، وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند آمار فوتی‌ها و مصدومان را کم کند و باید پلیس راهور و دیگر سازمان‌های مربوطه با ما همکاری بیشتری داشته باشند و تغییر رفتار افراد جامعه را باید از مدارس شروع کنیم؛ به همین دلیل با وزارت آموزش و پرورش صحبت‌هایی در زمینه تغییر الگوها در بین کودکان و خانواده‌ها انجام شده است؛ به طوری که ۲۷ درصد از حوادث ما در شب چهارشنبه سوری سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

نمکی ادامه داد: یکی از طرح‌های ما این است که هر خانه یک پایگاه سلامت باشد و من قول می‌دهم به زودی به این آرزو می‌رسیم، من همیشه در کنار مردم هستم و از مسیر پاویون نمی‌روم تا با مردم باشم و از مشکلات آنها جویا شوم و در سفرها به صورت سرزده از مراکز بازدید می‌کنم و در هنگام بازدید از پایگاه‌های بهداشت، عملکردها را ارزیابی می‌کنم. سر زدن من باعث قوت قلب همکاران در آنجا می‌شود و من در ۳۰ سال پیش صبح زود از مراکز بهداشت بازدید می‌کردم و این را یک روش موثر مدیریتی می‌دانم.

نمکی درباره سلامت سوسیس و کالباس و موادغذایی حاوی پالم اظهار کرد: اعتقاد من این است غذا باید مهمتر از دارو جلوه کند و در سازمان غذاودارو در مورد استاندارد غذا کوتاه نمی‌آییم و نظارت‌های مستمر و جدی داریم مگر اینکه مهر را جعل کنند اما بخشی به نظارت‌های بازرسان بهداشتی برمی‌گردد و ٣ هزار اکیپ بهداشت داریم که بر رستوران‌ها نظارت می‌کنند. این بازرسان مجهز به کیت تشخیصی هستند و بلافاصله آلودگی میکروبی و شیمیایی در روغن‌ها و موادغذایی را شناسایی می‌کنند.

وی ادامه داد: باید رفتار تغذیه‌ای مردم اصلاح شود؛ در ایران مردم روزانه ١١ گرم نمک مصرف می‌کنند که ٢ برابر میانگین جهانی است. ما سرزمین آفتابی هستیم و گذشتگان در زیر آفتاب کار و نمک مصرف می‌کردند تا دچار مشکل نشوند اما اکنون که نسل کنونی در سایه کار می‌کنند همان میزان نمک مصرف می‌کنند که سرطان‌ها و فشارخون را به دنبال خواهد داشت. ما برنامه داریم تا سال آینده ٣٠ درصد مصرف نمک را کم کنیم و با کمک نانوایی‌ها مصرف نمک را کاهش خواهیم داد.

وزیر بهداشت درباره تخلفات ارزی در سازمان غذاودارو و بازداشت چند نفر گفت: به دستور رئیس‌جمهور اولین کاری که انجام دادم شفاف‌سازی بود؛ در سازمان غذاودارو برخی از امکانات ویژه استفاده می‌کردند و کارمندان به برخی تولیدکنندگان و واردکنندگان امتیاز ویژه می‌دادند؛ برخی شرکت‌ها ارز را در جایگاه خود صرف نکرده بودند یا ارز تجهیزات پزشکی دولتی گرفته و تجهیزات پزشکی را به قیمت آزاد فروخته بودند و در ٢ هفته گذشته ۵ پرونده تخلف ارزی را به مراجع قضایی معرفی کردیم و پرونده‌ها را همچنان دنبال می‌کنیم؛ تعدادی از شرکت‌ها تا پایان مرداد فرصت داشتند اثبات کنند ارز دارو را درست مصرف کرده‌اند و برخی موفق نبودند که پس فردا آنها را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

نمکی درباره علت کمبود برخی داروهای خاص و صعب‌العلاج گفت: ٩٧ درصد داروی مورد نیاز را تولید و ٣ درصد را وارد می‌کنیم و در سال ٩٧ سه درصد واردات بیش از ١.٣ میلیارد دلار ارزبری داشت و اگر روزی صنعت داخلی فرو بریزد بیش از ۴٠ میلیون دلار ارز نیاز داریم تا نیاز دارویی مردم را تامین کنیم و با پول نفت هم نمی‌توان آن را تامین کرد. اکنون زیر٢٠ قلم کمبود داریم و این تعداد کمبود یک سوم کمتر از زمان مشابه سال گذشته است؛ با وجود فشارهایی که تحریم‌ها وارد می‌کنند کمبود دارویی جدی نداریم.

نمکی افزود: برخی از همکارانم داروی برند را تجویز می‌کنند در صورتی که داروی ایرانی کیفبت و استانداردهای بالایی دارد و من خودم داروی خارجی مصرف نکرده‌ام و ایمان دارم محصولات داخلی بسیار باکیفیت هستند و بازارهای خارجی داروهای ما را مصرف می‌کنند. محصولات بایولوژبک ما در بازارهای بین‌المللی به فروش می‌رسد و من رانت داروی داخل را به کسی نمی‌دهم و اجازه توزیع داروی بی‌کیفیت در داخل کشور را نمی‌دهم.

وی ادامه داد: واردکنندگان برندها با شیوه خاص بازاریابی می‌کنند و من از همکاران می‌خواهم به داروی ایرانی اعتماد کنند، ما باید باور کنیم در شرایط جنگ اقتصادی هستیم که با روش‌های عادی نمی‌توان مسائل مردم را برطرف کرد.

نمکی گفت: من قرارگاه شورای مصلحتی تشکیل دادم و نمایندگان توزیع و تولید دارو و تجهیزات پزشکی در این شورا حضور دارند و من همین جا می‌گویم که کمبود دارو نداریم و سعی کرده‌ایم نیاز دارویی سه ماه اول سال ۹۹ را دپو کنیم تا دغدغه‌ای در خصوص تامین دارو نداشته باشیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما در وزارت بهداشت روشی در پیش گرفته‌ایم که داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج در درب خانه تحویل و اگر برخی از داروها تک نسخه‌ای است با نظر انجمن‌های علمی، آن دارو جهت رفع نیاز بیماران تامین می‌شود.

وزیر بهداشت افزود: تفاهمنامه با کشور سوئیس در زمینه ساپورت دارو داریم اما آمریکایی‌ها اعمال فشار زیادی به دولت‌ها دارند ولی خوشبختانه بخش خصوصی به نظر دولت آمریکا کاری ندارند و اهمیت نمی‌دهند.

وی بیان کرد: ما بخشی از مواد اولیه دارویی را وارد و ۶۷ درصد از مواد اولیه دارو را در داخل تولید و با ١٣٠ میلیون دلار تامین می‌کنیم و برای سه درصد داروی وارداتی از شرکت‌های دانش بنیان خواسته‌ایم با تولید آنها، واردات دارو و مواد اولیه را کاهش دهیم.

وزیر بهداشت درباره تحریم‌های دارو و تجهیزات پزشکی گفت: آمریکایی‌ها به وضوح دروغ می‌گویند و به عنوان کسی که دستی بر آتش دارم می‌گویم با سخت‌ترین شرایط ماده اولیه، دارو و تجهیزات پزشکی وارد کشور می‌کنیم و مسیر نقل و انتقال ارز را قفل کرده‌اند. در سیلاب اخیر نگذاشتند یک سنت پول از خارج کشور به ایران حواله شود و تحریم نبودن دارو دروغ است. با یاری خدا و مدیریت سعی کردیم مردم بدون دارو و تجهیزات پزشکی نمانند و سربلند تحریم‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت.

در حال تکمیل....




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی ۵ پرونده جدید تخلف ارزی دارو به مراجع قضایی در ٢ هفته گذشته/ دپوی داروی مورد نیاز تا سه ماهه نخست ٩٩»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..